Find job

Digitaliseringskonsulent/projektleder

Hovedstadens Beredskabs IT-afdeling søger en Digitaliseringskonsulent/IT-projektleder. Vi har en række spændende opgaver og projekter i pipelinen som du skal være med til at få kvalificeret og prioriteret fra start. Det er både inden for de klassiske administrative systemer som de operative systemer, vi anvender.

Et vigtigt fokus i arbejdet er procesafdækning og optimering, hvor det igen er afgørende, at det er de komplette processer, der afdækkes på tværs af forretningsområderne. Så det er vigtigt, at du har erfaring med at begå dig på mange forskellige niveauer af en organisation.

Du skal deltage i arbejdet omkring dataarkitektur og være med til at definere standarder på dette område. Så har du kendskab og erfaring med dette er det også en fordel.

Du vil få stor indflydelse på, hvordan vi skal gribe opgaverne an, hvilket stiller store krav til din erfaring og selvstændighed.

IT-afdelingen dækker både administrative systemer som økonomisystem, ESDH, mail m.v., og operative systemer som 112-opkaldsmodtagelsessystemer, disponerings- og kontrolsystemer i samspil mellem computer-, telefoni- og radiosystemer.

Vi er på nuværende tidspunkt 11 medarbejdere fordelt på udviklere, teknikere, it-arkitekt og ledelse.

Arbejdsopgaver

  • Lave procesbeskrivelser og analyser
  • Facilitere workshops med interne og eksterne samarbejdspartnere
  • Udarbejde indstillinger, tidsplaner, projektrapportering, risikostyring, interessenthåndtering m.v.
  • Udføre projektledelse samt deltage i program- og porteføljeledelse
  • Deltage i arbejdet med udvikling og implementering af projektmodel/praksis
  • Drive implementeringen af ny teknologi fra idé til drift
  • Sparre med forretningsområder om digitaliseringsmuligheder
  • Følge med i fællesoffentlige digitaliseringsinitiativer og afklare behov for implementering heraf
  • Eventuelt uddannelse af superbrugere
     

Om dig

Du har en analytisk tilgang til opgaver, du er struktureret, er god til at have mange bolde i luften på en gang, er humoristisk, lyttende og god til at sætte dig ind i nye problemstillinger.

Kompetencer

  • Erfaring med at gennemføre procesanalyser og beskrivelser
  • Stor erfaring med IT-projektledelse gerne i en politisk styret organisation
  • Gerne IT-teknisk uddannelse - alternativt erfaring, der modsvarer dette
  • IT-generalist med bred erfaring/viden
  • Erfaring med at indgå i tekniske dialoger med leverandører omkring konfiguration af system samt integrationer til andre systemer
  • Dansk - flydende i skrift og tale
  • Engelsk på højt niveau
  • Kørekort til almindelig bil
     

Vi tilbyder

Du vil få ansvaret for at implementere et af de mest forretningskritiske systemer i Hovedstadens Beredskab, hvor du samtidig skal være med til at implementere nye arbejdsprocesser og teknologien, der understøtter disse.

Hovedstadens Beredskab er en social arbejdsplads med god omgangstone. Mulighed for mange nye samarbejdsrelationer med en masse engagerede kollegaer og masser af udfordringer til personlig og faglig udvikling. Hovedstadens Beredskab er en røgfri og familievenlig arbejdsplads med flekstid.

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne i Ny Løn.

Yderligere oplysninger

Har du spørgsmål til stillingerne, er du meget velkommen til at kontakte IT-chef Jørn Harding Mølholm på telefon 26 86 48 66.

Ansøgning

Ansøgning mærket ”Digitaliseringskonsulent” sendes til kontakt@kruger-search.com.

Ansøgningsfrist er den 25. maj 2017 og vi forventer at afholde samtaler i uge 23-24. Ansættelse pr. 1. august 2017.

Om Hovedstadens Beredskab

Hovedstadens Beredskab er Danmarks største beredskab med næsten 1.000 medarbejdere og et samlet budget på ca. 500 mio. kr. Beredskabets opgave er at forebygge, begrænse og afhjælpe skader på personer, ejendom og miljøet ved ulykker og katastrofer.

Som Danmarks absolut største beredskab, der dækker 8 kommuner og ca. 1 mio. borgere, har vi i Hovedstadens Beredskab en stærk ambition om at være på forkant med udviklingen af fremtidens beredskab og være en stærk medspiller i forhold til kommunernes visioner om at skabe tryghed og robusthed til gavn for borgerne.

Hovedstadens Beredskab er etableret pr. 1. januar 2016, hvor de hidtidige beredskaber i Albertslund, Brøndby, Dragør, Frederiksberg, Glostrup, Hvidovre, København, og Rødovre kommuner er gået sammen i ét fælles kommunalt beredskab.

Hovedstadens Beredskab ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejderne hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location København

Job hos virksomheden

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.