Find job

Løsningsarkitekt til Lægemiddelstyrelsen – en styrelse på vej mod europæisk topklasse

Vil du være med Lægemiddelstyrelsen på rejsen mod europæisk topklasse? Kan du designe arkitekturen i de IT-løsninger, der skal bringe os derhen? Har du lyst til at arbejde i et inspirerende og stærkt fagligt miljø? Så er vi måske et match.

Om Lægemiddelstyrelsen

Lægemiddelstyrelsens vision er at blive blandt de bedste medicinalagenturer i Europa og at gøre Danmark til førende nation inden for life science. Vi har en central rolle i forhold til politiske beslutninger, godkendelse af nye lægemidler, tværgående og nationale sundhedspolitiske opgaver og har indflydelse på små og store sager med konsekvenser for retningen af vores samfund. Vi arbejder nationalt og i udpræget grad europæisk og internationalt.

Lægemiddelstyrelsen er i øjeblikket inde i en spændende udvikling, hvor vi øger antallet af medarbejdere, og hvor nye udfordrende opgaver nationalt og internationalt kommer til. Samtidig er vi i gang med at indføre lean som en strategisk indsats for at løfte vores kvalitet endnu højere.

Lægemiddelstyrelsens IT-arkitektur udgør en vigtig brik på vejen mod at realisere vores vision, og vi søger derfor en dygtig løsningsarkitekt. Vores nuværende IT-arkitektur er designet til de dokumenttunge arbejdsgange, som lægemiddelområdet traditionelt har været præget af, men lægemiddelområdet er i dag meget datadrevet. Vi står derfor ved indgangen til en spændende transformation af vores arkitektur til bedre at understøtte dataregistrering, databehandling, dataudveksling og foretage big data-analyser.

Om Forretnings-IT

Du bliver en del af sektionen Forretnings-IT (FOR), som refererer under vicedirektøren. Sektionen består af en sektionsleder, to teamledere og 15 akademiske medarbejdere. Lægemiddelstyrelsens IT-udvikling og drift er outsourcet, så vores primære opgaver er inden for IT-projekter, processer og styringsprincipper, informationssikkerhed, udbud og leverandørsamarbejde. Vi indgår i mange IT-fora i Danmark og i EU, vi arbejder sammen med Sundheds- og Ældreministeriets Koncern-IT, og vi deltager i interne og eksterne audits/revisioner og udformer benchmarks ift. sikkerhed, drift og udvikling.

Forretnings-IT er organiseret i to teams med hver sin teamleder. Dit teams opgaver omfatter bl.a. enterprise-arkitektur, lean, leverandørsamarbejde, kvalitetsledelse, snitflader til europæiske systemer, journalområdet og informationssikkerhed.

Vi bidrager alle aktivt til teamet, sektionen og styrelsen, sådan at vi sammen når de fastlagte mål.

Dit arbejdsområde  

Som løsningsarkitekt i Lægemiddelstyrelsen tager dit arbejde udgangspunkt i vores eksisterende it-landskab, Enterprise-arkitekturen og standarder. Sammen designer vi løsninger, som gør os i stand til at fremme effektive, sikre og tilgængelige lægemidler og sikkert medicinsk udstyr. Du kommer til at have en central rolle igennem hele udviklingsprocessen.

Dine primære arbejdsopgaver bliver at:

  • Designe IT-løsninger, der sikrer sammenhæng mellem vores it-principper, vores målarkitektur og arkitekturen i løsningerne  
  • Være i løbende dialog med leverandører og vores forretning  
  • Deltage i udvikling af løsningsdesign sammen med leverandører  
  • Facilitere workshops med forretningskolleger, hvor der udarbejdes informations- og datamodeller, procesmodeller, use cases og kravspecifikationer  
  • Dokumentere arkitekturmønstre, løsningselementer og arkitekturbeslutninger med henblik på genbrug og sammenhæng på tværs af løsninger samt kvalitetssikring af leverancer  
  • Bidrage til at udvikle arkitekturen i Lægemiddelstyrelsen igennem udviklingen af it-principper og målarkitektur etc. i tæt samarbejde med vores Enterprise-arkitekt og tekniske arkitekt.
     

Dine kvalifikationer og kompetencer  

Som løsningsarkitekt kommer du til at designe mange af de IT-løsninger, der tilsammen udgør Lægemiddelstyrelsens IT-fundament. Du må derfor gerne have en del års erfaring med arkitektur på applikationsniveau og god indsigt i de andre arkitektur-discipliner. Din uddannelsesbaggrund er ikke afgørende, men vi forestiller os, at du er akademiker eller har en mellemlang uddannelse inden for it.

Herudover skal du:

  • Kunne identificere udfordringer i vores forretning og kunne omsætte disse til krav til IT-løsninger  
  • Være dygtig til at kommunikere i skrift og tale  
  • Være god til at samarbejde med kollegaer og eksterne leverandører  
  • Have erfaring med modellering af løsningsarkitektur og indblik i det samlede forløb ifm. design, udvikling og implementering af IT-løsninger  
  • Være analytisk og kunne nedbryde komplekse problemstillinger til konkrete leverancer samt balancere konkrete krav i et projekt med overordnede krav fra målarkitektur m.v.  
  • Have lyst til at sætte retning og skabe resultater på dit opgaveområde  
  • Kunne træffe beslutninger og bevare overblikket i pressede situationer.
     

Uanset om du er nyuddannet eller har en del års erfaring, vil vi meget gerne høre fra dig.

Vi tilbyder

En stilling med væsentligt ansvar med mulighed for at præge organisationen og et tæt samarbejde på tværs af huset og på alle niveauer. Du får en udadvendt og vigtig rolle på en arbejdsplads i rivende udvikling med dygtige kollegaer og god plads til at udvikle personlige og faglige kompetencer. Du bliver en del af en sektion og et team med et godt sammenhold og god humor, hvor det er sjovt at gå på arbejde.

Løn og ansættelsesvilkår

Ansættelse sker som akademisk medarbejder eller specialkonsulent alt efter kvalifikationer. Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation eller gældende fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-S-fællesoverenskomsten), og den til enhver tid gældende organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK/Stat.

Kontakt os gerne

Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte teamleder Jeppe Väinö Sørensen på telefon 25 52 81 60 eller Enterprise-arkitekt Beathe Sirevåg Mathisen på telefon 93 59 64 12.

Er du interesseret?

Klik på ”Søg jobbet her” og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 40.

Ansøgningsfrist: 02-10-2017.

Ansættelsesdato: 01-12-2017.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen – uanset alder, køn, religion, handicap, etnisk baggrund.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.