Find job

Business Specialist

Brænder du for at arbejde i teams og være bindeled mellem kunder og teknik og kunne du tænke dig at arbejde i en af Danmarks førende IT-virksomheder? – så er du måske lige den Business Specialist vi står og mangler.

Hos KMD er vores it-eksperter og forretningsspecialister landets førende til at omsætte komplekse processer til enkle og effektive it-løsninger, der kan gøre livet lettere for dig, din nabo og alle andre danskere. Vi er inde i en rivende udvikling, og har brug for flere kompetente medarbejdere som kan være med til at nytænke løsninger, så vi kan bibeholde vores position som foregangsland for den digitaliserende udvikling. Vi søger en forretningsspecialist til vores område inden for SKAT.

Om jobbet

I afdelingen for Person-, Virksomheds og Indkomst-data vedligeholder vi følgende KMD-løsninger:

  • KMD P-data (persondata)
  • KMD V-data (virksomhedsdata)
  • KMD Indkomst (indkomstdata)
     

Løsningerne er forudsætningssystemer for en lang række KMD-fagsystemer, hvor op til 45 systemer understøttes. Vores slutkunder er kommunerne og ATP og kravene til vores løsninger kommer fra dem, men er også drevet af lovgivning samt de KMD-fagsystemer, der anvender løsningerne.

Du vil indgå i en afdeling af andre Business Specialists, der har dyb forretningsviden, og i det daglige vil du sidde i dit forretningsområde med resten af projektteamet, hvor kommunikation på flere forskellige niveauer vil være en del af jobbet.

Som forretningsspecialist på KMD Indkomst skal du interessere dig for beregning af indkomstgrundlag til brug for beregning af sociale ydelser. Indkomstgrundlaget beregnes ved anvendelse af årsopgørelse, forskudsopgørelse og e-Indkomst fra SKAT. Du skal desuden kunne sætte dig ind i hvordan den eksisterende IT-løsning er bygget, samt forstå snitflader til andre IT-systemer.

Dine hovedopgaver som forretningsspecialist i teamet er:

  • Monitorering af lovgivning som påvirker Indkomst-området
  • Indsamling og vedligeholdelse af diverse forretningskrav i samarbejde med kunder og øvrige forretningsområder, der anvender KMD Indkomst
  • Udarbejdelse af kravspecifikationer og opgavebeskrivelser til udviklerteam
  • Medvirke til at videreudvikle Indkomst’s forretningsmæssige værdi i forhold til både interne og eksterne kunder
  • Vedligeholdelse af produkt backlog og medvirke til at sikre, at der arbejdes på de lovgivningsmæssigt og forretningsmæssigt vigtigste opgaver
     

Ønskede faglige kompetencer

Indgangen til jobbet kan være flere; Vi forestiller os, at du har en relevant mellemlang eller lang videregående IT-uddannelse. Du er enten nyuddannet med et ønske om at tilegne dig dyb indsigt på skatteområdet eller du har i forvejen flere års erfaring inden for skatteområdet.

Det er en fordel hvis du har erfaring med SKAT datastrukturer i relation til årsopgørelser, forskudsopgørelser og e-Indkomst. Endvidere er det en fordel hvis du har kendskab til at arbejde med personfølsomme data.

Personlige kompetencer

Vi forventer at du er teamplayer, og er god til at kommunikere med kollegaer og samarbejdspartnere på et højt fagligt niveau. Du kan arbejde selvstændigt, målrettet, er kvalitetsbevidst og struktureret. Endvidere er du analytisk stærk og forstår vigtigheden af at dokumentere. Du er udadvendt og har godt humør med dig på arbejde. I perioder med travlhed er du robust.

Du evner at kommunikere både skriftligt og mundtligt på både dansk og engelsk.

Vil du vide mere, så er du velkommen til at kontakte Business Line Manager Ricky Nymann, tlf. 44 60 77 35.

Vi holder løbende samtaler og ansætter når vi har fundet den rigtige kandidat til jobbet - så send en ansøgning afsted snarest muligt.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location Ballerup

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.