Find job

Erfaren leder til applikationsudvikling

Har du erfaring som leder og har du arbejdet med applikationsudvikling af software?
Kan du definere, rammesætte og styre processerne omkring softwareudvikling?
Evner du at få tingene gjort færdigt?

S
å er du måske den leder af afdelingen for applikationsudvikling, som vi søger! 

Om Applikationsudvikling

Odense Kommunes afdeling for applikationsudvikling består af 9 programmører, 7 konsulenter og studentermedhjælpere. Ansvarsområdet omfatter ledelse af 3 teams: Websites, Social- og sundhedsapplikationer samt Apps og støttesystemer. Hvert team har en teamkoordinator.
 
Vi udvikler udvalgte fagapplikationer til kommunens 5 forvaltninger og deres centrale administrationsstyringssystemer samt vedligeholder og udvikler Odense Kommunes hjemmeside og medarbejderportal.
Vi har tilknyttet eksterne leverandører til visse dele af udviklingen.
Udgangspunktet for vores valg af hvorvidt vi udvikler selv, genbruger applikationer eller køber dem i markedet, er beskrevet i Odense Kommunes applikationsstrategi og digitaliseringsgrundlag

Om IT og Digitalisering

Applikationsudvikling er organisatorisk placeret i Strategi og Udvikling, IT & Digitalisering, der en del af Borgmesterforvaltningen i Odense Kommune.
 
Vi er ambitiøse og sætter en ære i at finde, rådgive og sammensætte de bedste løsninger i tæt samarbejde med vores mange samarbejdspartnere både i og udenfor Odense Kommune.
 
Odense Kommunes IT-miljø består hovedsagelig af Microsoft-klienter og servere. Applikationsmæssigt er størstedelen fra 3. parts leverandører, men der pågår også en vis egen udvikling og mange datadrevne aktiviteter. Vores 400+ IT-løsninger hostes både on-premise, hybrid og 3.parts hosting.
Nogle af vores løsninger gør også brug af forskellige nationale services og komponenter.

Om jobbet

I rollen som leder af applikationsudvikling vil du møde følgende opgaver:

Faglig ledelse

  • Opsøge og definere retning på softwareudviklingsprojekterne i et tillidsfuldt samarbejde
  • Sikre retning og fremdrift i projekterne herunder afklare problemstillinger og skabe rum for input og innovation.
  • Løbende professionalisering af udviklingsarbejdet og være med til at sikre et stabilt drift setup omkring løsningerne.
  • I samarbejde med bl.a. IT-arkitekturfunktionen at sikre valg, brug af standarder, retning og mål for løsninger.
  • Løbende vurdere nye udviklingsteknologier og sikre fokus på opgradering af løsninger, så de er teknologisk opdaterede.
  • Leverandørstyring herunder forhandling af udviklingsaftaler (i samarbejde med Udbud & Kontraktstyring, som understøtter os med kontraktindgåelse, leverancestyring og koordinering)
  • Sikre sammenhæng mellem løsninger, IT & Digitaliserings strategier samt forvaltningernes strategier og handleplaner.
     

Personaleledelse:

  • Udvikling af kompetencer, læring, vidensdeling, arbejdsmetoder og kultur
  • Coaching, ressourcestyring, koordination og opgaveledelse i samarbejde med teamkoordinatorerne og øvrige IT & Digitalisering
  • Mødeledelse – både personalemøder og mere projektfaglige møder
  • Afholdelse af MUS-samtaler 
     

Om dig

Din uddannelsesbaggrund er måske datalog eller IT-ingeniør.
Du har ledererfaring.
Ideelt set har du nogle års erhvervserfaring fra en større organisation. Måske sidder du i dag som IT-udviklingschef eller er teamleder for et mindre applikationsudviklingsteam.
Det er en fordel, hvis du har kendskab til den kommunale rammearkitektur, samt domænekendskab til især social- og sundhedsområdets IT-løsninger.
 
Som leder er du god til at skabe resultater gennem relationer og evner at oversætte og eksekvere opgaver så både programmører og de faglige samarbejdspartnere og forvaltningerne er med på retningen. Du arbejder tillidsbaseret og ser det at inddrage relevante aktører som en hel naturlig del af ledelsesopgaven.

Du har en opdateret viden omkring de nyeste metoder i softwareudvikling, og du navigerer sikkert i SCRUM og agile udviklingsmetoder.
 
Du er skarp til at gennemskue, hvad den rigtige retning er, er lyttende og reflekterende, og har en naturlig nysgerrighed på at finde egnede løsninger. Du er god til at formulere dig både mundtligt og skriftligt og kan anskueliggøre koncepter og sammenhænge visuelt.

Din personlighed er vigtig

Du er proaktiv, selvstændig og imødekommende og kan indgå i samarbejdsrelationer på alle niveauer i organisationen.
Du kan fordybe dig og kommunikere med mange samarbejdspartnere i en stor politisk ledet organisation.
 
Du er god til at skabe dig et overblik og arbejde med de strategiske sammenhænge, som dine opgaver indgår i. Du formår at oversætte kompleks teknologi til et sprog, som vores samarbejdspartnere kan forstå. Du evner at gå imod strømmen, når det kræves.
 
Du prioriterer at være en del af egen afdeling, men du er også en del af IT & Digitalisering, som arbejder tæt sammen, udveksler viden og støtter hinanden i arbejdet. Du kan både gå i dybden og arbejde for den helt rigtige løsning for forretningen, og du er faciliterende for brugernes afdækning af behov og beslutninger for projekterne. 

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den relevante forhandlingsberettigede organisation.
Stillingen er en fast stilling på fuld tid med tiltrædelse snarest muligt og senest 1. december 2017. Der er fleksibel arbejdstid.
Arbejdsstedet vil være IT & Digitalisering i Egeparken 2A, 5240 Odense NV.

Vil du vide mere?

Du er velkommen til at tage kontakte og høre mere om jobbet hos chef for Strategi og Udvikling Kristian Buhl Hansen på krbh@odense.dk eller 2160 9110.

Det praktiske 

Ansøgningsfristen er søndag den 1. oktober 2017.
Første ansættelsessamtale afholdes onsdag den 4. oktober 2017 og anden samtale afholdes onsdag den 11. oktober 2017 (formiddag).
Mellem første og anden samtale vil du blive bedt om at gennemføre en personprofilanalyse.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location Odense

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.