Find job

Sektionschef til Sundhedsplatformens drift- og udviklingsorganisation

Vi søger en sektionschef, der kan sætte retning for proces- og metoderammeværk i Sundhedsplatformens drifts- og udviklingsorganisation.  

Brænder du for at gøre en forskel for regionens hospitaler, patienter og borgere? Har du høje ambitioner for vedligeholdelsen og videreudviklingen af Sundhedsplatformen? Og kan du se dig selv i en lederrolle, hvor du sætter retningen for, hvordan processer og metoder understøtter vores arbejde? Så er du måske den rette person til at være sektionschef hos os.  

Region Hovedstaden og Region Sjælland er gået sammen om at anskaffe, implementere og drifte en fælles elektronisk patientjournal, Sundhedsplatformen. Fra den 1. januar 2018 er Sundhedsplatformen implementeret på alle hospitaler og sygehuse i de to regioner, og derfor skal der på dette tidspunkt være en fuld operationel drifts- og udviklingsorganisation på plads.  

Din kommende hverdag

Den primære forankring af vedligeholdelsen og udviklingen af Sundhedsplatformen ligger i enheden Sundhedsplatformen, som er placeret i Center for IT, Medico og Telefoni (CIMT), Region Hovedstaden.

Sundhedsplatforms-enheden består af syv sektioner og ca. 180 medarbejdere. Fem af sektionerne er organiseret omkring specifikke moduler i Sundhedsplatformen. Dertil varetager to sektioner snitfladerne til de mange samarbejdspartnere hhv. internt og eksternt. Vi har mange snitflader både internt i enheden, til resten af Region Hovedstaden samt til Region Sjælland og eksterne leverandører, hvorfor vores interessenthåndtering spiller en afgørende rolle.  

Sektionerne er nyoprettet i forbindelse med Sundhedsplatformens overgang fra program til driftsorganisation og den består af medarbejdere, der har erfaring med at arbejde med Sundhedsplatformen samt nye medarbejdere. Du vil have stor mulighed for at være med til at opbygge sektionen og enheden i samarbejde med en ny ledergruppe.  

Vi søger en sektionschef med ansvar for at udvikle, implementere og sætte retning for proces- og metoderammeværket for enheden. Du vil som sektionschef indgå i ledelsesgruppen.  

Ansvar og opgaver

Du vil få ansvar for:  

  • at lede, udvikle samt motivere medarbejdere i at opbygge, implementere og vedligeholde processer og metoder i enheden i samarbejde med relevante interessenter  
  • at skabe trivsel og godt arbejdsmiljø gennem åbenhed og tillid  
  • at sikre bedst mulig håndtering af utilsigtede hændelser i samarbejde med kvalitetsorganisationerne og hospitalerne samt etablering af opfølgende læringsmiljø i enheden og CIMT  
  • at sikre bedst mulig brug af metoder og værktøjer til understøttelse samt optimering af interne processer og arbejdsgange, herunder automation, Epic-metoder og værktøjer  
  • den daglige applikationsdrift og vedligehold, herunder vedligeholdelse af stamdata  
  • den ugentlige og månedlige interne samt eksterne KPI-rapportering  
  • at sikre konstruktivt og tillidsfuldt samarbejde til samarbejdsparter på hospitaler/sygehuse, i de to regioners IT-organisationer, patientsikkerhedsorganisationer og til leverandører  
  • at oversætte regionens, CIMT’s og enhedens strategier til meningsfulde mål for medarbejderne  
     

Vores forventninger

Vi forventer, at du allerede har erfaring med ledelse af procesarbejde i f.eks. projektgrupper, teams eller lignende.  

Derudover forventer vi, at du:  

  • har en relevant videregående uddannelse på kandidatniveau  
  • har erfaring med udvikling og implementering af processer, metoder og værktøjer i en IT-kontekst  
  • har anvendt ITIL som modersmål i nuværende og tidligere jobs  
  • har kendskab til sundhedsvæsenet og til Sundhedsplatformen  
  • har god forståelse for at arbejde i en politisk styret organisation  
  • har erfaring med interessenthåndtering, og kan begå dig i en hospitalskontekst  
  • er udadvendt, energisk og god til at samarbejde på tværs af en stor og kompleks organisation  
  • har gode engelskkundskaber skriftligt som mundtligt  
     

Ansættelsesforhold

Du bliver en del af ledergruppen med reference til enhedschefen. Løn- og ansættelsesforhold fastlægges efter overenskomstvilkår efter chefaftalen. 

Dit ansættelsessted vil være på vores kontor på Lyngbyvej 20, 2100 København Ø.  

Forventet startdato er den 1. januar 2018.  

Yderligere oplysninger

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte enhedschef Martin Post på telefon 20 60 16 80 eller mail: martin.marott.post@regionh.dk  

Ansøgningsfrist

Send din ansøgning, CV og uddannelsesbevis senest den 13. oktober 2017. Vi forventer at afholde samtaler i uge 43.  

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location København Ø

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.