Find job

Service Delivery Manager til KMD STAT

Stat er den strategiske business unit i KMD, der betjener alle ministerier, styrelser og andre centrale offentlige myndigheder i Danmark. Målet for Stat er klart: At levere skræddersyede IT-løsninger, der afspejler kundernes behov. Det sker i et stærkt samarbejde mellem kunderne og KMD, et samarbejde hvor vægten er lagt på faglig indsigt i de offentlige opgaver, og hvor fundamentet bygger på langvarige og stabile relationer.

SBU’en Stat skal accelerere successen i Statsmarkedet gennem erobring af større markedsandele og derved skal både salget og evnen til at levere til kundernes tilfredshed styrkes samtidig med at der skal drives opsalg. Med dette formål for øje er der oprettet en ny enhed, Client Management. Denne enhed har fået ansvaret for de nuværende og kommende leverance-kontrakter hos vores kunder i staten, herunder leverancer inden for udvikling, vedligeholdelse og IT-infrastruktur til Forsvaret, Kriminalforsorgen, Finansministeriet, SKAT, Styrelsen for It og Læring, Uddannelses- og Forskningsministeriet, Statens IT, Lægemiddelstyrelsen. Det er en spændende og vigtig satsning og derfor søger vi nu en ny Service Delivery Manager.

Om jobbet

Som Service Delivery Manager får du selvstændigt ansvar for en eller flere spændende kunder og vil være den, der holder overblikket over kundens behov, primært i relation til de driftsmæssige ydelser. Du driver selvstændigt samarbejdet med kunden og de leveranceenheder i KMD der har den udførende rolle på leverancerne. Du får en bred kontaktflade, hvor du bliver ansvarlig for servicekontrakter og økonomi samt at udfærdige serviceplaner i tæt samarbejde med kollegaer, kunder og eksterne partnere.

Dine primære arbejdsopgaver bliver:

  • Sikring af leverancer til tiden og i forhold til SLA, høj kundetilfredshed og kvalitet i leverancerne
  • Udarbejdelse og implementering af service delivery planer for kundeportefølje, herunder at afdække muligheder for salg af supplerende serviceydelser
  • Styring af servicekontrakten, herunder fakturering og rentabilitet
  • Opbygge og vedligeholde proaktiv dialog med kunderne, og udvikle en tæt relation til kundens systemejer
  • Aktiv deltagelse i udarbejdelse af tilbud
  • SLA-rapportering
  • Håndtering af kundeeskaleringer
     

Om dig

Du har en relevant videregående uddannelse eller et karriereforløb, der har bibragt dig de efterspurgte kompetencer. Det vil være en fordel, at du har erfaring med Service Delivery Management samt arbejdsgange og processer i den offentlige forvaltning.

Vi lægger vægt på, at du har:

  • Et godt overblik over IT-applikationer, driftsudvikling og -metoder
  • Erfaring fra analyse- og procesarbejde
  • Erfaring med brugen af softwareapplikationer i større offentlige institutioner
  • Ydermere behersker du dansk og engelsk i skrift og tale
     

Du er kunde- og serviceorienteret og drevet af, at skabe høj kundetilfredshed og mersalg til dine kunder. Du er generelt positiv som person og god til at etablere et velfungerende samarbejde både med kunder og kolleger. Du har det ligeledes godt med at arbejde selvstændigt med dine opgaver, da rollen som SDM kræver, at netop du sørger for dine egne kunders tilfredshed. Du er struktureret i din arbejdsmetode og har et stort overblik over dine kunder og projekter. Du er vedholdende og evner at få tingene til at ske og holder fast indtil opgaven er løst. Dine kunder vil stille forskellige krav og arbejdsdagen byder på stor variation og for at trives i denne rolle, vil det derfor være afgørende, at du er forandringsvillig og omstillingsparat.

Vil du vide mere?

Vi læser og vurderer løbende ansøgninger, så send derfor hurtigst muligt din ansøgning for at komme i betragtning til stillingen.

Har du uddybende spørgsmål til stillingen, så kan du kontakte Morten Froulund på tlf. 25 45 49 22.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location Ballerup

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.