Find job

Digital forretningsudvikler til VisitDenmark

VisitDenmark søger en strategisk tung profil med stærke digitale kompetencer, som kan drive udvikling af digitale løsninger, der gør, at VisitDenmark har konkurrencedygtige markedsføringsplatforme, som både lever op til turisternes krav og kan understøtte vores samarbejdspartneres behov. 

Stillingen er placeret i enheden for Digitale Medier, som er en del af VisitDenmarks afdeling for strategisk marketing, hvor 30 dedikerede medarbejdere er beskæftiget. Du vil arbejde tæt med de øvrige medarbejdere, men denne stilling er i høj grad udadvendt, og samarbejdet og dialogen med VisitDenmarks partnere og lokale turistbureauer er en betydelig del af jobbet. 

Jobbet: 

Du bliver strategisk ansvarlig for de digitale løsninger, som VDK anvender i dialogen med kunderne. Du skal sikre, at løsningerne til enhver tid følger med den digitale udvikling. Det tekniske ansvar ligger hos en anden person i afdelingen.

Konkret drejer det sig på nuværende tidspunkt om følgende løsninger: Vores CMS-løsning til lokale destinationer (p.t. 85 lokale turistløsninger, fx www.visitaarhus.dk), GuideDanmark, vores database med mere end 35.000 turistprodukter og salgssitet OplevDanmark, som tilbyder oplevelser, der kan bookes. Udover de eksisterende digitale løsninger er en vigtig del af jobbet også at identificere nye digitale udviklingsprojekter enten for VisitDenmark alene eller i samarbejde med partnere i dansk turisme.  

Dine primære opgaver vil være: 

  • Ansvarlig for alle partnerskaber omkring vores digitale løsninger, herunder også diverse samarbejdsaftaler med både leverandører og partnere. 
  • Drive forretningsudviklingsproces for at afdække og definere brugerværdien af vores digitale løsninger. 
  • Have tæt dialog med turisterhvervet og de lokale destinationer i forhold til de digitale løsninger, vi samarbejder om. 
  • Identificere nye digitale projekter, som enten giver os bedre vidensgrundlag eller bedre digitale værktøjer ud mod brugerne samt at finde finansiering hertil. 
  • Udvikle strategien for VisitDenmarks digitale tilbud til turisterne og til de lokale destinationer.  
  • Opsøgende salg til udvalgte samarbejdspartnere med henblik på udbredelsen af VisitDenmarks digitale løsninger. 
     

Personprofil:

Du har flere års erfaring med en bred vifte af digitale løsninger, som har til formål at styrke vores internationale markedsføring. 

Du skal trives godt med en meget udadvendt rolle, hvor du skal bringe mange mennesker og interesser sammen. 

Du har en grundlæggende forståelse for og dyb viden om det digitale landskab. Herunder stor indsigt i digitale platforme som CMS, apps og databaser. Det tekniske ansvar er placeret hos en anden kollega.  

Du skal kunne håndtere mange bolde på samme tid. Du er resultatorienteret og innovativ. 

Vi tilbyder et spændende job i et internationalt miljø, hvor du samarbejder med et hold af dynamiske og engagerede kolleger i ind- og udland, der er stolte af produktet Danmark. 

Løn efter kvalifikationer.  

Ansøgning samt CV sendes via ansøgningsknappen nederst på siden, senest d. 4. december 2016. Der vil løbende blive afholdt samtaler. Eventuelle spørgsmål kan rettes til konstitueret chef for digitale medier Sophie Lerdrup Bourgois på e-mail: slb@visitdenmark.com.

Læs mere om VisitDenmark her.


VisitDenmark, Danmarks nationale turisme organisation, arbejder med markedsføring af dansk turisme. Vi er ca. 100 ansatte fordelt på hovedkontoret i København samt på 8 markedskontorer i Europa, USA og Asien.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.