Find job

Projektleder

Brænder du for at arbejde i teams og være bindeled mellem kunder og teknik? Og kunne du tænke dig at arbejde i en af Danmarks førende IT-virksomheder? Så er du måske den projektleder vi står og mangler.

Hos KMD er vores it-eksperter og forretningsspecialister landets førende til at omsætte komplekse processer til enkle og effektive it-løsninger, der kan gøre livet lettere for dig, din nabo og alle andre danskere. Vi er inde i en rivende udvikling, og har brug for flere kompetente medarbejdere som kan være med til at nytænke løsninger, så vi kan bibeholde vores position som foregangsland for den digitaliserende udvikling.

Om jobbet

Til vores forretningsområde Grunddata, søger vi en erfaren projektleder til PVI data-afdelingen. I PVI data forvalter og vedligeholder vi følgende KMD-løsninger:

  • Persondata (KMD P-data)
  • Virksomhedsdata (KMD V-data)
  • Indkomstoplysninger (KMD Indkomst)
     

Fælles for løsningerne er, at de er forudsætningssystemer for en lang række KMD fagløsninger; op til 45 systemer understøttes, f.eks. Pension, Debitor, Barsel, Sygedagpenge og mange andre. Slutkunderne er kommunerne og ATP og kravene til løsningerne kommer dels fra dem, men også som følge af ændret lovgivning samt forretningskrav fra brugere af løsningerne.

Løsningerne er lavet på mainframe-platformen og teamet består af erfarne forretningsspecialister, mainframeudviklere og testere. Vi arbejder agilt, og derfor vil en del af rollen også være at agere Scrum Master.

I denne rolle vil der ikke være direkte kontakt til eksterne kunder, men kontakt med interne kunder.

Ansvarsområder:

  • Afholde daglige Scrum-møder fra morgenstunden
  • Rapportering til og sparring med Business Line Manager
  • Teamledelse/coaching
  • Vedligeholdelse af kunderelationer, både interne og indirekte med eksterne kunder
  • Effektiv forvaltning og vedligehold af eksisterende løsninger med fokus på opfyldelse af kundeforpligtelser i samarbejde med Operations og øvrige relevante afdelinger i KMD
  • Planlægning - årsplaner og detailplaner
  • Budgetlægning og -opfølgning.
  • Projektledelse af mindre forandringsprojekter
  • Vedligeholde løsningen inklusiv at sikre support til organisationen
     

Om dig

Indgangen til jobbet kan være flere; vi forestiller os, at du har en relevant mellemlang eller lang videregående IT-uddannelse. Du har måske flere års erfaring med projektledelse eller i en rolle som Delivery Manager. Det er en fordel, hvis du har erfaring med store offentlige kunder og IT-systemer, samt Rally til opgavestyring.

Vi forventer, at du kan sætte scenen, informere og italesætte hvad der foregår og hvad der skal foregå. Du er udadvendt og kommunikerer konstruktivt med medarbejdere og andre ledere på et højt fagligt niveau. Du formår at stille krav og er vedholdende samtidig med at du bevarer motivationen, også selvom der er modvind.

Du evner at kommunikere skriftligt og mundtligt på både dansk og engelsk.

Interesseret?

Vi holder løbende samtaler, og ansætter, når vi har fundet den rigtige kandidat til jobbet - så send din ansøgning og CV, så hurtigt som muligt.

Lukket for ansøgninger Gem job
Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.