Find job

Konsulent til udvikling af brugervenlige digitale løsninger

Vil du være med til at udvikle digitale løsninger, der gør det lettere for virksomheder i Danmark at skabe et godt arbejdsmiljø? Har du solid erfaring med udvikling af brugervenlige digitale værktøjer? Så har du muligheden for at blive en del af et nyt projekt i Arbejdstilsynets Kommunikations- og Presseenhed.  

Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked  

Arbejdstilsynet er den danske myndighed på arbejdsmiljøområdet. Vores mål er at fremme et sundt, sikkert og udviklende arbejdsmiljø på de danske arbejdspladser. Vi fører tilsyn med, at virksomhederne i praksis skaber de gode rammer for deres medarbejdere, der skal til for at undgå, at mennesker nedslides, kommer til skade eller får stress. Det er en gevinst for både medarbejdere, virksomheden og samfundet.  

Vores forebyggende og vejledende arbejde bygger altid på den nyeste evidensbaserede viden om området – kritisk reflekteret og drøftet i et forum af fagligt højt kvalificerede kolleger.  

Du kan læse mere om os på www.at.dk

Digital udvikling i et tværgående samarbejde  

I Kommunikations- og Presseenheden, der består af 12 medarbejdere, har vi ansvaret for Arbejdstilsynets eksterne og interne kommunikation. Vi arbejder blandt andet med at udvikle vores digitale kanaler, så de bedst muligt understøtter virksomhedernes arbejdsmiljøarbejde.  

Vi har i dag en række digitale kommunikationsløsninger, som skal videreudvikles, så de bliver langt mere brugerrettede. Samtidig vil vi udvikle en række nye digitale værktøjer, der skal gøre det let for virksomhederne at arbejde med arbejdsmiljø. Det kan f.eks. være løsninger, der hjælper virksomheder til at forebygge ulykker eller forbereder dem på et tilsynsbesøg. Alle løsninger skal være baseret på vores solide viden og mange data om arbejdsmiljø.  

Løsningerne udvikles i tæt samarbejde med vores IT-kontor og med vores tekniske leverandører. Udviklingsarbejdet bliver projektorganiseret på tværs af IT-kontoret og Kommunikations- og Presseenheden.  

Som en del af udviklingsarbejdet vil du f.eks. komme til at:  

  • Arbejde med at afdække virksomhedernes og brugergruppernes forskellige behov for viden og data om arbejdsmiljø.
  • Omsætte beskrivelser af bruger- og forretningsbehov til forslag til løsninger og kravspecifikationer.
  • Arbejde med digital produktudvikling med en udstrakt grad af brugerinvolvering.
  • Hente inspiration fra andre landes digitale arbejdsmiljøløsninger.
  • Samarbejde med web-teamet om at videreudvikle vores selvbetjeningsløsninger, så de bliver en integreret del af vores hjemmesideunivers.  
     

Bliv vores nye kollega  

Vi forestiller os, at du:  

  • Har en relevant kandidatuddannelse eller anden relevant uddannelse – f.eks. med specialisering i digital kommunikation, UX, servicedesign, interaktionsdesign eller lignende.
  • Har erfaring med udvikling af brugerrettede digitale kommunikationsløsninger, eksempelvis apps eller webbaserede selvbetjeningsløsninger.
  • Har beskæftiget dig med brugerrejser/servicedesign, usabilty, brugerundersøgelser, brugerinvolvering og evt. samskabelse.
  • Har beskæftiget dig med udvikling af koncept, strategi, brugerrejser, IA – og har samarbejdet tæt med de tekniske udviklings/implementeringsansvarlige.  
     

Hvis du har erfaring med projektledelse og har arbejdet med personalisering af informationsløsninger på baggrund af brugeradfærdsdata og andre data er det en fordel, men det er ikke et krav.  

Vi finder løsninger sammen  

Som en del af Beskæftigelsesministeriet er Arbejdstilsynet med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne lave. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.  

Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra højre og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.  

Løn- og ansættelsesvilkår  

Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter den 1. juni 2017.  

Du bliver ansat som specialkonsulent efter overenskomsten for akademikere i staten.  

Spørgsmål og ansøgning  

Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte kommunikationschef Marianne Strøm Hansen på tlf.nr. 72 20 85 08.  

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte specialkonsulent Susanne Foss Rasmussen i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf.nr. 72 20 52 68.  

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.  

Send din ansøgning elektronisk via linket nedenfor. Vi skal have din ansøgning, cv og eksamenspapirer senest søndag den 23. april 2017.  

Vi forventer at afholde 1. samtaler tirsdag den 25. april 2017.  

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.