Find job

IT-forretningskonsulent med kendskab til a-kasselovgivning til HK ADM - IT-drifts- og forvaltningsteam

Drifts- og forvaltningsteamet i IT søger en IT-forretningskonsulent til support og systemforvaltning. Teamet består af 12 engagerede kolleger, inklusiv teamlederen.

Vores opgaver omfatter at:

  • Sikre at HK's systemportefølje til ca. 1.200 medarbejdere og 250.000 medlemmer er tilgængelig i den aftalte kvalitet og funktionalitet
  • Levere support til såvel HK’s medarbejdere som HK’s 250.000 medlemmer
  • Varetage samarbejdet og leverancestyringen med HK’s strategiske samarbejdspartnere om levering af support, drifts- og forvaltningsydelser
  • Indgå i samarbejdet med HK’s forretningsenheder om den fortsatte udvikling, tilpasning og kvalitetssikring af HK’s systemportefølje
  • Videreudvikle og optimere de forvaltningsydelser, HK leverer.
     

Om jobbet

Som IT-forretningskonsulent vil en stor del af din dag gå med at håndtere henvendelser om fejl og ændringsønsker fra brugerne. Dette kræver dialog, og derfor skal du være god til og kunne lide at tale med andre mennesker. Du skal have evnen til at forklare IT for brugerne, ligesom det er altafgørende, at du kan sætte dig ind i brugernes situation og forstå deres forretning, så du i sagsbehandlingen kan adskille systemfejl fra brugerfejl.

Herudover vil en del af dit job være at løse delopgaver, eksempelvis:

  • First and second level support på supporterede systemer
  • Leverandør-/kundekontakt i forhold til primært fejl, forespørgsler og ændringsønsker, især på vores medlems- og udbetalingssystem
  • At indgå i en vagtordning med 1-2 ugentlige vagter, hvor du visiterer og behandler fejl og ændringsønsker
  • Test Management på vedligeholdelsesreleases
  • Varetage test og kvalitetssikring af nye og ændrede systemreleases
  • Foretage opfølgning på daglige driftsopgaver
  • Kommunikere driftsstatus, løsningsinformation og work-arounds til enkelte brugere og bredt i organisationen
  • Samarbejde med organisationen om fejlanalyser, forbedringer og nye behov
  • Udarbejde kravspecifikationer
  • Udarbejde og løbende vedligeholde vejledninger samt dokumentation
  • Indgå som projektdeltager i mindre projekter/opgaver
  • Deltage i interne/eksterne statusmøder.
     

Din profil

Vi søger en ny kollega, der er holdspiller, og som har kendskab til at arbejde i en politisk organisation.

Det er nødvendigt og en forudsætning, at du har flair for kundeservice, og du ser det som en naturlig del af dit arbejde at være proaktiv i forhold til at gennemskue kundernes akutte såvel som fremtidige behov.

Det er desuden vigtigt, at du har evnen til at forholde dig konstruktivt og fokuseret i kritiske driftssituationer, ligesom det er vigtigt, at du er forandringsparat og arbejder struktureret, da arbejdsdagen uden varsel kan blive ændret af akutte henvendelser.

Der er flere tilgange til stillingen både uddannelses- og erfaringsmæssigt.

  • Erfaring med sagsbehandling i a-kasse eller fagforening samt kendskab til a-kasselovgivningen vil være et absolut plus
  • Flere års erfaring med størstedelen af de opgaver, vi har beskrevet ovenfor, vil ligeledes være et plus
  • Kendskab til CRM og/eller Modulus vægter højt i udvælgelsen
  • Certificering i ITIL er en fordel
  • En uddannelse som IT-supporter eller lignende vil være en fordel, men ikke en betingelse.
     

Vi tilbyder

Vi kan bl.a. tilbyde et spændende job i en travl organisation, som er fokuseret på, at optimal anvendelse af IT er en forudsætning for fortsat udvikling af virksomheden til gavn for medlemmerne.

Ansættelsesvilkår

Vi tilbyder gode løn- og ansættelsesvilkår i henhold til Klubben HK’s overenskomst. Ansættelsen er på flekstid 37 timer ugentligt. HK tilbyder mulighed for sund kantineordning, parkering i kælderen, fitnesscenter, motionshold, sociale klubber m.m.

Tiltrædelse

1. januar 2018, men vi venter gerne på den rigtige kandidat.

Ansættelsessted

HK Danmark, Weidekampsgade 8, 2300 København S.

Yderligere information

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte teamleder Birgitte Nielsen, mobil: 2974 4219.

Ansøgning

Hvis du synes, at jobbet lyder som noget for dig, så send motiveret ansøgning, relevante certificerings- og eksamensbeviser og CV via ansøgningsknappen "Søg jobbet her" nederst på siden.

Ansøgningsfrist er senest 6. november 2017 kl. 10.00. Vi forbeholder os dog ret til at indbyde kandidater til samtale og eventuel ansættelse inden ansøgningsfristens udløb. Ellers forventer vi, at samtaler holdes 13. og 22. november 2017.

Alle kvalificerede og interesserede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.


Værdi, styrke og muligheder i dit arbejdsliv. Det er vores mission

HK er med ca. 250.000 medlemmer et af de store fagforbund i LO-familien. HK-medlemmerne er organiseret i 4 sektorer i forhold til overenskomster og i 7 lokalafdelinger i forhold til geografi.

HK Administration er HK’s fælles shared service center, som har ansvaret for økonomi, HR, IT og intern service. Læs mere her.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location København

Job hos virksomheden

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.