Find job

It-koordinator til Rigsarkivet

Rigsarkivets it-drift har hidtil været intern, men vi har påbegyndt et projekt, der i løbet af de kommende måneder skal overføre it-driften og alle medarbejdere til Statens It. Til at varetage kontakten med Statens It fremover har vi brug for en engageret it-koordinator, som kan oversætte vores behov for it-driftsydelser til konkrete bestillinger hos Statens It, foretage opfølgning på kvaliteten af leverede ydelser og indgå som driftsmæssig sparringspartner i vores udviklingsprojekter. 

Stillingen ønskes besat fra 1. januar 2017 eller snarest derefter, så it-koordinatoren kan være med i sidste del af transitionsprojektet og være med til at udarbejde de procedurer og retningslinjer, der er nødvendige for at Rigsarkivet realiserer potentialet ved overgangen til Statens It bedst muligt. 

Rigsarkivets portefølje af it-systemer består primært af egenudviklede systemer med metadata om arkivernes samlinger, digitaliserede papirarkivalier samt digitalt skabte data og dokumenter, primært fra den offentlige forvaltning og fra samfunds- og sundhedsvidenskaberne. Systemerne giver brugerne mulighed for at søge i metadata om arkivalier og anvende arkivalier på nettet. Systemerne understøtter samtidig modtagelse af nye arkivalier og bevaring af samlingen m.m. Dertil kommer administrative systemer, som primært består af Microsoft-løsninger og fællesstatslige systemer. 

Opgaver 

It-koordinatoren får til opgave at varetage den daglige kontakt og opfølgning mellem Rigsarkivet og Statens It. 

Opgaven indebærer: 

  • Systematisk og løbende opfølgning på leverancer fra Statens It 
  • Sikre opfyldelsen af Rigsarkivets forretningsbehov for it-driftsydelser 
  • Koordinere tildeling af rettigheder til filer/mapper, funktionspostkasser og distributionslister 
  • Sikre et smidigt samarbejde mellem Rigsarkivet og Statens It, f.eks. ved løbende udarbejdelse og forankring af procedurer og retningslinjer  
  • Være driftspartner for Rigsarkivets forretningsområder i relation til it-drift. Det vil sige være med til at oversætte forretningsbehov til konkrete it-leverancer fra Statens It 
  • Leverandørstyring af Statens It og øvrige eksterne driftsleverandører, som Rigsarkivet benytter
  • Økonomistyring af Rigsarkivets udgifter til Statens It 
     

Kvalifikationer 

It-koordinatoren skal have: 

  • Relevant teoretisk uddannelse 
  • Erfaring med leverandørstyring 
  • Godt kendskab til it-drift   
  • Godt kendskab til administrative sagsgange, økonomistyring samt udbud og kontraktstyring 
  • Gode skriftlige kompetencer, gerne erfaring med at beskrive forretningsbehov i et it-perspektiv 
  • Gode samarbejdsevner og personlig gennemslagskraft 
  • Kendskab til ITIL-processer 
  • Evnen til at bevare overblikket og sans for detaljen 
  • Erfaring med projektledelse 
     

Ansættelsesvilkår  

Stillingen vil blive aflønnet i henhold til relevant overenskomst. Vi forestiller os et samlet lønniveau på ca. 450.000 kr. om året i aktuelt niveau afhængigt af kvalifikationer.  

Rigsarkivet tilbyder et spændende, afvekslende og indholdsrigt job, hvor du aktivt bidrager til at sikre og formidle vigtig samfundsdokumentation og kilderne til Danmarks historie. 

Vi lægger vægt på at have et godt arbejdsmiljø, både fysisk og socialt, og på at familie- og arbejdsliv skal kunne fungere godt sammen. 

Stillingen er placeret i Rigsarkivets søjle for Administration og Økonomi og it-koordinatoren refererer direkte til vicedirektøren for Administration og Økonomi. Arbejdsstedet er Rigsarkivet, København. 

Ansøgning 

Du kan søge stillingen via Rigsarkivets rekrutteringssystem på www.sa.dk under ’Om Rigsarkivet’ og derefter ’Job’. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen ’Søg jobbet her’ nederst på siden. 

Ansøgningen skal indeholde fuldstændigt curriculum vitae og dokumentation for relevante faglige kvalifikationer. Ansøgning med bilag skal være fremme senest søndag den 4. december 2016. 

Samtaler afholdes den 8. december 2016 og evt. den 13. december 2016. 

Nærmere oplysninger om stillingen kan fås hos vicedirektør Karl Hansen på tlf.: 4171 7324, kcph@sa.dk eller informationssikkerhedskonsulent Christian Stig Hermansen på tlf.: 41717371, csh@ra.sa.dk  

Du kan også læse mere om Rigsarkivet på www.sa.dk 

Rigsarkivet tilstræber at få så bred en sammensætning i personalet som muligt, hvorfor alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen. 

Rigsarkivet er en forskningsinstitution under Kulturministeriet, der har til formål at sikre bevaringen af arkivalier for fremtidens forskning, at stille arkivalier til rådighed for myndigheder og publikum, samt at udøve forskning og udbrede kendskabet til forskningens resultater. Rigsarkivet har ca. 230 medarbejdere fordelt på fem adresser; 2 i Jylland, 1 på Fyn og 2 på Sjælland. 

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.