Find job

Proceskonsulent til Procesautomatisering (Robotics)

Har du erfaring med procesanalyser og -optimeringer i større organisationer, god teknisk forståelse og motiveres du samtidig af at arbejde med ny teknologi som fx robotics og AI? Så er det måske dig, vi leder efter. 

I kontoret Procesautomatisering vil du blive en del af Robotics Center of Excellence. Dit primære ansvar bliver at være procesoptimerings-ekspert på forretningsprojekter og opgaver, hvor du med din data/tekniske forståelse og din procesanalyse-værktøjskasse, analyserer og optimerer processer, før en af dine robotics-udvikler-kollegaer tager over og realiserer automatiseringsløsningen. 

Du tænker tværgående og har en god forståelse for, hvordan information strømmer og ændrer sig gennem en virksomhed. Du vil indgå i procesanalyse og -optimerings sammenhænge med forretningen, hvilket indebærer at du har god kommunikation til procesejere/E2E-koordinatorer, processtyringskontorer, systemejere, dataejere, m.m. Du medvirker desuden til at sikre business cases ved løbende kommunikation med kontorets leverancekoordinator. 

Avancerede procesautomatiserings-løsninger i en datadrevet organisation

Hele den afdeling, som Proceautomatisering er en del af spiller en central rolle i den strategiske udvikling af det nye skattevæsen. Vi leverer løsninger til forretningsenhederne i SKAT herunder fx. Kundeservice, Indsats, Inddrivelse og Told, og er samtidig i gang med at opbygge SKATs nye Databank. I SKAT arbejder vi allerede med fremtiden inden for robotics, BPM, Big Data og machine learning/AI. Du kommer til at spille en aktiv rolle i at fremtidssikre skattevæsenet med robotics procesautomatisering.

Som proceskonsulent får du ansvar for at:   

  • identificere automatiseringskandidater (herunder cost/benefit-vurderinger som bærer business casen) og analysere/optimere processer sammen med forretningen 
  • sikre at den nødvendige dokumentation er på plads og de rette aktører involveret, inden opgaven overdrages til en robotics-udvikler 
  • sikre en holistisk E2E-tilgang til procesoptimering/automatisering, så der ikke bare automatiseres 1:1, som processerne ser ud i dag 
  • hjælpe med at løfte de enkelte styrelser til selvstændigt at kunne analysere processer og identificere automatiseringskandidater  
  • sikre dokumentation, metode og redskaber til standardisering på området i samarbejde med andre relevante kontorer 
     

Proceskonsulent med drive

Du har en relevant baggrund – gerne med både en forretnings- og it-baggrund. Du trives med at arbejde med komplekse emner, har en struktureret og transparent tilgang til dit arbejde og er vant til at dokumentere og kommunikere.  

Det vil være en fordel, hvis dine faglige kvalifikationer omfatter:  

  • Erfaring med procesanalyse og procesoptimering med fx LEAN-principper el. SAFe framework 
  • Tidligere engagement i Proces Excellence-programmer 
  • Kendskab til kunderejser og UX-design 
  • Forståelse for forskellige automatiseringsteknologier som fx RPA, BPM, regelmotorer, AI/machine learning 
  • Gode kommunikationskundskaber og netværksegenskaber 
     

Du sætter en ære i at samarbejde på tværs og sikre den fornødne koordinering og vidensdeling i de sammenhænge, du indgår i. Du har sans for at skabe relationer med udgangspunkt i faglighed og ræsonnement. Da du er med til at etablere kompetencen på området så skal du være robust og initiativrig, og samtidig kunne holde hovedet koldt i pressede situationer.

Om Data - din afdeling

Kontoret Procesautomatisering bliver placeret i afdelingen Data under den kommende Udviklings- og Forenklingsstyrelse i det nye skattevæsen – det er den samme afdeling, som også i dag fungerer som skattevæsenets kompetencecenter for løsninger inden for business intelligence, avanceret analyse, machine learning, datahjemtagelse og dataudveksling.   

I Procesautomatisering udvikler vi robotics automatiseringsløsninger for Skatteministeriet og løfter samtidig styrelser til selv at kunne udvikle simple RPA-løsninger. Vi bliver i alt ca. 120 medarbejdere i Data, heraf fire medarbejdere og en studerende i Procesautomatisering.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning sammen med CV og eventuelt yderligere materiale senest 20. november 2017. Har du spørgsmål inden da, så ring eller skriv til kontorchef Simon Wang Thellesen på tlf. 72 37 82 84/simon.thellesen@skat.dk.

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.   

Arbejdsstedet er indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø eller Teglgårdsparken 19, 5500 Middelfart. Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT blive erstattet af syv nye styrelser under Skatteministeriet, som får ansvar for hver sin kerneopgave. Det nuværende IT og Data, som vi er en del af, placeres i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, som kommer til at bestå af ca. 900-1.100 medarbejdere, og får til huse i København, Middelfart og Aalborg. Læs mere om skatteforvaltningens organisering på www.fra1til7.dk.

Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge. 

Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund 

I SKAT er vi ca. 6.200 kolleger på kontorer i hele Danmark. Lige nu er vi alle samlet i SKAT – men i fremtiden bliver vi opdelt i flere styrelser. En plan for organisering og geografisk placering forventes klar i sommeren 2017. 

Vores kerneopgave som myndighed er hvert år at opkræve de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på, at driften af skattevæsenet er sikker og effektiv, og alle betaler det, de skal, hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med skattevæsenet. 

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. Vi har brug for medarbejdere med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. Er du vores næste kollega?

Søg jobbet her Gem job
Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.