Find job

Technical Consultant

At Consignor, we aim to support large as well as small companies in their Delivery Management making it easier, less time consuming and cheaper for them to deliver parcels to their customers. By developing and providing smart Delivery Management software, which includes all stages of shipment and delivery on just one platform, our customers get an integrated and sustainable delivery solution. 

As the leading provider of Delivery Management solutions, Consignor combine in-depth knowledge of transportation and logistics with outstanding software architecture and design. We provide our customers with the world's largest carrier library containing both national and international carriers.

Our multi carrier platform creates more than 100 million shipments per year and makes it possible for more than 10,000 customers to choose the best solution for producing shipments, regardless of the carriers, ERP-system or E-commerce solution. We serve small web shop start-ups as well as group storage facilities handling more than several thousand packages per hour. 

Consignor operates in Norway, Sweden, Denmark, Finland, Romania, China and UK. Employing around 140 people and revenues of NOK 124 million in 2015, we have grown to be the largest provider of Delivery Management systems in the Nordic region.


Consignor A/S er i kraftig vækst og søger endnu en ny kollega, som kan være med til at forstærke positionen som førende leverandør af Delivery Management-systemer i Danmark og resten af verden. Det forventes, at du arbejder ud fra kontoret i Aarhus, men jobbet indebærer også løsning af opgaver for andre af koncernens internationale datterselskaber. Som Technical Consultant vil du indgå i Consignor-koncernens samlede konsulentbase, som arbejder tæt sammen med salg og kundeservice i Danmark, Norge, Sverige, Finland, Rumænien, Kina og England.

Som Technical Consultant vil dine primære arbejdsopgaver være:

  • Implementering af Consignors softwareløsninger hos nye, såvel som eksisterende, kunder
  • Projektledelse af kundeinstallationer og integrationer
  • Koordinering og tekniske samtaler med kunder, ERP/WMS-huse og andre leverandører til kunden
  • Konsulent og undervisningsdage hos nye og eksisterende kunder
  • Telefon- og mailsupport
  • Mulighed for afholdelse af Consignor kunde- og leverandørkurser
  • Administrative opgaver i forbindelse med drift og etablering af nye kunder
  • Konfiguration af Consignor og integrationer til webshops og WMS/CMR-systemer.
  • Daglig dialog med kolleger i salg, administration og udvikling
  • Tværgående assistance til andre jobfunktioner i organisationen
     

Vi forventer, at du:

  • Har erfaring som selvstændigt arbejdende konsulent.
  • Sætter pris på at arbejde med installation og integration af software.
  • Er teknisk stærk velfunderet og har erfaring med Windows, netværk, printere og webbaserede teknologier. Vi ønsker, at du har viden om SQL, webservices, webshop og XML integration.
  • Arbejder struktureret og i overensstemmelse med de rutiner, Consignor har.
  • Er initiativrig, udadvendt og god til at tage styringen på projekter og komme i mål.
  • Kan bevare overblikket i pressede situationer, og er parat til at tage ansvar og yde en ekstra indsats, når det er nødvendigt.
  • Har gode mundtlige formuleringsevner – både på dansk og engelsk.
  • Det er en fordel at have erfaring med logistik og transportører.
  • Er positiv, har et godt humør og sætter en ære i at få løst kundernes udfordringer.
     

For den rette ansøger vil der være tale om et selvstændigt job i en uformel og ung organisation, hvor der lægges vægt på evnen til at strukturere og implementere egne arbejdsopgaver i en travl hverdag.

En stor del af jobbet involverer direkte kontakt til kunder og samarbejdspartnere, hvorfor det er nødvendigt, at du evner at optræde med venligt overblik i selv pressede situationer. Consignor A/S giver dig udfordringer, og du kan naturligvis forvente grundig oplæring.

Der er gode muligheder for personlig og faglig udvikling så hvis du er klar til at bygge en ny karriere ved at arbejde med projektledelse i Consignor A/S, så send din ansøgning og CV eller ring til Country Manager Lotte Levring +45 22 50 89 99 for yderligere oplysninger.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location Aarhus V

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.