Find job

It-projektleder til spændende digitaliseringsprojekter i domstolene

Vil du lede ambitiøse projekter i en organisation med stor samfundsmæssig betydning?

Domstolsstyrelsen er i fuld gang med at digitalisere sagsbehandlingen ved domstolene. Vi er ambitiøse og går målrettet efter it-professionalisering og fuld digital understøttelse af vores sagsbehandling.

Vi har derfor brug for en dygtig og handlekraftig projektleder, der kan indgå i vores dynamiske projektorganisation som nøgleperson i udviklingen og implementeringen af nogle af vores digitaliseringsprojekter.

Domstolsstyrelsen er en del af Danmarks Domstole. Vores opgave er at udvikle, administrere og understøtte arbejdet ved domstolene, og vi er derfor med til at arbejde for ret og retfærdighed.

Vi er en uformel og udviklingsorienteret arbejdsplads, der lægger vægt på høj faglig standard, professionalisme og ikke mindst arbejdsglæde.

Du er med fra idé til realisering

Som vores nye projektleder vil du indgå som en styrkelse af vores it-udviklingsenhed, hvor vi p.t. er 15 dedikerede medarbejdere.

Vores overordnede opgave er at gennemføre digitaliseringsprojekter gennem hele processen fra idéfase over projektbeskrivelse, kravspecifikationer, udbud og vurdering af tilbud fra leverandører til afklaring, leverance og drift samt videreudvikling. Projekterne gennemføres i tæt samarbejde med styrelsens øvrige enheder samt ledere og medarbejdere i retterne.

Vi arbejder med brugerdrevet innovation og følger statens it-projektmodel.

Du får ansvaret for et eller flere digitaliseringsprojekter. Du skal lede et team af medarbejdere, som hver har ansvaret for specifikke projektleverancer i henhold til vores projektmodel. Du refererer til Domstolsstyrelsens projektchef.

Dine væsentligste opgaver er:

  • At sikre fremdrift og kvalitet i dit projekt
  • Den daglige faglige ledelse af og sparring med de medarbejdere, der er tilknyttet projektet
  • Leverandørstyring
  • Risikostyring
  • Styring af den samlede økonomi for projektet
  • Løbende ledelsesrapportering om projektet
     

Projektleder med ben i næsen og stort drive efterlyses

Du vil skulle stå i spidsen for et eller flere projekter fra idé til realisering. Det er vigtigt, at du har erfaring med at gennemføre og implementere større it-udviklingsprojekter over hele projektets livscyklus. Viljen til at lykkes og finde løsninger på mange forskelligartede problemstillinger er afgørende for projekternes succes, så vi forventer, at du er en projektleder med ben i næsen og et stort drive. Samtidig vil det være en fordel, hvis du har en bred erfaring inden for alle aspekter af et it-projekt, herunder bl.a. design, it-udvikling, test samt forhandling og leverandørstyring.

Vi forestiller os, at du har en akademisk baggrund, men din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, hvis dine erfaringer og kvalifikationer er i orden.

Det er vigtigt, at du har projektledercertificering (PRINCE2, PMI eller IPMA). Det vil være en fordel, hvis du har erfaring fra it-projekter i staten.

Da opgaverne er mange og forskelligartede, er det vigtigt, at du er effektiv og god til at skabe overblik, kan planlægge og prioritere, samt at du har en helheds- og resultatorienteret tilgang til opgaveløsningen.

Vi er en del af en stor organisation, og mange opgaver løses i tæt samarbejde med domstolene og andre enheder i styrelsen. Det betyder, at det er helt afgørende for at få succes i stillingen, at du er lydhør og interesseret i at involvere brugere, interessenter og kolleger – også selv om det kan betyde, at processerne i første omgang tager længere tid. Derfor lægger vi også vægt på, at du har erfaring med at løse komplekse opgaver, der har forskellige interessenter og kræver involvering af flere aktører. 

Vi er en organisation med meget skriftlig kommunikation, så det er vigtigt, at du formulerer dig godt og sikkert skriftligt.

Løn- og ansættelsesvilkår

Der er tale om en stilling som specialkonsulent efter Finansministeriets overenskomst med AC. Der vil kunne forhandles et pensionsgivende kvalifikationstillæg, hvis størrelse vil afhænge af erfaring og kompetencer.

Er du ikke omfattet af AC-overenskomsten, bliver du ansat efter relevant overenskomst.

Vi ønsker stillingen besat snarest muligt.

Mere om os og stillingen

Oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til projektchef Sandra Kaae Bauer på tlf. nr. 22 88 89 44.

Du kan læse mere om Danmarks Domstole og Domstolsstyrelsen på www.domstol.dk.

Ansøgning

Du sender din ansøgning elektronisk via ansøgningsknappen nederst på siden. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen” i stillingsopslaget.

Ud over din ansøgning bedes du vedhæfte CV, udtalelser og relevante eksamenspapirer (med karakterer) m.v.

Vi skal have modtaget din ansøgning i rekrutteringssystemet senest mandag den 30. oktober, kl. 12.

Vi forventer at afholde 1. samtaler den 8. og 9. november 2017. 2. samtaler med udvalgte ansøgere vil blive afholdt den 20., 23. og 24. november 2017.

Vi opfordrer enhver, der er interesseret og kvalificeret, til at søge stillingen uanset personlige forhold som alder, køn, race, etnisk tilhørsforhold m.v.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.