Find job

Fremsynet it- og digitaliseringschef

Moment søger for Høje-Taastrup Kommune en chef, der går foran i kommunens digitale udvikling...


Moment søger for Høje-Taastrup Kommune en chef, der går foran i kommunens digitale udvikling. Du skal sammen med medarbejderne sætte de nationale og fælleskommunale dagsordener for digitalisering og teknologisk udvikling ind i en lokal kontekst – og bidrage til at realisere dem, så de skaber værdi for borgere og brugere. Samtidig er du sammen med medarbejderne garant for sikker drift i et samspil med leverandørerne.

Du har en god forretnings- og organisationsforståelse, er på forkant med trends og er i stand til at omsætte din viden til strategiske og operationelle initiativer. Du sætter retning og følger op på aftalte leverancer både i forhold til udvikling og drift hos et større team af medarbejdere og fra eksterne leverandører.

Du er en dygtig personaleleder og du motiveres af at skabe et godt hold, som du understøtter, når de arbejder for og sammen med resten af organisationen.

Du får ansvaret for, at Høje-Taastrup Kommune er på forkant med fremtidens krav til digital opgaveløsning. I Høje-Taastrup Kommune ses digitalisering ikke som et mål i sig selv, men som et redskab, der understøtter de mange forskellige kerneopgaver i den kommunale virksomhed. I administrationen ses fortsat mange potentialer i øget systemunderstøttelse og forbedret anvendelse af systemer, ligesom Høje-Taastrup Kommune på de mere borgernære områder arbejder med forskellige velfærdsteknologiske projekter.

IT og digitalisering er derfor mere end servere og systemer. Du skal kunne inspirere til det digitale lederskab i en dynamisk organisation, hvor it og digitalisering er et strategisk og succesfuldt værktøj til forretnings- og organisationsudvikling.

Jobbet:

Du bliver leder af en it- og digitaliseringsenhed med 20 kompetente og erfarne medarbejdere, som løser opgaver indenfor it-forretningsudvikling, support og drift.

Du får bl.a. ansvaret for:

  • styring af og dialog med vores eksterne it-driftsoperatør og du vil spille en central rolle i vores kommende udbud af samme.
  • at sørge for, i samarbejde med driftsleverandøren, at kommunens it-platform holdes moderne og (drifts)sikker.
  • at sikre, at enhedens support og driftsopgaver løses professionelt både i relation til organisationens administrative og velfærdsproducerende ledere og medarbejdere, og i forhold til skoleområdet, hvor alle elever har en it-enhed.
  • sikring af at kommunens it-drift opfylder de organisatoriske behov og for at understøtte og udfordre organisationen i den løbende digitaliseringsproces.
     

Forventninger til dig:

Du har en længerevarende relevant uddannelse og har formentlig flere års erfaring med it-teknisk ansvar for drift, vedligeholdelse og udvikling af store it-systemer i en kompleks offentlig organisation.

Du har solidt, fagligt kendskab til og forståelse for:

  • Offentlige digitaliseringsprocesser
  • Leverandørstyring
  • Forretningsmæssige behov
  • Professionel ledelse
     

Som person er du:

  • Tillidsvækkende blandt de mange interne- og eksterne samarbejdspartnere
  • En stærk kommunikatør – tydelig og dialogsøgende
  • Konstruktiv og løsningsorienteret med resultatfokus uden at negligere processerne
  • Anerkendende i din lederstil og god til at motivere medarbejderne
     

Som It- og digitaliseringschef skal du ikke være specialist på alle områder, men du skal være garant for, at medarbejderne i enheden sammen med de systemansvarlige er klædt på til at håndtere den daglige drift og kan indgå i dialog omkring videreudvikling af digitale projekter.

Du kan læse mere om jobbet i job- og personprofilen.

Du tilbydes:

Du tilbydes et udfordrende og spændende lederjob i en travl og mangfoldig organisation. Du vil blive en del af Økonomi- og Digitaliseringscentret med ca. 60 økonomi- og it-medarbejdere, og du vil have reference til centerchefen. Ledelsen i Økonomi- og Digitaliseringscentret arbejder – ligesom resten af organisationen - værdibaseret med fokus på medmenneskelighed, engagement, professionalisme og helhed. Det er vigtigt, at du i dit ledelsesrum er en kulturbærer for disse værdier.

Ansættelse sker efter overenskomst mellem KL og den relevante faglige organisation. Lønnen aftales konkret ud fra baggrund og erfaring.

Ansøgningsfrist:

Ansøgning samt CV sendes via nedenstående link senest den 16. november 2017. 1. samtale afholdes den 22. november og 2. samtale 28. november.

Ansøg via "Søg jobbet her".

Spørgsmål:

Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte centerchef Jane Eichenwald Henriksen på telefon 20 58 23 94. 

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location Hovedstaden

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.