Find job

Systemejere til koordinering af applikationsudvikling i Forretnings-IT og Leverandørstyring


Vil du udvikle dig indenfor applikationsudvikling, vedligehold og drift af outsourcede it-systemer? Og har du samtidig lyst til at blive en del af fremtidens systemejere i SKAT, som dagligt er omdrejningspunktet for at skabe et solidt it-fundament for finansiering af det danske samfund? Så er her en mulighed til dig. 

Din karriere hos os begynder med en grundig introduktion til SKATs forretningsområder, relevante it systemer og dine interne og eksterne samarbejdspartnere. Både introduktionen og opgaverne i jobbet vil udvikle dig til at varetage koordinering af applikationsudvikling, vedligeholdelse og drift af vores outsourcede it-systemer.  

Du indgår i bredt samarbejde i et velfungerende, fagligt og kompetent miljø. Gennem dit samarbejde og de mange forskelligartede opgaver i stillingen, så kan du få flere faglige udviklingsmuligheder.  

Kvalitetsbevidst, proaktiv og serviceminded opgaveløsning 

Som systemejer har du fokus på at opnå et godt leverandørsamarbejde og sikre kontraktoverholdelsen fra start til slut. Du bliver bindeleddet mellem SKATs forretningsområder og it og det er dig, der sikrer, at leverandørerne implementerer de forretningsmæssige behov korrekt i systemerne med omtanke for funktionalitet, teknik og økonomi.  

I denne stilling vil vi sørge for en grundig oplæring og arbejdsopgaverne vil blive tilrettelagt, så også ansøgere med mindre relevant erhvervserfaring kan komme i betragtning.   

Arbejdsopgaverne er, at:  

  • sikre økonomisk effektivitet og kvalitetssikring af leverandørernes estimater og tilbud  
  • udarbejde kravspecificeringer til leverandørerne ud fra forretningsmæssige behov  
  • anvende ITIL-processer i det daglige samarbejde med forretningsområderne og leverandørerne  
  • udføre systemtests i samarbejde med dit team, forretningsområderne og leverandøren 
  • sikre hurtig og effektiv håndtering af incidents, problems og changes 
  • bidrage aktivt til governance af SKATs løsninger  
  • sikre samarbejdet med vores leverandører 
     

Generalist med flair for it og samarbejde med forretningsområderne 

Vi forestiller os, at du har en relevant mellemlang eller lang videregående uddannelse gerne inden for it. Det er vigtigt, at du har en god it-forståelse samt en naturlig interesse og viden om leverandør- og økonomistyring. Vi lægger vægt på et højt fagligt niveau og evne til at opnå resultater, som du kan dokumentere gennem relevant erhvervserfaring og/eller karakterer fra uddannelse. Vi sørger for den nødvendige oplæring i jobbet, så både nyuddannede og erfarne vil blive taget i betragtning til stillingen.  

  • Du er proaktiv, initiativrig og tager ansvar for dine opgaver, så du sikrer, at deadlines bliver overholdt.  
  • Du er kommunikativt dygtig og holder af at samarbejde i et bredt fagligt miljø med både forretningseksperter, it-kolleger og leverandører.  
  • Du har lyst til hele tiden at lære, og er i stand til at sætte dig ind i komplekse it-faglige og forretningsmæssige problemstillinger. 
     

Forretnings-IT og Leverandører – din afdeling  

Vi er 8 kontorer i afdelingen Forretnings-IT og Leverandører, som omfatter SKATs udførende og strategiske it-leverandørstyring. I afdelingen er der ca. 150 ansatte og vi søger systemejere til flere af kontorne. Du kan se frem til et tæt samarbejde på tværs af kontorerne, hvor du især samarbejder med andre systemejere, platformsejere men også med procesejere i de relaterede forretningsområder. Forretnings IT og Leverandører er en del af forretningsområdet IT og Data, hvor der er 510 ansatte.  

I SKAT benytter vi os af ca. 200 it-systemer til at servicere ca. 4,2 mio. skatteborgere og 700.000 virksomheder, hvor vi opkræver knap 1.000 mia. kr. Vi drifter en organisation med 6.200 ansatte fordelt i hele landet. Vi investerer massivt i it og ny teknologi og er i gang med en modernisering af vores it setup.   

Ansøgning og kontakt  

Ansøgning med CV og relevante dokumenter bedes sendt via linket ”Søg jobbet” senest den 21. august 2017. Spørgsmål besvares gerne af personaleleder Ragnhild H. Hargaard på telefon 72376265 eller Henrik Koudal på telefon 72378858. 

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT blive erstattet af syv nye styrelser under Skatteministeriet, som får ansvar for hver sin kerneopgave. IT og Data, som afdelingen Forretnings- It og Leverandører er en del af,  forventes placeret i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, som kommer til at bestå af ca. 900-1.100  medarbejdere, og får til huse i  København, Middelfart og Ålborg. Læs mere om skatteforvaltningens organisering på www.fra1til7.dk.

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Tiltrædelse snarest.  

Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.   

Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.   

Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund 

I SKAT er vi ca. 6.200 kolleger på kontorer i hele Danmark. Lige nu er vi alle samlet i SKAT – men i fremtiden bliver vi opdelt i flere styrelser. En plan for organisering og geografisk placering forventes klar i sommeren 2017. 

Vores kerneopgave som myndighed er hvert år at opkræve de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på, at driften af skattevæsenet er sikker og effektiv, og alle betaler det, de skal, hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med skattevæsenet. 

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. Vi har brug for medarbejdere med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. Er du vores næste kollega?

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.