Find job

IT-projektleder til spændende opgaver i Miljøstyrelsen

Miljøstyrelsen søger en IT-projektleder til styrelsens enhed Jord og Affald. Opgaverne vil primært være orienteret mod vedligehold og udvikling af avancerede IT-systemer.

Miljøstyrelsen   

Miljøstyrelsen betjener miljø- og fødevareministeren og leverer det faglige strategiske grundlag for ministerens arbejde. Styrelsen er ansvarlig for en lang række nationale og internationale regler om miljøbeskyttelse. Styrelsen er organiseret i en enhedsstruktur med 9 enheder med 30-60 medarbejdere og et ledelsesteam med typisk 2 kontorchefer og 4 funktionsledere.   

Jobbet i enheden Jord og Affald   

Jord og Affald varetager opgaver i forbindelse med affaldshåndtering, affaldsforebyggelse samt regulering på jordforureningsområdet. Enheden arbejder pt. bl.a. med udvikling og understøttelse af den cirkulære økonomi – både på nationalt og på EU-plan. Kontoret arbejder endvidere med sagsbehandling af import og eksport af affald, pantsystemet, producentansvarsordninger, genanvendelse og forebyggelse af affald samt affaldsdata.   

Om jobbet:   

Arbejdet vil primært omfatte projektledelse og IT-arkitektur opgaver i forbindelse med affaldsdatasystemet, som indsamler data om affaldsproduktion og affaldsbehandling fra virksomheder og kommuner. Opgaverne består bl.a. i leverandørstyring, rådgivning og support samt kontraktskrivning, udbud og økonomistyring. Der kan endvidere blive tale om projektledelses- og arkitekturopgaver inden for andre digitaliseringsprojekter i enheden.   

Du vil skulle arbejde tæt sammen med datateamets øvrige 5 medarbejdere samt øvrige medarbejdere i enheden, IT-medarbejdere i styrelsens team for forretningsudvikling samt eksterne konsulenter.   

Kvalifikationer:   

Du har en relevant uddannelse inden for området; en IT-rettet videregående uddannelse – f.eks. cand.it, datalog, ingeniør e.l. og:   

  • Erfaring med IT-projektledelse   
  • Erfaring med IT-arkitekturarbejde   
  • Erfaring med udbud, større anskaffelser samt aflevering til drift   
  • Kendskab til systemudvikling   
  • Flair for at arbejde strategisk og analytisk og stærke kommunikative kompetencer både skriftligt og mundtligt   
  • Arbejder selvstændigt og struktureret   
  • Gode samarbejdsevner og kan samarbejde med mange forskellige fagligheder; herunder også kollegaer uden IT-mæssig baggrund   
  • Og så må du gerne have erfaring med håndtering og udtræk af komplekse data i SQL samt kendskab til den offentlige forvaltning   
     

Profil   

Du har stærke IT-faglige kompetencer, der bl.a. omfatter dybt kendskab til IT-projektledelse, IT-systemunderstøttelse, IT-drift og vedligehold samt leverandørstyring. Du lægger vægt på høj kvalitet i arbejdet og er i stand til at tænke langsigtet og strategisk. Du er resultatorienteret og har blik for effektivitet. Du har stærke kommunikations- og samarbejdsevner og et godt overblik og holder hovedet koldt, når det går stærkt.   

Løn- og ansættelsesvilkår   

Ansættelse i henhold til gældende overenskomst. Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner.   

Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere, kan du kontakte kontorchef Camilla Bjerre Søndergaard tlf. 22 20 17 33 eller funktionsleder Berit Hallam tlf. 40 61 56 52.   

Sådan søger du   

Ansøgning og CV skal være modtaget senest den 17. januar 2017. Vi forventer at holde samtaler den 23. og 24.  januar 2017.   

Stillingsopslaget søges elektronisk ved at trykke på "Søg jobbet her".  

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.