Find job

Projektleder og kommende Data Protection Officer (DPO)

Odense Kommune står overfor en stor og spændende opgave med implementeringen af den nye EU Persondataforordning til den 25. maj 2018. Vi er i gang med forberedelserne, og er nu kommet til det punkt, hvor vi har brug for en projektleder, der kan styre os i mål til tiden. Ved forordningens ikrafttrædelse skal projektlederen fortsætte som Data Protection Officer (DPO) i Odense Kommune.

Jobbeskrivelse

Som projektleder skal du lede og koordinere Kommunens centrale projektgruppe og en juridisk arbejdsgruppe. Du skal desuden sikre koordinering til decentrale projektgrupper i Kommunens 5 forvaltninger, der skal stå for den forvaltningsvise implementering af forordningen. Endelig skal du sikre kommunikation til styregruppen og Kommunens øverste ledelse, herunder understøtte styregruppen, når denne skal træffe de strategiske beslutninger om projektets gennemførelse. Der tilknyttes en projektassistent til projektet.

Stillingen er placeret i Odense Kommunes it-afdeling, IT & Digitalisering. I IT & Digitalisering skal du referere til chefen for Fællessekretariatet, der er en stabsfunktion i afdelingen. Fællessekretariatet understøtter bl.a. Kommunens it-sikkerhedsleder. I Fællessekretariatet og resten af IT & Digitalisering vil du indgå i et netværk med it-sikkerhedskonsulenter, -arkitekter og -projektledere. IT & Digitalisering har desuden tætte relationer til Kommunens jurister, og et udbygget samarbejde med Kommunens forvaltninger.

Se kort om IT & Digitalisering her: http://www.odense.dk/om-kommunen/forvaltninger/borgmesterforvaltningen/it-digitalisering

Profil og kvalifikationer 

Du skal have viden om persondataområdet og offentlig administration. Du skal være selvdreven, have pondus og udstråle myndighed inden for området. Du skal kunne skabe den faglige legitimitet og accept i kommunens forvaltninger, som er en forudsætning for gennemførelse af projektet. Samtidig skal du være lydhør overfor lokale forhold, der kan udfordre den tværgående implementering af forordningen.

Vi forventer:

  • At du er uddannet cand.jur., cand.merc.jur. eller har stor praktisk erfaring med administration af persondata i offentlige myndigheder, som i kombination med relevant teoretisk efteruddannelse, giver dig kompetence svarende til en formel uddannelse på området.
  • At du har et solidt kendskab til persondatalovgivningen og generelt regulering af offentlige myndigheder.
  • At du har erfaring med gennemførelse af projekter i store organisationer.
  • At du er nysgerrig på at forstå den juridiske, it-sikkerhedsmæssige og tekniske side af datasikkerhed, idet du skal agere brobygger mellem jura og it i dit daglige virke.
     

I IT & Digitalisering lægger vi vægt på social kapital, åbenhed, respekt og godt humør.

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettige organisation.

Der er tale om en fuldtidsstilling med ansættelse 1. september 2017 eller snarest muligt derefter. Der er fleksibel arbejdstid.

Ansættelsessted er Egeparken 2A i Vollsmose i Odense. 

Yderligere oplysninger

Vil du høre mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte chef for Fællessekretariatet Sigurd S. Kristensen på 2037 8975 eller it-sikkerhedsleder John Bonnerup på 2179 7796 (De træffes ikke i ugerne 29 og 30).

Det praktiske

Der er ansøgningsfrist søndag den 13. august 2017. Vi forventer at holde samtaler den 21. august 2017.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location Odense

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.