Find job

Innovations- og teknologikonsulent til Procesautomatisering (Robotics)

Robotics, intelligente løsninger, kognitive agenter og AI-udvikling. Er du en person, der har passion for fremtidens løsninger og har tekniske og organisatoriske evner, så læs videre her.

I kontoret Procesautomatisering vil du blive en del af Robotics Center of Excellence. Som Innovations- og teknologikonsulent skal du arbejde med Proof Of Concept inden for robotics, AI, kognitive agenter og undersøge nye muligheder for anvendelse af data fra vores Databank, fx nye måder at visualisere data og integration med chatbots. Formålet er at levere inspiration og læring til konkret anvendelse af nye metoder og teknologier.

Du får ansvar for løbende at undersøge nye teknologier og trends inden for Intelligent Procesautomatisering (IPA) og sikre, at vi får afprøvet, modnet og indarbejdet nye teknologier i vores arbejdsgange og ydelsesområder. Det forudsætter bl.a. etableringen af et tværgående innovation lab til at fremme innovationsgraden i afdelingen og dermed Skatteministeriet som helhed. Stillingen er placeret i Procesautomatisering, men du vil komme til at arbejde tæt sammen med søsterkontorerne Business Intelligence og Data Analyse, da vi ser et stort potentiale i krydsfeltet mellem robotics automatisering, machine learning/AI og data visualisering.

Procesautomatisering i en datadrevet organisation

Hele den afdeling Procesautomatisering er en del af spiller en central rolle i den strategiske udvikling af vores nye skattevæsen. Vi leverer løsninger til forretningsenhederne i SKAT herunder Kundeservice, Indsats, Inddrivelse, Told m.fl., og er samtidig i gang med at opbygge SKATs nye databank. I SKAT arbejder vi allerede med fremtiden inden for procesautomatisering, robotics, BPM, Big Data og machine learning/AI. Du kommer til at spille en aktiv rolle i at fremtidssikre skattevæsenet med udviklingen af intelligent procesautomatisering.

Som Innovations- og teknologikonsulent får du ansvar for at:

  • afprøve hjørner inden for SKATs procesautomatiseringsteknologier – fx. i UIPath, Blueprism eller Automate Anywhere 
  • modne RPA-integration med kognitive teknologier, 3. parts eller interne services fra vores søsterkontor, Data Analyse 
  • arbejde med kognitive agenter og AI 
  • arbejde med nye visualiseringsteknologier, fx virtual-/augmented reality, i tæt samarbejde med vores søsterkontor, Business Intelligence 
  • etablere et innovationslab, der servicerer forskellige kontorer og funktioner i afdelingen
     

Innovations- og teknologikonsulent med gennemslagskraft

Du har en relevant baggrund inden for IT og teknologi og kan dokumentere dine tekniske og organisatoriske kompetencer. Du formår at målrette formidlingen af nye teknologier og metoder til forskellige målgrupper.  

Det vil være en fordel, hvis dine faglige kvalifikationer omfatter:

  • hands-on erfaring med et eller flere robotics og BPM-produkter. Kendskab til machine learning, MS kognitive services, Watson, Unity platform og VR/AR 
  • erfaring med at lave tekniske prototyper i korte udviklingsforløb 
  • evnen til at identificere nye teknologier og koble potentialer til konkrete behov 
  • projektledererfaring og organisatoriske evner til at opbygge et innovationslab i et politisk miljø med mange interessenter 
  • erfaring med SOA og offentlig it-arkitektur
     

Som person bliver du motiveret af at drive opgaver selvstændigt. Du er nysgerrig på nye teknologier og metoder, og evner at formidle dem til andre på en inspirerende måde.  

Du sætter en ære i at samarbejde på tværs og sikre den fornødne koordinering og vidensdeling i de teams, du indgår i. Du har sans for at skabe relationer med udgangspunkt i faglighed og ræsonnement.

Om Data - din afdeling

Kontoret Procesautomatisering bliver placeret i afdelingen Data under den kommende Udviklings- og Forenklingsstyrelse i det nye skattevæsen – det er den samme afdeling, som også i dag fungerer som skattevæsenets kompetencecenter for løsninger inden for business intelligence, avanceret analyse, machine learning, datahjemtagelse og dataudveksling.    

I Procesautomatisering udvikler vi robotics automatiseringsløsninger for Skatteministeriet og løfter samtidig styrelser til selv at kunne udvikle simple RPA-løsninger. Vi bliver i alt ca. 120 medarbejdere i Data, heraf fire medarbejdere og en studerende i Procesautomatisering.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning sammen med CV og eventuelt yderligere materiale senest 20. november 2017. Har du spørgsmål inden da, så ring eller skriv til kontorchef Simon Wang Thellesen på tlf. 72 37 82 84/simon.thellesen@skat.dk.

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Ansættelsesområdet er skatteministeriet med tilhørende institutioner.   

Arbejdsstedet er indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT blive erstattet af syv nye styrelser under Skatteministeriet, som får ansvar for hver sin kerneopgave. Det nuværende IT og Data, som vi er en del af, placeres i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, som kommer til at bestå af ca. 900-1.100 medarbejdere, og får til huse i København. Læs mere om skatteforvaltningens organisering på www.fra1til7.dk.

Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.

Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund 

I SKAT er vi ca. 6.200 kolleger på kontorer i hele Danmark. Lige nu er vi alle samlet i SKAT – men i fremtiden bliver vi opdelt i flere styrelser. En plan for organisering og geografisk placering forventes klar i sommeren 2017. 

Vores kerneopgave som myndighed er hvert år at opkræve de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på, at driften af skattevæsenet er sikker og effektiv, og alle betaler det, de skal, hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med skattevæsenet. 

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. Vi har brug for medarbejdere med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. Er du vores næste kollega?

Søg jobbet her Gem job
Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.