Find job

Proceskonsulent med forretningsproceserfaring til DevOps-kontor

Du brænder for at arbejde med it-drift og -udvikling, og du har hands-on-erfaring med eksempelvis forandringsledelse, som procesejer og/eller produkt owner. Du befinder godt i rollen som bindeled mellem udvikling og drift, og hvor vejen endnu ikke er lagt.

Vi står over for et paradigmeskift i IT og Data. Vores vision er, at vi vil have leverancer i produktion hyppigere. Vi skal etablere processer, der sikrer løbende produktionssætning af leverancer. Processerne vil vi understøtte med de nyeste teknologier. Som proceskonsulent skal du etablere forretningsprocesser, som er dynamiske, effektive og fleksible, og du skal kunne indgå i dialog med tekniske kompetencer om, hvordan processer kan understøttes af teknologi, automatisering og it-systemer.  

Derfor søger vi en proceskonsulent, som mestrer at etablere og optimere forretningsprocesser koblet med it-processer, til at være med til at opbygge en stærk DevOps i SKAT. 

DevOps-funktionen  

SKAT går foran i det offentlige med etableringen af en central DevOps-funktion. DevOps-funktionen skal sikre et integreret samarbejde mellem udvikling og drift og understøtte forretningsnær udvikling baseret på moderne udviklingsteknologier. DevOps-funktionen vil arbejde procesorienteret og toolcentric med mål om, at leverancer kan komme i produktion så hyppigt og hurtigt, som kunderne har behov og i ønsket kvalitet. SKAT har ansvar for et komplekst it-landskab med mere end 220 systemer. Den opgave vælger SKAT at møde ved at tænke innovativt og tage de nyeste teknologier og metoder i brug.   

Din funktion i DevOps 

Du skal være med til at udvikle og implementere DevOps-funktionen i SKAT, arbejde på tværs i organisationen og sikre, at DevOps-funktionen understøtter forretningens behov. Der er tale om en ny funktion, hvor du er med til at præge arbejdet og løsningerne. Vi arbejder tæt sammen og sikrer os, at vi hele tiden lærer nyt og bliver bedre. 

Dit ansvar bliver at sikre, at understøttende forretningsprocesser kommer på plads, så DevOps understøttes, herunder at: 

  • identificere grænseflader til eksisterende processer  
  • udvikle, optimere og implementere processer 
  • facilitere forandringsledelse, herunder undervisning af interessenter 
  • understøtte hjemtagning af systemer fra eksterne leverandører   
  • dokumentere workflow i forbindelse med automatisering af processer  
  • agere bindeled mellem udvikling og drift. 
     

Du bliver en del af et attraktivt og dynamisk arbejdsmiljø, hvor du får stor indflydelse på dine opgaver og egen hverdag. Vi fokuserer på at løse opgaven sammen og lære af hinandens stærke og svage sider – og på den måde etablere DevOps-funktionen. Du skal derfor være åben for at lære nye ting og bidrage med din viden og erfaringer.  

Erfaring med forandringsprocesser og godt kendskab til it-metoder og processer 

Du har en videregående relevant uddannelse og erfaring fra it-drift, agile udviklingsprocesser og gerne DevOps-området. Du har erfaring med forandringsledelse og processer, ligesom du brænder for implementering af DevOps i en kompleks organisation. Du har et godt kendskab til processer og metoder inden for it (agil, scrum, processer mellem forretning, udvikling og drift), og du er nysgerrig på, hvad teknologiske værktøjer har at byde på (som fx GitHub og Travis).  

Dine personlige kompetencer er afgørende for din succes i rollen. Vi lægger vægt på, at du har et stort drive og sikrer fremdrift i din opgaveløsning. Du har gode kommunikationskompetencer, er en engageret kommunikator og facilitator, og du formår at skabe en professionel feedback-kultur.   

Det er afgørende, at du har en stærk forretningsforståelse, og at du kan begå dig på mange organisatoriske niveauer internt i SKAT. Du formår at forstå forretningens problemstillinger med udgangspunkt i DevOps-området. Det er vigtigt, at du er udholdende, arbejder selvstændigt og formår at argumentere for dine synspunkter og holdninger. Du er analytisk stærk, struktureret og har et godt overblik.   

IT og Data – dit forretningsområde   

Du bliver en del af IT og Data, som består af fem afdelinger, som tilsammen har ca. 500 medarbejdere. Her har vi ansvaret for drift og udvikling af de it-systemer, der understøtter størstedelen af alle arbejdsprocesser i den danske skatteadministration og forudsætningen for, at SKAT kan løse opgaverne effektivt og i den rette kvalitet.      

IT og Data er en af de største drivkræfter bag udviklingen af SKATs opgaver. Som en del af forretningsområdet IT og Data er du med til at understøtte digitaliseringen i SKAT med udgangspunkt i borgernes og virksomhedernes behov.      

Ansøgning og kontakt   

Ansøgning med CV og relevante dokumenter bedes sendt via linket ”Søg jobbet her” senest den 26. november 2017. Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Aske Kjærsgaard Jørgensen på tlf. 72 37 55 28.  

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.  

Ansættelsesområdet er skatteministeriet med tilhørende institutioner.  

Arbejdsstedet er indtil videre Kalvebod Brygge 35, 1560 København V. Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT blive erstattet af syv nye styrelser under Skatteministeriet, som får ansvar for hver sin kerneopgave. De nye styrelser vil fortsat udgøre én juridisk myndighed, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver. IT og Data bliver placeret i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, som kommer til at bestå af ca. 900-1.100 medarbejdere, og får til huse i København. Læs mere om skatteforvaltningens organisering på www.fra1til7.dk

Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge. 

Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund 

I SKAT er vi ca. 6.200 kolleger på kontorer i hele Danmark. Lige nu er vi alle samlet i SKAT – men i fremtiden bliver vi opdelt i flere styrelser. En plan for organisering og geografisk placering forventes klar i sommeren 2017. 

Vores kerneopgave som myndighed er hvert år at opkræve de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på, at driften af skattevæsenet er sikker og effektiv, og alle betaler det, de skal, hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med skattevæsenet. 

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. Vi har brug for medarbejdere med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. Er du vores næste kollega?

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location København Ø

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.