Find job

Platformsadministrator

Brænder du for at arbejde med Cloud-produkter og -serviceleverancer? Så er du måske vores nye platformsadministrator.

Om afdelingen

SMB Platforms har det primære ansvar for drift og videreudvikling af vores Cloud Business Automation platform fra Odin. Platformen understøtter primært vores virksomhedskunder i Small-Medium segment. Som en del af BA-platformen, har vi i dag en fuldautomatiseret e2e leverance proces af vores produkter, fra shop til onboarding. Platformen giver også kunderne en selvbetjeningsportal, hvor kunderne kan op-/nedjustere, administrere og se deres automatiserede regninger for deres produkter og services.

Teamet er fuldt understøttet af TDC Hostings organisation bl.a. af vores store drifts- og supportafdeling. Vi arbejder med en DevOps kultur og vi har forskellige faglige kompetencer i teamet. Vi har base i Aarhus.

Om jobbet

Vi søger en platformsadministrator, der skal være med til at udføre de mange visioner, vi har for videreudviklingen af vores platform. Fokus vil være vores nye Cloud-produkter og -services, så vi kan skabe endnu bedre sammenhængende it-løsninger til vores erhvervskunder. Vi benytter os af produkter og services fra eget SDDC/hostingcenter, samt eksterne Cloud-serviceleverandører, som Microsoft og Office 365.

Hos TDC Hosting er vi på forkant med den nyeste teknologi, men vi ved også, at resultaterne først kommer, når mennesker med ægte engagement og omtanke bruger teknologien på den rigtige måde. Vi benytter os af ITIL og processtyrede arbejdsgange i vores ISO-certificerede miljøer for at sikre den bedste drift for vores kunder.

Ansvar og opgaver

Som platformsadministrator bliver du ansvarlig for drift og administration af Business Automation platformen. Du vil indgå i samarbejde med vores leverandører og herunder samarbejde med deres TAM og support.

I tæt samarbejde med platformsarkitekterne er du medansvarlig for den tekniske implementering af nye produkter i vores Business Automation platform.

Vi vægter it-sikkerhed højt, så det det vil være en naturlig del af dit arbejde.

Som en del af vores Continual Service Improvement af vores produkter og services, vil du være medansvarlig for at de versionsmæssigt er opdateret.

Vores kerneværdier er kompetence, hjælpsomhed, handlekraft og nysgerrig. Og det er ikke bare noget vi siger. I praksis betyder det, at vi er skarpe på vores fagområder og parate til at investere, hvis det gør dit arbejde lettere og styrker os. Det betyder også, at vi altid er klar til at hjælpe dig igennem pressede situationer - og at vi forventer det samme fra dig. Endelig betyder det, at vi hellere handler nu end senere, også selvom det måske kommer lidt ubelejligt.

Faglige kvalifikationer

Du kan begå dig på tværs af en organisation og trække på en organisations mange kompetencer, samt være klar til at dele din viden med dine kolleger. Du holder dig løbende opdateret på Cloud-teknologier og verdenen omkring Cloud.

Du skal være innovativ og løbende identificere forbedringer, både på vores platform, men også de produkter og services vi leverer.

Du har erfaring som administrator i et enterprise eller hosting miljø med base i Microsoft og Unix teknologier.

Desuden forventer vi, at du kan sige ja til nogle af nedenstående punkter:

  • Du har fokus på kvalitet og driftsstabilitet.
  • Du kan deltage i udviklingen af vores metoder og strategiske overvejelser inden for Cloud-teknologier og Business Automation.
  • Du kan deltage i platformstrategier, roadmaps, design og efterfølgende implementere det i et hosting miljø.
  • Du har forretningsforståelse for Business Automation.
  • Du har erfaring med public Cloud as-a-service produkter (IaaS, PaaS, SaaS…) og hybrid Clouds.
  • Du kan projektlede mindre projekter.
  • Du har forståelse for Cloud-arkitektur, serviceleverandør (CSP) og hosting.
  • Du har forståelse for at automatisere og orkestrere bl.a. vha. API-integrationer.
  • Du har erfaring med at drifte IT-services i et hostingmiljø, herunder kapacitetsplanlægning og servicevinduer etc.
  • Du taler flydende dansk og engelsk på et professionelt niveau.
     

Personlige kompetencer

Som person er du ansvarsbevidst. Du respekterer forskellige typer af mennesker, og du er positiv og humoristisk. Dit fokus er på løsninger og ikke problemerne. Kender du ikke en teknologi i dybden, ser du muligheden for at lære nyt, fordi du – ligesom os - vil være på forkant med det nyeste inden for Cloud. Du kan kommunikere med forskellige afdelinger i organisationen, så du fremstår seriøs og troværdig, og du leverer, hvad du lover. Du er teamplayer i et team med forskellige kompetencer og forstår at udnytte dette.

Vi tilbyder

Du får løn, der matcher dine kvalifikationer samt en attraktiv pensionsordning og helbredsforsikring. Jobbet er fuldtid svarende til 37 timer pr. uge. I mindre omfang må opgaver uden for almindelig arbejdstid påregnes. Straffeattest skal forevises, og du skal kunne sikkerhedsgodkendes til Fortroligt.

Ansøgningsfrist:

31-01-2017

Kontaktperson:

Marc Sehested Lindberg, Manager for SMB Platforms - mal@tdchosting.dk.

Arbejdssted:

Sletvej 30, Aarhus.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location Aarhus

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.