Find job

Interne IT-Konsulenter med fokus på gode IT-løsninger til vores kunder

Brænder du for at prøve kræfter med automatisering af sagsgange, der sikrer udbetaling af støtte til et af Danmarks største eksporterhverv? Vi søger lige nu nye kolleger til vores teams i IT-enheden til opsætning af IT-systemer.  

Du mestrer balancen mellem EU-krav og kundefokus i opsætningen af nye IT-løsninger  

Som intern IT-konsulent får du ansvaret for design og opsætning/konfiguration af IT-løsninger, så landmændene får udbetalt deres støtte nemt, enkelt og til tiden. Du samarbejder og videndeler med politikudviklere og sagsbehandlere for at finde de bedste løsninger. I bund og grund handler det om, at tage eksisterende og kommende regler fra EU og omsætte dem til automatiserede systemer, som vores kunder og kollegaer kan anvende, uden at der opstår problemer.  

Dine arbejdsopgaver bliver derfor:  

  • Opsætning i vores fleksible rammesystem CAP-TAS-baseret på Microsoft teknologi og serviceorienteret arkitektur. De anvendte værktøjer er: Infopath 2013, Word (2013 med brug af tilføjelsesprogrammer), Workflowfoundation, Reporting Service, avanceret Excel, Visio og TFS  
  • Fremsøgning og udtræk af data ved brug af Oracle SQL Developer og Microsoft SQL Server  
  • Kommunikation og samarbejde med fagenhederne om kravspecifikationer og design af løsninger. Opsætning og test af løsninger baseret på kravspecifikationen.  
  • Analyse og afklaring af forretningsregler og koordinering af opsætningsopgaver  
  • Unitest og dokumentation af egen opsætning  
     

Vi sørger for en grundig oplæring, hvis der er systemer eller værktøjer, som du ikke er fortrolig med.  

IT-enheden – vi er de drivende kræfter i organisationen  

Stillingerne er i Team IT Tilskud Forretning eller i Team IT Projekttilskud med 30 gode kollegaer og næsten lige så mange eksterne konsulenter. Vi arbejder projektorienteret og med så komplekse opgaver, at vi godt tør love dig de udfordringer og det ansvar, du ønsker. Vi tænder på faglige problemstillinger og på at finde løsninger sammen, fx ved at bøje, vride og strække Microsoft-produkterne på måder, du ikke tænkte var muligt. De to teams har ansvaret for opsætning og implementering af elektroniske ansøgningsskemaer (vores Tast-selv service), it-understøttelse af sagsbehandlingen og kontrol.  

Vi er 130 skarpe og analytiske medarbejdere i alt i IT, der arbejder i 9 gode teams og som til daglig arbejder med projektledelse, IT- og forretningsarkitektur, vedligehold, udvikling og opsætning i systemer og drift af infrastruktur. Vi viser vejen inden for automatisering af sagsbehandling af landbrugsstøtte, således at landmændene klarer ca. 80% af ansøgningerne selv via vores digitale ansøgningssystem. IT bidrager således til, at Landbrugsstyrelsen er de bedste i EU til at gennemføre landbrugsreformer og støtteordninger – og det er vi stolte af. Vi prioriterer at have et spændende fagligt miljø med gode udviklingsmuligheder - både personlig og faglig efteruddannelse og nyder godt af motionsrum, sund kantine, frugtordning, fleksible arbejdstider m.v.  

IT-uddannet med en løsningsorienteret tilgang til IT  

Du har en IT-uddannelse, fx ingeniør eller noget tilsvarende. Det er en fordel, at du arbejder struktureret og er vant til at dokumentere dine arbejdsprocesser. Ligeledes har du en forretningsmæssig og løsningsorienteret tilgang til IT og en god erfaring med at løse større opgaver selvstændigt. Vi ser meget gerne, at du kan skabe resultater, og at du trives i et til tider hektisk miljø, hvor opgaverne kan skifte i løbet af dagen. Du ser fordelen i at samarbejde og kan kommunikere med kolleger – også fra andre faggrupper.  

Lyder det spændende og vil du vide mere?  

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte enhedschef Franci Johansen på tlf. 20 99 30 04, teamleder Marie-Louise Otte på tlf. 41 89 25 36 eller teamleder Tenna Toft Olesen på tlf. 25 16 80 59  

Ansættelsesvilkår  

Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation. Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner, og tjenestestedet er Landbrugsstyrelsen, Nyropsgade 30, 1780 København V.  

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan fremvise en privat straffeattest, der er uden strafbare forhold af betydning for stillingen.  

Stillingen ønskes besat snarest muligt.  

Ansøgning  

Vi glæder os til at modtage din ansøgning vedlagt CV, eksamensbevis og eventuelle referencer, senest fredag d. 22 september kl. 23:59. Du søger stillingen via vores rekrutteringssystem på www.lbst.dk/job.  

Vi forventer, at holde samtaler i uge 39.  

Miljø- og Fødevareministeriet betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.

Landbrugs- og Fiskeristyrelsen er en styrelse under Miljø- og Fødevareministeriet med 1.200 medarbejdere og næsten lige så mange spidskompetencer. Du bliver en del af et miljø, hvor vi mestrer balancen mellem mange modsætninger – og det er vi stolte af. Hos os taler vi om alt fra landbrugsstøtte til fredningsbælter, EU-kvoter, Karnov plantesundhed, digitalisering og torskens fremtid. Hvis du tør smide snøren ud, så lover vi, at du får en spændende karriere i garnet.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location København V

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.