Find job

IT-controller

Kan du bygge bro mellem IT-indkøb, brugere og en professionel leverandørstyring? Har du et solidt kendskab til økonomistyring kombineret med erfaring inden for IT samt lyst til at bidrage til fremtidige digitale løsninger? Så er det dig, vi søger som IT-controller.

I sektor for HR, IT og Digitalisering i Lolland Kommune søger vi en IT-controller med en baggrund i økonomi og gerne erfaring inden for leverandør- og økonomistyring ved indkøb af IT-udstyr og -systemer.

Som IT-controller får du, med udgangspunkt i Lolland Kommunes koncernfokus, til opgave at fastholde og omsætte det strategiske perspektiv inden for IT og digitalisering, og herunder varetage og udvikle leverandør- og økonomistyring ved IT-indkøb. Du vil som IT-controller endvidere skulle indgå i projekter og samarbejde med forskellige faggrupper omkring optimering af kommunens fremtidige IT-løsninger.

Vi forventer et højt fagligt og metodisk niveau, veludviklet organisatorisk situationsfornemmelse samt solide kompetencer inden for økonomistyring, som du aktivt anvender til at designe og udvikle arbejdsgange og processer mod en optimeret IT-leverandørstying og systematisk økonomi- og budgetstyring ved implementering af digitale løsninger og IT-indkøb.

Du kan læse yderligere om stillingen i Job- og personprofilbeskrivelsen

Opgaver i stillingen:

  • IT-leverandørstyring og systematisk opfølgning på leverandørkontrakter og driftsaftaler
  • Økonomi og budgetstyring, herunder regnskab, afstemning og licensadministration 
  • Projekt- og processtyring, herunder budgetopfølgning og projektregnskaber
  • Rapportering, opfølgning på nøgletal og økonomisk analyse i relation til IT-anskaffelser og herunder sikre koordinering mellem behov og økonomi
  • Controlling af omkostninger og investeringer i henhold til Lolland Kommunes tekniske og funktionelle systemkrav
     

Vi forventer, at du:

  • Har en relevant uddannelse, f.eks. HD, HA, Cand.Merc eller tilsvarende kompetencer
  • Har erfaring som controller og gerne som IT-controller
  • Har interesse for IT systemer,- har du også en god fornemmelse for IT-infrastruktur er det et plus
  • Har erfaring med licensstyring og er solid bruger af Excel
  • Selvstændigt kan varetage leverandørstyring og kan navigere blandt mange samarbejdspartnere og interessenter
  • Kan omsætte komplicerede udregninger og tal til enkel forklaringer og yde procesunderstøttende såvel som procesfremmende sparring og rådgivning
     

Vi tilbyder:

  • Stor indflydelse på egen arbejdstilrettelæggelse
  • Et udfordrende og ansvarsfuldt job
  • Dygtige kolleger i et udviklingsorienteret og engageret miljø
  • Gode faglige og personlige udviklingsmuligheder
  • En stor og bred samarbejdsflade.
     

Ansættelsesproces

Stillingen er på fuldtid med tiltrædelse pr. 1. august eller snarest derefter.

Løn efter gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse.

Ansættelsessamtaler forventes gennemført i uge 24 og 25.

De ansøgere der går videre til 2. samtale, vil skulle gennemføre en profilanalyse.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Souschef og Teamleder for IT Lars Kristensen tlf. 54 67 55 25.

Ansøgningsfrist: 5. juni 2017.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location Maribo

Job hos virksomheden

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.