Find job

Porteføljemanager til Forretnings-IT

Missionen  

Lægemiddelstyrelsen skal realisere regeringens ambitioner om kortere sagsbehandlingstider, intensiveret samspil med sektoren og stærkere international positionering. Som myndighed skal vi om få år være i europæisk topklasse. Samtidig skal vi yde vores bidrag til gunstige rammevilkår for forskning i og fremstilling af lægemidler og medicinsk udstyr i Danmark. 

Effektive it-løsninger og styringen af disse, er en af mange afgørende forudsætninger for at kunne indfri vores mål om at blive en styrelse i europæisk topklasse. 

Til at understøtte sektionens arbejde med porteføljestyring og projektgovernance søger vi en porteføljemanager, der kan arbejde med den løbende porteføljestyring og ledelsesrapportering, samt optimere både projektmodeller og projektgovernance. Du vil også skulle deltage i sektionens øvrige opgaveportefølje, eksempelvis projektledelse. 

Om os  

I Forretnings-IT er vi i dag 16 medarbejdere, der driver udvikling af forretningsunderstøttende systemer og processer i Lægemiddelstyrelsen. Derudover understøtter vi stabil adgang til og optimal udnyttelse af nødvendige it-services. Forretnings-IT fungerer som bindeled mellem de faglige enheder og deres tekniske samarbejdspartnere, såvel internt som eksternt – og såvel strategisk som praktisk. Herudover arbejder vi med informationssikkerhed og journalledelse. 

Dine arbejdsområder  

Du vil hovedsageligt skulle varetage porteføljestyring med dertil hørende opgaver. 

Dit arbejde vil primært bestå i, at:  

  • Sørge for løbende opfølgning samt vejledning af projektledere  
  • Rådgive om porteføljesammensætningen  
  • Udarbejde kvartalsvis ledelsesinformation vedr. it-portefølje  
  • Optimere og videreudvikle vores projektmodel  
  • Optimere og videreudvikle governance for projekt- og portefølgemanagement  
  • Deltage i sektionens øvrige arbejde.  
     

Du vil få en række selvstændige arbejdsopgaver, som spænder vidt og det er derfor vigtigt, at du tænker i løsninger og kan trives med, at der til tider er tryk på. Vi lægger vægt på, at det er sjovt at gå på arbejde, samtidig med at vi leverer god service og gode produkter. 

Endvidere er det vigtigt, at du har mod på udfordringer i en moderne og forretningsorienteret offentlig styrelse. Vi er midt i en spændende proces, hvor vi forbedrer vores it, både på applikationer og den underliggende infrastruktur, samtidig med at vi arbejder på en række store udbud. 

Din baggrund  

Vi forestiller os, at du har en akademisk uddannelse eller anden faglig baggrund inden for it, økonomi eller generel administration. 

Derudover er det vigtigt, at du har:  

  • Erfaring med projektledelse  
  • Kendskab til porteføljemanagement  
  • Kendskab til projektmodeller og governance  
  • Gode kommunikationsevner, både skriftligt og mundtligt, og kan formidle problemstillinger og løsninger til forretning, ledelse og direktion  
  • Analytiske evner, og du arbejder selvstændigt og struktureret med stort engagement.  
     

Løn- og ansættelsesvilkår  

Ansættelsen vil ske i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation eller gældende fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-S-fællesoverenskomsten), og den til enhver tid gældende organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK/Stat-Samdata. 

Der er tale om en fuldtidsstilling med tiltrædelse snarest muligt. 

Vil du vide mere?  

Du kan få flere oplysninger om stillingen hos teamleder Sune Maaholm på telefonnummer 4123 5901. 

Du kan læse mere om Lægemiddelstyrelsen på www.laegemiddelstyrelsen.dk

Er du interesseret?  

Så send os din ansøgning med CV og eksamensbevis elektronisk via jobsiden på www.lmst.dk senest den 20. januar 2017.

Alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.  

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.