Find job

Systemejere med ansvar for koordinering af applikationsudvikling, vedligehold og drift af outsourcede it-systemer

I denne stilling er du det proaktive omdrejningspunkt for koordinering af applikationsudvikling, vedligeholdelse og drift af vores it-systemer. Du er således med til at udvikle et af SKATs mest centrale områder, som har stor samfundsmæssig betydning.  

Dine stakeholders er SKATs forretningseksperter, øvrige forretningsområder i it-afdelingen og vores eksterne systemleverandører. Du indgår i bredt samarbejde i et velfungerende og bredt fagligt og kompetent miljø. Gennem dit samarbejde og de mange forskelligartede opgaver giver stillingen dig store faglige udviklingsmuligheder.  

Du sikrer en høj kvalitet og varetager den kontinuerlige udvikling  

I rollen som systemejer har du fokus på at opnå et godt leverandørsamarbejde og sikre kontraktoverholdelsen fra start til slut. Det er dig, der sikrer, at leverandørerne implementerer de forretningsmæssige behov korrekt i systemerne med omtanke for funktionalitet, teknik og økonomi.  

Dine opgaver inkluderer desuden, at du:  

  • sikrer økonomisk effektivitet og kvalitetssikring af leverandørernes estimater og tilbud  
  • udarbejder kravspecificeringer til leverandørerne ud fra forretningsmæssige behov  
  • sikrer hurtig og effektiv håndtering af incidents, problems og changes
  • anvender ITIL-processer i det daglige samarbejde med forretningsområderne og leverandørerne  
  • udfører systemtests i samarbejde med dit team, forretningsområderne og leverandøren 
  • bidrager aktivt til governance af SKATs løsninger  
     

Generalist med flair for it og forretning   

Vi forestiller os, at du har erfaring med it-faglig eller økonomisk leverandørstyring. Du har muligvis siddet som it-projektleder, product/system-owner/systemejer, it-/forretningskonsulent eller en lignende stilling. Du har desuden en relevant videregående uddannelse gerne inden for it fx suppleret med økonomi.  

  • Du er proaktiv, initiativrig og tager ansvar for dine opgaver, så du sikrer, at deadlines bliver overholdt.  
  • Du er kommunikativt dygtig og holder af at samarbejde i et bredt fagligt miljø med både forretningseksperter, it-kolleger og leverandører.  
  • Du har lyst til hele tiden at lære, og er i stand til at sætte dig ind i komplekse it-faglige og forretningsmæssige problemstillinger.  
     

Forretnings-IT og Leverandører – din afdeling  

Vi er 8 kontorer i afdelingen Forretnings-IT og Leverandører, som omfatter SKATs udførende og strategiske it-leverandørstyring. Vi søger systemejere til to af kontorerne, Toldsystemer og Betalings- og Økonomisystemer. I afdelingen er der ca. 150 ansatte. Du kan se frem til et tæt samarbejde på tværs af kontorerne, hvor du især samarbejder med andre systemejere, platformsejere og det relaterede forretningsområde. Forretnings-IT og Leverandører er en del af forretningsområdet IT og Data, hvor der er 510 ansatte.    

Ansøgning og kontakt  

Ansøgning med CV og relevante dokumenter bedes sendt via linket ”Søg jobbet her” senest den 30. oktober 2017. Spørgsmål besvares gerne af specialkonsulent Henrik W. Koudal på tlf. 72 37 88 58 eller kontorchef Ragnhild H. Hargaard på tlf. 72 37 62 65.  

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.  

Dit arbejdssted bliver indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT blive erstattet af syv nye styrelser under Skatteministeriet, som får ansvar for hver sin kerneopgave. De nye styrelser vil fortsat udgøre én juridisk myndighed, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver. Denne opgave forventes placeret i Udviklings- og forenklingsstyrelsen, som kommer til at bestå af 900-1.100 medarbejdere og får til huse i København med lokationer i Middelfart og Ålborg. Læs mere om skatteforvaltningens organisering på www.fra1til7.dk.  

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Tiltrædelse snarest.  

Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.   

Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.

Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund 

I SKAT er vi ca. 6.200 kolleger på kontorer i hele Danmark. Lige nu er vi alle samlet i SKAT – men i fremtiden bliver vi opdelt i flere styrelser. En plan for organisering og geografisk placering forventes klar i sommeren 2017. 

Vores kerneopgave som myndighed er hvert år at opkræve de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på, at driften af skattevæsenet er sikker og effektiv, og alle betaler det, de skal, hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med skattevæsenet. 

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. Vi har brug for medarbejdere med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. Er du vores næste kollega?

Lukket for ansøgninger Gem job
Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.