Find job

Business Controller med godt overblik

Har du flair for IT, analytisk sans og lyst til at samarbejde med andre eksperter? Kunne du tænke dig at arbejde med intern økonomirapportering, omkostningsopfølgning og lønsomhedsanalyser i PFA? Og er du også en god sparringspartner, der forstår at omsætte din viden til værdi for forretningen? Tøv ikke med at skrive til os – måske er du den Business Controller, vi søger til en stilling i PFA.

Dit nye job

PFA’s afdeling for Lønsomhed og Økonomistyring i Finance er ansvarlig for omkostningsopfølgning og -controlling, omkostningsprognoser, estimater og budgetter, intern rapportering og lønsomhedsanalyser. Som Business Controller i teamet får du en varieret arbejdsdag med stort ansvar og en bred samarbejdsflade. Dine kerneopgaver bliver at:

  • Sikre omkostningsopfølgning for afdelinger, herunder rapporter, prognoser, estimater og budgetter
  • Udvikle økonomirapportering i nyindkøbt front-end værktøj
  • Deltage i udvikling af økonomiske modeller, herunder lønmodel
     

”Lønsomhedsberegning og intern rapportering er områder i udvikling, og det får større og større betydning for PFA’s overordnede beslutningsprocesser. Derfor er det afgørende, at du trives med forandringer, og at du er hurtig til at skabe overblik og se nye veje, når der er nye forventninger fra mange sider,” siger chef for Lønsomhed og Økonomistyring Camilla Lundin Overbeck.

Dine faglige og personlige kompetencer

Du har en teoretisk baggrund som cand. merc., HD, cand. polit. eller cand. oecon. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra et pensionsselskab eller fra den øvrige finansielle sektor. Du skal være en trænet bruger af IT, herunder Excel og gerne SAP, og det er et ekstra plus, hvis du har erfaring og interesse for at arbejde med store datamængder og udtræk ved hjælp af SQL og/eller SAS. Du kommer til at arbejde sammen med PFA’s dygtigste eksperter fra forskellige teams, og det er vigtigt for os, at du har respekt for og forstår at gøre brug af andres faglige kompetencer, uden at miste følingen med dine egne. Selvom du måske ikke har så mange års erfaring endnu, er du udstyret med selvtillid, robusthed og et klart billede af dine egne styrker. Du er samtidig en person, der evner at kommunikere klart og forståeligt om komplekse emner, og som går til opgaverne med forventningen om at komme i mål med succes. Dine kolleger oplever dig som undersøgende, opsøgende og drevet af en kombination af analytisk sans, overblik over selv store datamængder og sans for at gå i detaljen for at nå det bedste resultat.

Dit nye team – din nye arbejdsplads

I dit nye team er vi 8 medarbejdere med økonomisk baggrund. Vi lægger vægt på et godt arbejdsmiljø, og vi arbejder hele tiden på komme tættere på hinanden og skabe endnu mere samarbejde og sparring om opgaverne. Glæd dig til en arbejdsplads, der har fokus på engagement og performance. PFA har en attraktiv beliggenhed, tæt på byen og offentlig transport, og vi har gode vilkår i forhold til pension, personalegoder, kantineordning etc. Læs mere her om at arbejde i PFA.

Interesseret?

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at ringe til chef for Lønsomhed og Økonomistyring Camilla Lundin Overbeck, på tlf.: 20 49 38 27. Send din ansøgning hurtigst muligt via linket nederst på siden, senest den 31. oktober 2016. Vi afholder samtaler løbende.

PFA Pension er Danmarks største kommercielle pensionsselskab og en af de største finansielle virksomheder i Danmark. PFA er grundlagt af arbejdsmarkedets parter, og vores mål er at yde en professionel, fair og ansvarlig rådgivning. Vi ønsker at være tæt på den enkelte kunde og skabe mest mulig værdi igennem pensions- og forsikringsprodukter, rådgivning og anbefalinger, der passer til den enkeltes behov og muligheder. Derfor er høj faglighed, stærke kompetencer og god ledelse helt afgørende for vores godt 1.200 medarbejdere. Du kan møde os på www.pfa.dk.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.