Find job

Erfaren leder til IDAs projektkontor (PMO)

Til ledelsen af IDAs nye projektkontor søges et fagligt fyrtårn inden for projektledelse og porteføljestyring med en toptunet værktøjskasse inden for både agile og klassiske projektmetoder.

IDA har vedtaget en ny vision, der beskriver nye indsatsområder for organisationen. IDA skal bl.a. udnytte medlemmernes resurser inden for netværk og viden, øget digitalisering og anvendelsen af data i hele organisationen og ikke mindst at blive bedre til at arbejde agilt.

Derfor har IDA etableret en ny, konsolideret, tværgående projektfunktion (PMO), der skal sikre effektiv og professionel projektgennemførelse af alle organisationens større udviklingsprojekter. Derudover er PMO-funktionen ansvarlig for prioritering og styring af agile teams, der arbejder med større produktudviklings- og digitaliseringsindsatser på tværs af organisationen. Endelig ligger ansvaret for organisationens løbende porteføljemanagement med rapportering og udarbejdelse af beslutningsoplæg til direktionen i PMO-lederens funktion.

Da enheden er ny, vil en af de første opgaver for PMO-lederen blive at (videre)udvikle metoder, modeller og redskaber sammen med projektlederne i PMO-funktionen. Herunder særligt fokus på at beskrive mere agile projekt- og arbejdsmetoder. PMO-funktionen arbejder strategisk med at udvikle den organisatoriske modenhed inden for metoder og processer, digitalisering og den løbende digitale produktudvikling og overgang til drift gennem et bevidst skift fra projektfokus til produkt.

Ansvarsområder for PMO-lederen

Som PMO-leder er det dit ansvar at varetage den strategiske udvikling og den personalemæssige udvikling af PMO-funktionen. Herudover skal du:

  • Selvstændigt udvikle og drive porteføljemanagement op mod direktionen (den samlede projektøkonomi, prioriteringsoplæg, risikostyring m.v.)
  • Indgå som "spillende træner" i PMO-teamet mht. metode/redskabsudvikling, løbende projektsparring, projektledelse m.v.
  • Sikre PMO-funktionens samspil med den øvrige organisation
  • Varetage personaleledelsen af PMO-funktionen
     

Kvalifikationer

Du er en erfaren personaleleder, der ved, hvordan dygtige projektledere motiveres og ledes. Samtidig har du så stor gennemslagskraft og personlig integritet, at den ny PMO-funktion opleves som en attraktiv samarbejdspartner i hele organisationen.

Vi lægger vægt på, at du har mange års erfaring med projektledelse og porteføljemanagement, og det er en fordel, hvis du har en eller flere projektcertificeringer (fx Prince2, IPMA, SCRUM eller andet). Erfaring med rapportering og udarbejdelse af beslutningsoplæg til topledelse, direktion el.lign. er ligeledes en fordel.

Da vi ofte har ansvaret for komplekse projekter med mange interessenter, er det afgørende, at du har stærke samarbejdskompetencer, kommunikerer effektivt, og at du mestrer balancen mellem at være diplomat og indpisker. Endelig skaber du stærke relationer, og kan agere som dialogpartner på alle niveauer i organisationen.

Vi tilbyder

IDAs PMO-funktion består af 5 projektledere foruden PMO-lederen. PMO-lederen refererer til direktør Bjørn Borup, der udover at varetage det tværgående strategiske ansvar for hele IDA med den øvrige direktørgruppe, har ansvar for IT, digitalisering og innovation.

Vi bor på havnefronten i store åbne lokaler og central beliggenhed - kun fem minutters gang fra Hovedbanegården. Vi har en uformel tone og ambitiøse men fleksible arbejdsforhold.

Ansøgningsfristen er 24. oktober 2017, og samtaler forventes holdt den 26. oktober, 27. oktober og den 30. oktober og 31. oktober.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.