Find job

Exchange & Lync administrator til Sundhedsdatastyrelsen

Sundhedsdatastyrelsen søger en Exchange administrator til at sikre driften af vores e-mail infrastruktur. Sundhedsdatastyrelsen koordinerer it-understøttelsen, varetager drift og udvikling af it-systemer m.v. i Sundhedsministeriet samt for en del af ministeriets andre institutioner.

Om os 

Opgaven er placeret i Afdelingen for infrastruktur, udvikling og support (IOS). I afdelingen er vi 39 medarbejdere, der yder en pålidelig og værdiskabende it-understøttelse af sektorens kunder, herunder en professionel support af ca. 2500 medarbejdere under Ministeriet for Sundhed og Forebyggelse, der til daglig benytter IT som centralt redskab til at udføre deres arbejdsopgaver.

Afdelingen leverer it-ydelser på hele ministerområdet (koncernen) i henhold til aftaler med de enkelte forretningsenheder samt varetager centrale driftsopgaver for de nationale sundheds-it løsninger. Der er høj fokus på leverance af stabile og effektive driftsydelser. Derudover er informationssikkerhed en vigtig del afdelingens leverancer og udvikling.

Arbejdsopgaverne 

De primære opgaver er på kort sigt Exchange Online (O356) og Exchange 2016 on-prem, derudover er der driften af vores Lync on-prem for ca. 1300 brugere.

Sundhedsdatastyrelsen er midt i en migrering af alle institutionernes mail-løsninger til O365, men da flere institutioner har systemer der endnu ikke understøtter O365, migreres der i flere tempi.

Ud over selve Exchange og Lync opgaverne er Sundhedsdatastyrelsen i gang med at opbygge en IDM-løsning på bl.a. Microsofts Identity Manager (MIM) teknologi, hvor forventningen er at Exchange medarbejderen skal deltage i den daglige drift og konsulentstyring af MIM-udviklingen - der forventes ikke dyb kendskab til MIM men et ønske om at få stigende forståelse af både principper for MIM og selve teknikken.

Som Exchange og Lync administrator skal du bl.a.:

  • Primært medvirke til at sikre stabil og sikker drift for Sundhedsdatastyrelsen.
  • Fejlsøge, vedligeholde, administrere og optimere MIM og Exchange platformen.
  • Varetage og håndtere Incidents på Exchange, MIM- og ADFS-platformen.
  • Medvirke til at monitorere og automatisere Exchange og AD-brugerintegrationer.
  • Standardisere og effektivisere arbejdsgange for systemdriften, herunder bl.a. Centralisere diverse mail-løsninger i koncernen.  
     

Dine kvalifikationer

  • Du har dokumenteret erfaring med Exchange drift og kendskab til Exchange Online, O365.
  • Du har kendskab til Lync-administration og drift.
  • Du har godt kendskab til sammenhængen i en PKI-infrastruktur.
  • Du er fortrolig med Powershell Script og du tør tage nye værktøjer i brug selvom du har begrænset erfaring med værktøjet.
  • Du kan udarbejde og vedligeholde teknisk dokumentation.
  • Du ser vigtigheden af vidensdeling, fyldestgørende dokumentation og kan formidle din faglige viden i et klart og tydeligt sprog.
  • Har erfaring med ITIL-processerne og procesdrevet sagshåndtering.  
     

Vores forventninger til dig 

Hvis du skal matche teamet er du først og fremmest dygtig til Exchange administration, en god Windows-administrator og har erfaring med at fejlsøge i en kompliceret infrastruktur.

Du har erfaring med at indgå i projekter som teknisk ressource og kan være bindeled til eksterne leverandører og kunder.

Vi lægger desuden vægt på, at du har en serviceminded natur, er innovativ, selvkørende og struktureret, og arbejder godt - også i stressede situationer. Det er samtidig vigtigt, at du forstår vigtigheden af service, tilgængelighed og rapportering - og at du samtidig kan formulere dig klart i skrift og tale.

Vi tilbyder

Vi tilbyder spændende og udviklende arbejdsopgaver i en virksomhed med engagerede og dygtige kolleger. Derudover er vi en fleksibel og familievenlig arbejdsplads med 37 timers arbejdsuge inkl. frokostpause. Vi er centralt beliggende i København og har fri parkering.

Løn- og ansættelsesvilkår

Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation eller gældende overenskomst mellem Finansministeriet og HK/STAT, organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK).

Der er tale om en varig fuldtidsstilling med ansættelsesstart pr. 1. marts 2017 eller snarest derefter.

Vil du vide mere?

Du kan få yderligere information om stillingen ved at kontakte afsnitsleder Vahid Raben på tlf.: 32 68 92 02.

Er du interesseret? 

Så send os din ansøgning med CV og eksamensbeviser elektronisk via ansøgningsknappen nederst på siden senest søndag den 15. januar 2017. 

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i ugerne 4-7.

Sundhedsdatastyrelsen opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.