Find job

Forretningskonsulent

I ATP er vi på vej mod en mere agil tilgang i vores udvikling. Derfor har vi brug for en metodestærk forretningskonsulent, der kan videreudvikle og forankre vores udviklingsmetoder i spændingsfeltet mellem ATP’s forretning og IT-organisation.

Mestrer du en tværorganisatorisk rolle? 

Som vores nye forretningskonsulent kommer du til at arbejde i grænsefladen mellem netop ATP’s forretning og vores IT-organisation på mere end 200 medarbejdere. Du bliver ansvarlig for, at der sker en ensretning i anvendelsen af vores metoder og artefakterne på tværs af hele ATP. Desuden får du et medansvar for, at vores modellerings- og dokumentationsværktøj, QLM, vedligeholdes og udvikles.

Dine opgaver bliver bl.a. at:

  • udvikle og vedligeholde vores metoder, fx procesudviklingsmetode, IT-udviklingsmodeller, arkitekturmetoder, proces for make or buy osv.
  • yde metodestøtte til projekter og forankre metoderne på tværs af ATP-organisationen, bl.a. via undervisning
  • sikre en tårnhøj kvalitet i vores metoder, og at de bliver forankret på tværs af organisationen.
     

Du er en dygtig facilitator, der kan udvikle en metode og få andre til at følge den. Dine koncepter og metoder fremmer genbrug og effektivisering – og så er du heller ikke bleg for at ”aflive” metoder, som ikke længere bringer værdi.

Du brænder for metoder

Du har en relevant kandidatgrad, og det er en forudsætning, at din forretningsforståelse er i top. Og så skal du brænde for metoder og forstå værdien af dem. Du har formentlig arbejdet i grænselandet mellem forretning og IT i flere år, fx som konsulent, og du mestrer at skabe følgeskab på tværs af en stor organisation. Din metodeforståelse er så stærk, at du uden problemer taler om metodearbejde på flere abstraktionsniveauer, ligesom du er innovativ i din tilgang til metoder.

Du er ekspert i BMP, udviklingsmetoder, arkitekturmetoder, forandringsledelse osv. og har flere års praktisk erfaring med QLM. Derudover forestiller vi os, at du har erfaring med en eller flere af følgende metoder:

  • TOGAf eller andre arkitekturrammeværk
  • Agil udvikling
  • Regelmodellering
  • Informationsmodellering
  • Projektledelse
     

Som person trives du med udfordringer, er vedholdende og kan arbejde både selvstændigt og sammen med andre i teams, hvor sparring og godt humør er en naturlig og væsentlig del af hverdagen.

Hvem er vi?

Du bliver en del af sektionen Arkitektur Governance og Metode – et team på tre personer, hvor vi arbejder med nye tiltag og løsninger på tværs af hele ATP. Vores dagligdag er dynamisk og præget af god energi og en uformel tone, samtidig med at vi har fokus på knivskarpe leverancer og høj faglighed.

Hos os får du muligheden for at være i en ambitiøs virksomhed, der går efter at sætte nye standarder i branchen. Vi er hele tiden på udkig efter nye talenter, der vil være med til at gøre det endnu lettere at være borger i Danmark. Derfor kommer du til at opleve en hverdag med høj faglighed og en stor vægt på udvikling, træning og uddannelse, mens du er i ATP.

Sådan søger du

Vi er klar til at modtage din ansøgning via linket senest søndag den 11. december. Vi behandler ansøgninger løbende. Hvis du vil vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte sektionschef Majbritt Jessen på tlf. 2498 0570. Du kan læse mere om ATP som arbejdsplads på atp.dk.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location Hillerød

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.