Find job

Business specialist

Brænder du for at arbejde i teams og være bindeled mellem kunder og teknik og kunne du tænke dig at arbejde i en af Danmarks førende IT-virksomheder? Så er du måske lige den Business Specialist, vi står og mangler.

Hos KMD er vores it-eksperter og Business Specialister landets førende til at omsætte komplekse processer til enkle og effektive it-løsninger. Vi er inde i en rivende udvikling på det private marked, hvor vi med vores nyeste satsning Opus Payroll Cloud slår vores position som foregangsland for den digitaliserende udvikling fast. Med Opus Payroll Cloud udnytter vi SAP SuccessFactors' Employee Central og samler alle løn- og HR-processer i ét og samme system.

Vi søger en Business Specialist til vores team Business Section Payroll Private, som kan løfte nogle af de mange spændende opgaver, der knytter sig til vores satsninger på det private marked.

De løsninger, du kommer til at arbejde med, er SAP HR/HCM, Succesfactors, KMD Nettoløn, Refusion samt Opus Payroll Cloud.  

Om jobbet

Jobbet som Business Specialist i BS Private baserer sig på stabilisering, styring og fornyelse af vores løsninger, og målet er at gøre IT til en drivkraft for vækst og innovation for større private virksomheder.

Du vil indgå i et team af andre Business Specialister, udviklere og testere, hvor I gennem tæt samarbejde løser de analyse-, udviklings- og testopgaver, der tilhører forretningsområdet.

I BS Private varetager Business Specialisterne en stor del af den direkte kontakt med kunderne. Du skal derfor føle dig godt tilpas i en kundevendt rolle, hvor tingene ofte går hurtigt.

Som Business Specialist er din vigtigste opgave at sikre, at vores løsninger understøtter kundens forretningsprocesser. Det gør du med viden om lovmæssige, systemmæssige og kundemæssige forhold. Du vil fungere som bindeled mellem kunder og den IT-tekniske afdeling, hvor kommunikation på flere forskellige niveauer vil være en del af jobbet. 

Du vil arbejde med at omsætte forretningsmæssige krav til kravspecifikationer, som den tekniske leverandør kan arbejde ud fra - uden at den tekniske leverandør behøver dyb faglig indsigt i baggrunden for de forretningsmæssige krav.

Dine primære opgaver vil være:

  • Foranalyser: input til Business Cases, forretningsudvikling og estimater.
  • Analyse og grovestimering af opgaver forud for at disse igangsættes.
  • Analyse og vurdering af opgaveindhold med baggrund i faglig viden om lovmæssige, systemmæssige og kundemæssige forhold.
  • Kundekontakt i forbindelse med afklaringsopgaver og idriftsættelser.
  • Konsulentopgaver hos kunderne.
  • Daglig kontakt med kunder og støtte til support.
  • Produktmodning - bidrag til servicebreve, sikkerhedsvejledning, brugervejledning, leverancetjekliste.
  • Accepttest af løsninger fra teknisk leverandør.
  • Kravspecifikation til leverandører.
  • Faglig sparring med leverandører.
  • Tilbudsskrivning som støtte til andre teams i KMD.
  • Customisering og opsætning i løsninger.
     

Om dig

Vi forestiller os, at du har en relevant mellemlang/lang videregående uddannelse med indhold af kommunikation og IT, som eksempelvis en Cand.IT uddannelse. Du er enten nyuddannet eller har erfaring som eksempelvis IT-konsulent. Vi sammensætter et mentorforløb, der tager udgangspunkt i de kompetencer, du kommer ind med, men forventer at du er hurtig til at lære og ikke er bange for at tage udfordringerne op.

Du kommer til at indgå i et større team af kolleger med forskellig baggrund. Vi forventer, at du er en teamplayer og at du kan kommunikere med både kunder og kolleger med forskellige kompetencer. Du er udadvendt og har et højt drive, der smitter af på dine omgivelser. Du arbejder selvstændigt, kvalitetsbevidst og struktureret - også under pres.

Da kommunikationen vil være med både danske kunder og teknikere og udenlandske leverandører, skal du evne at kommunikere skriftligt og mundtligt på både dansk og engelsk.

Det er en fordel men ikke et krav, hvis du har erfaring med:

  • SAP - forståelse af forretningsprocesser og arbejdsgange i SAP
  • IT-udviklingsprocesser
  • Kommunikation og service
  • IT-design - herunder gerne Usability og UX-design
     

Love it_Live it

At vi er danske betyder, at du er tæt på ledelsen, beslutningerne og at du kan sidde i storrumskontor med vores adm. direktør. Vil du bruge din viden for alvor i en dansk virksomhed i vækst med stærke internationale relationer? Så vil vi gerne have dig med på holdet.

Vil du vide mere, så er du velkommen til at kontakte Head of Business Kristian De Linde på tlf. 44 60 33 02.  

Ansøgningsfrist er 24. april, men vi holder løbende samtaler og ansætter når vi har fundet den rigtige kandidat til jobbet - så send en ansøgning afsted snarest muligt.

Søg jobbet her Gem job
Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.