Find job

Kunderådgiver til Statens It

Har du erfaring med kunderådgivning, og kan du skabe bro mellem kunderne og Statens It? Vil du arbejde med alle faser i et projekt, hvor opgaverne går fra it- projektledelse, kravspecifikation, udbud og ikke mindst it-sikkerhed?

Vi er 6 dygtige og engagerede kunderådgivere, som leverer it-relateret projektbistand og rådgivning til kunderne i Statens It. I Kunderådgivningen har vi forskellige faglige profiler og kan derfor dække alle faser i et projekt lige fra ide- og konceptudvikling til implementering af et projekt. Vi søger både junior og senior profiler til stillingen.

Om stillingen

Du vil skulle være med til at udvikle vores kundeydelser herunder koncepter og metoder, så vi altid er på forkant med kundernes behov i forhold til deres forretningsmæssige udvikling. Ligesom du skal være med til at sikre en rådgivning til vores kunder, der tager afsæt i de til enhver tid gældende arkitekturmæssige krav, som både Statens It og det tværoffentlige samarbejde på digitaliseringsområdet stiller til sine kunder/offentlige aktører.

En af kerneopgaverne de kommende år for Statens It er implementering af den nye persondataforordning, som har stor betydning for Statens It og vores kunder, og vil udgøre et af de væsentligste initiativer i de kommende år i vores bestræbelser på løbende at forbedre it-sikkerheden. Statens It er som den første offentlige institution certificeret efter ISO 27001 standarden. Ambitionen er, at udnytte de processer og den dokumentation, der er udarbejdet i forbindelse med ISO 27001 certificeringen som afsæt for at implementere persondataforordningens krav.

Dine primære opgaver

  • Rådgivning af Statens It kunder i valg af arkitektur og teknisk design.
  • Indkøb og anskaffelse af nyt system for kunde, hvor opgaverne kan være behovsanalyse, udarbejdelse af business case og kravspecifikation, klargøring af udbudsmateriale og evaluering af tilbud - og ligeledes bistå med idriftsættelsen.
  • It-projektledelse med afsæt i den fællesstatslige it-projektmodel.
     

Om dig

Vi søger både junior og senior profiler til stillingen. Du er en udadvendt og gerne erfaren projektleder med god forretningsforståelse og evne til hurtigt at sætte dig ind i komplekse problemstillinger og til at agere i et professionelt samspil med forskellige interessenter. Du kan arbejde med alle facetter i et it-projekt – fra initiering over kravspecificering og gennemførsel af udbud til idriftsættelse af system. Du har gerne erfaring med forretningsanalyse og kravspecificering af it-løsninger samt begrebs-, informations- og datamodellering.  og forskellige udbudsformer (EU, Ski).

Vi lægger desuden vægt på, at

  • du har erfaring forskellige udbudsformer (EU, Ski)
  • du har erfaring med projektledelse, gerne certificeret i Prince2 og godt inde i projektmodeller, metoder og værktøjer
  • du kan arbejde serviceorienteret, udadvendt og er god til at skabe relationer til og samarbejde med kunder og leverandører samt interne samarbejdspartnere
  • du kan tænke struktureret, analyserende og helhedsorienteret – på samme tid
  • du kan formulere og formidle dit arbejde både skriftligt og mundtligt til forskellige målgrupper
     

Vi tilbyder

En stilling, hvor du får mulighed for faglige udfordringer og personlig udvikling - og en unik mulighed for at være med til at sætte præg på rådgivning af Statens kunder herunder udvikling af nye rådgivningsservices til vore kunder.
Et job i en åben og dynamisk organisation, præget af et højt fagligt niveau og med en uformel og fleksibel arbejdsform.

Løn – og ansættelsesvilkår

Afhængig af din uddannelsesbaggrund bliver du ansat i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og AC eller organisationsaftalen for kontorfunktionærer, it-medarbejdere m.fl. i staten og OAO-S-fællesoverenskomsten med løn og indplacering efter kvalifikationer.

Det er en forudsætning for din ansættelse, at du kan opnå og opretholde en sikkerhedsgodkendelse via PET under din ansættelse i Statens It.

Statens It forventer at flytte til Ballerup i løbet af 2. halvår 2017.

Ansøgning

Send din ansøgning via "Søg jobbet her". Ansøgningsfrist er den 20. januar 2017.

Yderligere information

Har du brug for yderligere oplysning om stillingen er du velkommen til at kontakte Kundechef Inge Lise Hansen 72 31 12 33 eller it-driftspartner Jesper Jensen på 7231 1501. Jesper kan kontaktes fra den 16. januar 2017.

Statens It er en styrelse i Finansministeriet. I Statens It arbejder vi med at drive en effektiv it-understøttelse og sikre en høj og ensartet it-service på tværs af staten. Hovedopgaverne omfatter drift, support, udvikling og harmonisering af it i staten.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location Frederiksberg

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.