Find job

Leverancekoordinator til Procesautomatisering (Robotics)

Kan du holde det store overblik og skabe struktur og eksekvering i et kontor med et højt tempo og komplekse forskelligartede opgaver inden for robotics, AI/ML og BPM? Vil du samtidig være med til at understøtte kontorets leverancer for robotics procesautomatisering, så er du måske vores nye leverancekoordinator. 

I kontoret Procesautomatisering vil du få ansvaret for at udvikle kontorets metode til opgavestyring ved brug af bl.a. Kanban. Du har en diplomatisk tilgang og er dygtig til at samarbejde med forskellige faglige kompetencer i et udfordrende miljø med mange interessenter, hvor klar kommunikation og information er nøglen til en god arbejdsgang. Vi er et nyt kontor som udgør Center Of Excellence på Robotic Process Automation (RPA), og vi forventes at vokse hurtigt, da efterspørgslen er stor.   

Procesautomatisering i en datadrevet organisation

Hele den afdeling, som Procesautomatisering er en del af, spiller en central rolle i den strategiske udvikling af det nye skattevæsen. Vi leverer løsninger til forretningsenhederne i SKAT herunder Kundeservice, Indsats, Inddrivelse, Told m.fl., og er samtidig i gang med at opbygge SKATs nye databank. I SKAT arbejder vi allerede med fremtiden inden for procesautomatisering, robotics, BPM, Big Data og machine learning/AI. Du kommer til at spille en aktiv rolle i at fremtidssikre skattevæsnet med anvendelse af intelligent procesautomatisering igennem styring af kontorets opgaver og eksekvering.

Som leverancekoordinator får du ansvar for at:

  • modne leverancemodellen for procesautomatisering og sikre, at den anvendes i Robotics CoE og Robotics ”fabrikker” i de enkelte styrelser 
  • planlægge leverancer og nedbryde i aktiviteter, så der sikres ro og tryghed i opgaveløsningen både hos kunder og kollegaer 
  • sikre komplekse leverancer fra start til slut, fx leverancer der går på tværs af styrelser eller RPA-løsninger, der integrerer med BPM el. machine learning-modeller/AI leveret af vores søsterkontor, Data Analyse 
  • sikre fremdrift og god kommunikation på opgaveløsning 
  • distribuere opgaver og udarbejde KPI’er/statistik på gevinstrealiseringer
     

Leverancekoordinator med gennemslagskraft

Du har en relevant baggrund inden for fx projektledelse og portefølje-/ressourcestyring samt forståelse og kendskab til agile metoder og best practices. Du har en struktureret tilgang og trives godt med at have mange bolde i luften.

Det vil være en fordel, hvis dine faglige kvalifikationer omfatter:  

  • projektledererfaring  
  • portefølje- og ressourcestyring 
  • kendskab til og erfaring med Kanban, SCRUM, SAFe og andre agile metoder  
  • erfaring med at begå dig i et politisk miljø med mange interessenter
     

Som person bliver du motiveret af komplekse opgaver og højt fagligt niveau. Du har naturlig gennemslagskraft og evner at lytte og kommunikere, så du skaber engagement og motivation hos dem, du arbejder sammen med. Du sætter en ære i at samarbejde på tværs og sikre den fornødne koordinering og vidensdeling i de teams, du indgår i.

Om Data - din afdeling

Kontoret Procesautomatisering bliver placeret i afdelingen Data under den kommende Udviklings- og Forenklingsstyrelse i det nye skattevæsen – det er den samme afdeling, som også i dag fungerer som skattevæsenets kompetencecenter for løsninger inden for business intelligence, avanceret analyse, machine learning, datahjemtagelse og dataudveksling.  

I Procesautomatisering udvikler vi robotics automatiseringsløsninger for Skatteministeriet og løfter samtidig styrelser til selv at kunne udvikle simple RPA-løsninger. Vi bliver i alt ca. 120 medarbejdere i Data, heraf fire medarbejdere og en studerende i Procesautomatisering.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning sammen med CV og eventuelt yderligere materiale senest 20. november 2017. Har du spørgsmål inden da, så ring eller skriv til kontorchef Simon Wang Thellesen på tlf. 72 37 82 84/simon.thellesen@skat.dk.

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.   

Arbejdsstedet er indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT blive erstattet af syv nye styrelser under Skatteministeriet, som får ansvar for hver sin kerneopgave. Det nuværende IT og Data, som vi er en del af, placeres i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, som kommer til at bestå af ca. 900-1.100 medarbejdere, og får til huse i København. Læs mere om skatteforvaltningens organisering på www.fra1til7.dk.

Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.

Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund 

I SKAT er vi ca. 6.200 kolleger på kontorer i hele Danmark. Lige nu er vi alle samlet i SKAT – men i fremtiden bliver vi opdelt i flere styrelser. En plan for organisering og geografisk placering forventes klar i sommeren 2017. 

Vores kerneopgave som myndighed er hvert år at opkræve de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på, at driften af skattevæsenet er sikker og effektiv, og alle betaler det, de skal, hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med skattevæsenet. 

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. Vi har brug for medarbejdere med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. Er du vores næste kollega?

Søg jobbet her Gem job
Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.