Find job

Operation Manager

Vil du være med til at sikre stabil drift og tilfredse kunder? Synes du at tværgående koordinering og kommunikation mellem it specialister og kunder er spændende, så er du muligvis vores nye Operation Manager. 

Vi har udviklet og drifter i dag over 400 it-systemer, som understøtter Velfærdsdanmark og følger danskerne gennem hele livet. Vi har en ambition om at være den foretrukne leverandør for det offentlige og private marked i et stærkt konkurrencepræget marked, og det er den ambition, du kan være med til at føre ud i livet.

Om jobbet

Du vil indgå i vores Availability Improvement team, som er en del af KMDs Servicedesk i Operations. Der er tæt samarbejde med interne leveranceafdelinger samt forskellige underleverandører for at sikre stabil drift og effektiv kommunikation til vores samarbejdspartnere på alle niveauer, både internt og eksternt.

De primære arbejdsopgaver er:

  • Problem management på tværs af leverandører
  • Proaktiv problem management, herunder arbejde med Capacity management
  • Koordinering af komplekse Major incidents
  • Ledelse af og deltagelse i diverse taskforces
  • Udarbejdelse af dokumentation og statistik for incident og problem management
     

Om dig

Omdrejningspunktet for vores arbejde er stabil drift og det er derfor en forudsætning, at du er teknisk minded, har en god forståelse for IT arkitektur og de infrastrukturelle komponenter som moderne løsninger er opbygget af.

Du kender til Incident-, Problem- og Change Management og projektledelse i større eller mindre omfang. Vi benytter ITIL som framework, og kendskab og/eller certificering heri vil derfor være en fordel. Erfaring med arbejdsgange og processer i en stor driftsorganisation vægtes ligeledes højt. Alternativt er du nyuddannet men har teknisk flair og er hurtig til at sætte dig ind i nye ting.

Som person er du struktureret og benytter dine analytiske evner og værktøjer i opgaveløsningen. Du besidder et stort overblik, selv i en travl hverdag, og du kan føre ordet i komplekse mødesituationer, stille de kritiske spørgsmål og skære igennem når det er nødvendigt – selv når tingene spidser til. Derudover er du initiativrig og det er naturligt, at du agerer selvstændigt på fakta.

Det skal være en naturlig del af hverdagen, at kommunikere med kunder, teknikere og leverandører på både dansk og engelsk. Derudover evner du at holde overblikket i dialogen med den tekniske organisation, kunder og interne interessenter. Du har en god indlevelsesevne, som gør dig i stand til at fungere som kvalitetsgarant og rollemodel i et samarbejde med forskellige interessenter.

Det er en fordel hvis du har erfaring med et eller flere ITSM værktøjer (POB, Remedy, ServiceNow osv.), og arbejder naturligt med forskellige datakilder ift. analyse.

Af hensyn til systemernes drift døgnet rundt, er det vigtigt, at du er fleksibel og tager et stort medansvar for teamets opgaver. Det forventes derfor, at du såvel som resten af teamet er fleksibel ift. arbejdstiden. Vi er et team med højt til loftet og en uformel omgangstone, hvor daglig sparring og fællesskab omkring stabil drift er højt prioriteret.

Vil du vide mere, så er du velkommen til at kontakte Teamchef Thomas Møller Knudsen på telefon 44 60 23 72.

Ansøgningsfrist er 14. januar 2017 men vi afholder samtaler løbende og ansætter når vi har fundet den rette, så send din ansøgning allerede i dag.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location Aalborg

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.