Find job

IT-projektleder til Digitalisering og IT, Administrativt Ressourcecenter

I Børne- og Ungdomsforvaltningen (BUF) starter og slutter alt, hvad vi laver med et barn. Det gælder også i arbejdet med alle forvaltningens it-systemer. Vores højeste mål er at sikre, at de it-systemer, som vi anskaffer, understøtter, at børnene kommer så godt på vej som muligt, og at forvaltningen får mest tid til at være sammen med børnene. Vores kollegaer skal ikke bruge tid på it-systemer, der ikke virker, eller som ikke er brugervenlige.

Digitalisering og IT, Administrativt Ressourcecenter søger en it-projektleder, som skal arbejde med en række større udviklingsprojekter. I løbet af 2017 skal du bl.a. være projektleder på projektet Smartbetaling. Smartbetaling er en ny digital betalingsløsning, som skal bruges af borgere på tværs af kommunens forskellige serviceområder (klubber, svømmehaller, skoler, biblioteker, plejehjem m.m.). I BUF er det primært unge 10-14 år i fritids- og ungdomsklubber, som skal bruge løsningen, da de typisk ikke har et betalingskort og derfor har behov for en anden løsning.

Derudover skal du være projektleder på digitalisering af skoleindskrivning for skolen Skt. Annæ.

Som it-projektleder har du ansvar for:

  • at vores kommende smartbetalingsløsning er specificeret, analyseret, udviklet, testet og implementeret i tæt samarbejde med forretningen, udbudsjurister og leverandører. Du kommer til at arbejde sammen med en projektleder fra Kultur- og Fritidsforvaltningen samt Sundheds- og Omsorgsforvaltningen.
  • at den nye skoleindskrivning til Skt. Annæ er specificeret, udviklet, testet og implementeret i tæt samarbejde med Skt. Annæ, så hele deres skoleindskrivningsproces bliver understøttet. Du kommer til at tage udgangspunkt i analyse, som er lavet af hele skoleindskrivningsforløbet.
  • at vores it-systemer lever op til Københavns Kommunes it-sikkerhedsregulativ i forhold til logning af adgang, håndtering af persondata m.v.
     

Hvem er du?

Du har en forretnings- og organisationsorienteret tilgang til it. Du er en struktureret person med gennemslagskraft og har styr på dine ting.

Vi lægger vægt på, at du

  • har dokumenteret erfaring med projektledelse og implementering af it-systemer i minimum et år. Der lægges vægt på, at du kan anvende forskellige teknikker og værktøjer inden for projektledelse som f.eks. brugerinddragelse, kravspecificering, use case, testcase, brugertest, arkitekturtegning, diagrammer, datamodeller, vejledninger m.m.
  • er god til at samarbejde og opbygge netværk på tværs af forskellige fagprofiler
  • er udviklingsorienteret og har flair for at finde nye løsninger med afsæt i slutbrugernes behov
  • kan formidle i et enkelt og ikke-teknisk sprog – såvel mundtligt som skriftligt, ved kommunikation med slutbrugerne og deres ledelse.
     

Du må gerne have en uddannelse inden for it, men andre uddannelser med kombination af forretningsmæssig og it-indsigt kan også være relevant.

Om os

Du kommer til at indgå i en gruppe af systemejere og it-projektledere på 12 medarbejdere, der samarbejder om at sikre it-systemunderstøttelse af forretningsbehovene i Børne- og Ungdomsforvaltningen.

Vi er et travlt og engageret kontor, hvor vi udfordrer tingenes tilstand og forsøger at bringe nye ideer ind i organisationen. Vi har en uformel tone, og det skal være sjovt og rart at komme på arbejde. Derfor er det en værdi, at vi passer på hinanden, særligt i travle perioder. I den første tid vil du få en af vores it-projektledere som din makker, der vil hjælpe dig med at forstå forvaltningen, arbejdsgange m.m.

Vi tilbyder

  • en spændende og udfordrende stilling med forskelligartede opgaver og stor kontaktflade til forvaltningens forskellige fagområder
  • et arbejde i en stor organisation i udvikling
  • gode personlige udviklingsmuligheder
  • ansættelse efter gældende overenskomst.
     

Ansættelsesvilkår

Forventet tiltrædelse den 1. marts 2017. Stillingen er en projektansættelse på 1 ½ år i alt.

Yderligere information

Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte digitaliseringschef Louise Sofie Kehler på 4049 4236. 

Du kan læse mere om Københavns Kommune og Børne- og Ungdomsforvaltningen på www.kk.dk.

Søg stillingen via nedenstående link senest torsdag den 26. januar 2016.

Ansættelsessamtaler afholdes i uge 4 og 5.

Københavns Kommune ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejderne hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.