Find job

Systemejer til Børne- og Ungdomsforvaltningen

Er du vores nye systemejer på skoleområdet?

I Børne- og Ungdomsforvaltningen starter og slutter alt hvad vi laver med et barn. Det gælder også, når vi arbejder med forvaltningens it-systemer. Vores højeste mål er at sikre, at it-systemerne understøtter, at børnene kommer så godt på vej som muligt, og at vores kollegaer får mest tid til at være sammen med børnene. Det gælder især de it-systemer, som vores lærere skal bruge hver eneste dag nemlig Meebook, nuværende Skoleintra og det kommende AULA. 

Vi søger en systemejer, som får det driftsmæssige og tekniske ansvar for Meebook, Skoleintra og det kommende samarbejdsplatform på 0-18 års området, AULA. Som systemejer bliver det din rolle at sikre en stabil drift og løbende udvikling af Meebook og AULA i tæt samarbejde med vores skoler og de fagansvarlige for skoleområdet. Herudover bliver du en central medarbejder i forhold til gradvist at lukke ned for Skoleintra, der skal udfases frem mod 2020. 

Som systemejer har du ansvar for at sikre, at systemerne:

  • effektivt understøtter skolernes behov, så tiden som bruges på indtastning m.m. reduceres, og lærernes arbejdstid bruges sammen med børnene
  • udvikles i løbende dialog og samarbejde med forretningen og leverandører med dig som koordinator for mindre udviklingsprojekter
  • drives effektivt og stabilt ved fejlsøgning, styring af releases og koordinering af test. Du har også ansvar for drifts- og udviklingsmidler for systemerne
  • er dokumenteret ift. integrationer til andre systemer og de forretningsprocesser, som de understøtter
  • lever op til Københavns Kommunes it-sikkerhedsregulativ i forhold til logning af adgang, håndtering af persondata m.v.
     

Hvem er du?

Du har en forretnings- og organisationsorienteret tilgang til it. Du er en robust person med gennemslagskraft og er initiativrig.

Vi lægger vægt på, at du

  • er god til at samarbejde og opbygge netværk på tværs af forskellige fagprofiler
  • er udviklingsorienteret og initiativrig og har flair for at finde nye løsninger med afsæt i lærernes, pædagogernes og skoleledelsens behov
  • forstår vigtigheden af en veltilrettelagt drift som forudsætning for en effektiv forvaltning med fokus på børn frem for administration
  • kan formidle i et enkelt og ikke-teknisk sprog – såvel mundtligt som skriftligt, når du kommunikerer med slutbrugerne og deres ledelse
  • evt. har erfaring med at arbejde med it i undervisningsverdenen samt tilpasning af systemer (applikationer) med afsæt i forretningsbehov.
     

Du kommer ikke til at være direkte ”hands-on” ift. kode eller server, men det er en fordel, at du har en teknisk baggrund, så du kan agere bindeled mellem forskellige interessenter i form af forretningen, Pædagogisk IT, Koncern IT og eksterne leverandører.

Pædagogisk IT leverer og drifter it-infrastrukturen for alle skoler i forvaltningen, mens Koncern IT drifter resten af kommunens infrastruktur. Du må gerne have en uddannelse inden for it, men andre uddannelser med kombination af forretningsmæssig og teknisk indsigt kan også være relevant. Det er en fordel, hvis du har et par års erfaring inden for it-området.

Om os

Du kommer til at indgå i en gruppe af systemejere og it-projektledere, der samarbejder om at sikre systemunderstøttelse af forretningsbehovene i Børne- og Ungdomsforvaltningen. Vi er et travlt og engageret kontor, hvor vi udfordrer tingenes tilstand og forsøger at bringe nye ideer ind i organisationen. Vi har en uformel tone, og det skal være sjovt og rart at komme på arbejde. Derfor er det en værdi, at vi passer på hinanden, særligt i travle perioder. Som en del af din opstart får du en af de nuværende systemejere som din mentor, der vil hjælpe dig med at forstå forvaltningen, arbejdsgange m.m.

Vi tilbyder

  • en spændende og udfordrende stilling med forskelligartede opgaver og stor kontaktflade til forvaltningens forskellige fagområder
  • et arbejde i en stor organisation i udvikling
  • gode personlige udviklingsmuligheder
  • ansættelse efter gældende overenskomst.
     

Vi forventer at ansætte efter en løn på lønniveau 4-6 dvs. en anciennitet på omkring 1-4 år for en kandidat (cand.mag., cand.scient., mag.scient.,cand.it. m.fl). Det er dog ikke et krav, at ansøger er kandidat. Ansøgere med anden uddannelse opfordres også til at søge.

Yderligere information

Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte digitaliseringschef Louise Sofie Kehler på 4049 4236.  

Forventet tiltrædelse den 1. august 2017. Stillingen er en fastansættelse. 

Søg stillingen via nedenstående link senest fredag den 9. juni 2017

Ansættelsessamtaler afholdes i uge 24-25.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.