Find job

Problem Manager til Maintenance Team

Som problem manager er du ansvarlig for fremdriften af maintenance teamet. Du er den interne dispatcher og kontaktperson til udviklerne og servicedesken.

Jobbet

Som en del af det team, der har ansvar for 2nd level support og vedligeholdelse af en række softwareløsninger, vil du være en del af det team, der står for den daglige support. Du tager dig af indkommende incidents og at problemrapporter bliver visiteret og kommer rigtigt ind i organisationen og du foretager i nogle tilfælde den indledende fejlsøgning. Du drives af at hjælpe kunden videre og er god til at forklare udviklerne, hvad der skal til, for at løsningen bliver mere robust og lettere at vedligeholde.

Dine arbejdsopgaver er, at:

  • Stå for den daglige support af indkomne sager og opfølgning på igangværende sager
  • Prioritere og strukturere mange sideløbende sager og opgaver uden at miste overblikket
  • Foretage fejlfinding og løbende kontrol af konkrete løsninger
  • Deltage i udfærdigelse af RCA’er og rapportering til kunden
     

Dine kompetencer og din personlighed

Du er muligvis uddannet IT-supporter eller har en baggrund som ingeniør, datamatiker eller lignende. Du har praktisk erfaring med IT-support og kender til ITIL-begreberne. Du har kendskab til driftsprocedurer og har måske arbejdet med softwareudvikling i større systemer. Det er en fordel, hvis du har arbejdet med systemintegration. Du er god til at sætte dig ind i kundernes arbejdsområder og behov. Du skal både kunne arbejde selvstændigt og arbejde sammen med udviklingsteamet.

Det er en fordel, hvis du har erfaring inden for følgende områder, da de vil blive en del af din hverdag som IT-supporter:

  • Brug af Service Management-værktøjer
  • Profilering, fejlsøgning og kontrol af IT-systemer
  • Kendskab til Java og analyse af logfiler og optimering af systemernes logning
  • ITIL v3-kendskab
     

Du er struktureret, er i stand til at holde mange bolde i luften på samme tid og mister ikke overblikket, selv når bølgerne går højt. Du har en robust personlighed, og du er i stand til at udvise tålmodighed og vedholdenhed på samme tid. Du er god til at samarbejde og har veludviklede kommunikationsevner. Du har blik for, hvordan de løsninger, vi udvikler, kan sikre kunderne større værdi. Der er tale om en nyoprettet stilling, hvor du har mulighed for at gøre en forskel og være med til at påvirke support funktionen på tværs af huset i samspil med andre i samme rolle. Det kunne for eksempel være ved at optimere supportprocesser og værktøjer.

Da kommunikation er en stor del af din hverdag, er det vigtigt, at du taler og skriver flydende og velformuleret på både dansk og engelsk.

Systematic tilbyder

Vores it-løsninger gør det enklere for brugerne at træffe kritiske beslutninger. Inden for forsvaret og i sundhedsvæsnet gælder det ofte beslutninger, som kan handle om liv eller død. I både den private og den offentlige sektor skal vores løsninger håndtere store mængder data, som for eksempel på biblioteksområdet med mere end 50 mio. udlån årligt. For at fortsætte udviklingen af løsninger, der har kundernes tillid, udfordrer vi derfor løbende hinanden, vores arbejdsprocesser og teknologier. Vi har en offensiv uddannelsespolitik med definerede karriereveje og interne proaktive Knowledge Networks.  

Vi er fokuseret på hele tiden at gøre alting bedre. Vores unikke kombination af de stærke principper fra CMMI og de bedste aspekter af Lean og Scrum gør os i stand til at udvikle pålidelige løsninger af høj kvalitet til vores kunder og levere til aftalt tid og pris. Vi arbejder i teams, og mange af vores teams inkluderer fuldt integrerede sourcede teammedlemmer.

Vi prioriterer en fornuftig balance mellem arbejdsliv og privatliv, og vores agile tilgang giver dig god mulighed for langt hen ad vejen selv at planlægge dine arbejdsopgaver og arbejdstid. Vi vægter desuden det sociale sammenhold på arbejdspladsen og har en meget aktiv personaleforening.

Da vi også arbejder på sikkerhedsklassificerede projekter, skal alle medarbejdere i Systematic sikkerhedsgodkendes. Læs mere på http://systematic.com/clearance.

Spørgsmål og ansøgningsprocedure

Hvis du har spørgsmål, så ring gerne til Program Manager, Peder Nielsen på + 45 89 43 20 00.

Ansøgningsfrist: Vi indkalder til samtaler løbende.

Arbejdssted: Aarhus

Starttidspunkt: Efter aftale

Vi ser frem til at høre fra dig.

Systematic A/S blev grundlagt i 1985 og udvikler software og systemløsninger til kunder inden for både den offentlige og den private sektor. I dag er virksomheden den største privatejede softwarevirksomhed i Danmark, hvis løsninger bliver solgt til kunder i 50+ lande. Flere end 500.000 brugere verden over anvender Systematics produkter. Virksomheden har 750+ medarbejdere og har sit hovedkvarter i Aarhus med kontorer i København, Australien, De Forenede Arabiske Emirater, Finland, Frankrig, New Zealand, Rumænien, Singapore, Sverige, Tyskland, UK og USA. Systematic A/S har kunder inden for sundhedssektoren, forsvaret, biblioteks- og læringssektoren, politiet, den offentlige sektor, finanssektoren og serviceindustrien. Fælles for disse kunder er et behov for at kunne integrere, sammenstille og analysere store mængder komplekse data samt skabe et overblik, som muliggør kvalificeret beslutningstagning – ofte i kritiske situationer. 

Søg jobbet her Gem job
Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.