Find job

Dygtige kundeprojektledere med it-teknisk indsigt

Vil du være med til at sikre succesfuld gennemførelse af kunderettede it-projekter inden for fx etablering og ændringer af it-infrastruktur? 

Om stillingerne

Vi søger et antal kundeprojektledere fordelt på både fastansatte og midlertidige, som kan projektlede og koordinere Statens It’s leverancer til kunderne i forbindelse med forskellige projekter, der involverer it. Der er tale om projekter af varierende størrelse - små projekter fra omkring 30-40 timer til større projekter på over 200 timer. Opgaverne vedrører bl.a. etablering og ændringer af it-infrastruktur, der skal støtte op om fx kundernes forretningsbehov, reorganiserings- og flytteprojekter.

Dit ansvar er at sikre, at leverancerne leveres til aftalt tid, økonomi og kvalitet samt til kundens tilfredshed. Alle opgaverne løses i tæt samarbejde med husets teknikere, Servicedesk, kunderne og it-driftspartnerne.

Du får bl.a. til opgave at 

  • analysere, planlægge og koordinere aktiviteter og leverancer ved inddragelse af kompetencer internt eller hos vores eksterne leverandører, kunders leverandører og it-ansvarlige samt udarbejde projektbeskrivelser og projektaftaler med kunderne
  • følge op på aftalte projektleverancer, ajourføre planer og estimater for tidsforbrug ved ændringer i et projekts scope eller indhold og afklare dette med kunden samt sikre gennemførelse af test og driftsprøve og håndtere, at processer for change, test og release management følges 
  • sikre, at kunden leverer driftsdokumentation i forbindelse med udvikling og vedligehold af fagsystemer
     

Vi forventer at du

  • har dokumenteret erfaring med projektledelse og koordinering af tekniske it-opgaver, herunder gerne erfaring fra offentlige it-projekter
  • har it-faglig viden med bred teknisk forståelse samt forståelse for it’s betydning for kundernes forretning
  • er en stærk kommunikator og er dokumenterende i relation til møder (referater), aftaler, projektplaner og -beskrivelser
  • kan indgå i dialog med både teknikere og ledelse hos såvel Statens It som hos kunderne 
  • har et godt overblik og udviser rettidig omhu i forhold til involvering af de forskellige parter samt planlægning, koordinering, opfølgning og eskalering
  • kan håndtere mange bolde i luften og er en teamplayer, der er hjælpsom og ansvarsfuld over for dine kolleger
     

Desuden må du gerne være projektlederuddannet - gerne Prince 2 certificeret eller tilsvarende og have projektlederværktøjskassen i orden samt have en relevant it-faglig uddannelse.

Om os

Statens It drifter systemer for over 13.000 brugere i 9 forskellige ministerområder og en række enkeltinstitutioner. Vi benytter en standardiseret klientplatform, hvor vores brugere får adgang til en række shared services og deres fagsystemer. 

Statens It er på en rejse, som skal skabe fundamentet for den videre digitalisering af staten. Vi er i stor vækst og vil tiltrække og fastholde it-medarbejdere ved at være en attraktiv it-arbejdsplads med gode muligheder for faglig udvikling og specialisering. Vi reducerer it-omkostningerne ved at samle driften af mange ministeriers it og høste stordriftsfordelene ved at sammenlægge og standardisere systemer.

Vi har således ansvaret for at drive en effektiv it-understøttelse og sikre en høj og ensartet it-service på tværs af staten. Hovedopgaverne omfatter drift, support, udvikling og harmonisering af it i staten.

Vi tilbyder et job i en åben, uformel og dynamisk organisation, præget af et meget højt fagligt niveau og med en uformel og fleksibel arbejdsform med dygtige og kompetente kolleger. Du vil få mulighed for at være med til at præge udviklingen på it-området på tværs af statens mange institutioner.

Ansættelsesvilkår

Afhængig af din uddannelsesbaggrund bliver du ansat i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og AC eller organisationsaftalen for kontorfunktionærer, it-medarbejdere m.fl. i staten og OAO-S-fællesoverenskomsten med løn og indplacering efter kvalifikationer.

Det er en forudsætning for din ansættelse, at du kan opnå og opretholde en sikkerhedsgodkendelse via PET til graden FORTROLIGT under din ansættelse.

Stillingerne er til besættelse snarest muligt. Vi forventer at fastansætte to medarbejdere og midlertidigt ansætte en medarbejder. De midlertidige stillinger er tidsbegrænsede til et år.

Yderligere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte it-driftspartner Thomas Kristensen på tlf. 72 31 12 20.

Ansøgning

Send din ansøgning, CV og eventuelt andre relevante bilag via ansøgningsknappen nederst på siden senest den 2. december 2016.

Læs mere på www.statens-it.dk.

Statens It opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Statens It er en styrelse i Finansministeriet. I Statens It arbejder vi med at drive en effektiv it-understøttelse og sikre en høj og ensartet it-service på tværs af staten. Hovedopgaverne omfatter drift, support, udvikling og harmonisering af it i staten.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location Frederiksberg

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.