Find job

Ordre- og servicekonsulent - IT Hardware

Vil du sørge for, at DSB's ansatte har adgang til den IT-hardware, de har brug for?

DSB IT søger en person, som skal have det overordnede overblik over IT-udstyr til vores interne slutbrugere. Din titel bliver IT Hardware Asset Manager.

Vi har indgået aftale med en ny IT-serviceleverandør (IT-drift, servicedesk og support), vi implementerer et nyt service management-system (ServiceNow) og trækker selve styringen af leverandører og services tilbage til DSB. Dette har skabt behov for en styrket intern IT-driftsorganisation, og du vil indgå i afdelingen Servicedesk & End User Services sammen med 5 andre.

Ordreafgivelse, administration og service

Du vil som IT Hardware Asset Manager hjælpe os med at styre vores IT-hardware i vores Asset-system, ServiceNow. Dine hovedopgaver er

  • Bestilling/indkøb af udstyr (pc, mobiltelefoner etc.) til lager
  • Svar på henvendelser fra slutbrugerne vedr. afvigelser fra DSB's standard om hvilken type IT-hardware og service, de er berettiget til herunder give dispensation fra DSB's standard
  • Administration, bl.a. opdatering af DSB's Servicekatalog i ServiceNow

 

Du får til ansvar at sikre, at

  • Processen omkring IT Hardware Assets fungerer for alle parter (slutbruger, leverandør, DSB IT)
  • Modulerne Asset og CMDB (Configuration Management Database) i ServiceNow bliver udnyttet optimalt inden for slutbrugerudstyr
  • Udstyr står registreret med korrekt ejer i databasen
  • Lageret af IT-udstyr altid er fyldt op som aftalt. Herunder optimering af slutbrugerlageret

 

Du får et tæt samarbejde med vores leverandører af hardware samt Servicedesk og Onsite Support.

Dine succeskriterier i denne rolle er slutbrugertilfredshed, korrektheden af registrering af Assets i vores system og evnen til at holde vores lager flydende.

Du er drevet af struktur og kundetilfredshed

Vi forventer, at du har et stort overblik. Du evner både at fordybe dig i detaljer og også være i stand til at prioritere hastehenvendelser/-opgaver, når disse opstår. Prioritering er et nøgleord.

Din baggrund

  • Nogle års erfaring med indkøb og ordremodtagelse/-afgivelse i en IT-afdeling eller IT-virksomhed - gerne i en koordinerende rolle
  • Vant til at arbejde med processer og retningslinjer
  • Rutineret bruger af IT-systemer, dygtig til at lære nye systemer at kende og udnytte mulighederne i systemerne
  • Habil bruger af Excel
  • Erfaring fra en servicefunktion

 

Du er god til at tilpasse din kommunikation til modtageren, om det er en leverandør, en slutbruger eller en kollega i IT.

En stor del af dine opgaver foregår i ServiceNow. Manglende kendskab til netop dette system må ikke afholde dig fra at søge stillingen. Vi skal nok klæde dig på med nødvendig viden om ServiceNow, så længe du er lærenem.

Erfaring med eller kendskab til ITIL (standard for IT-service management) er en fordel men ikke et krav.

DSB tilbyder

Et job i vores nye IT-driftsorganisation, som skal op på 25 mennesker. Ud over Servicedesk & End User Services består afdelingen af yderligere 4 funktioner: SIAM (Service Integration and Management), Datacenter Services, Contract & IT Finance og IT Infrastructure.

I IT er vi 180 specialister, generalister og ledere, som løbende fornyer og forbedrer vores IT-udvikling og drift. Nyansatte kolleger fremhæver uopfordret DSB som en innovativ og moderne arbejdsplads, hvor den enkelte medarbejder kan være med til at påvirke både sin egen hverdag og fremtiden for DSB.

DSB IT tager udgangspunkt i moderne ledelsesprincipper med respekt for fortiden. Vores ledere er rekrutteret både internt og eksternt fra private eller offentlige virksomheder - tiltrukket af mulighederne i en organisation under forandring.

Vi bor i Høje Taastrup tæt på offentlig transport og i moderne lokaler. Vi arbejder på fleksible kontorer med plads til mellem 8 og 20 kolleger, der er let adgang til vores kaffekøkkener, stillerum og mødelokaler. DSB er en familievenlig arbejdsplads med en række personalegoder, bl.a. sundhedsforsikring og indkøbsforening. Du kan anvende en god kantineordning, vi har fitness-faciliteter i kælderen, bekvemme parkeringsmuligheder, og du bliver tilbudt en fordelagtig kørselsordning med DSB.

Lyder det som noget for dig?

Vi holder samtaler løbende, så send os din ansøgning og dit CV hurtigst muligt og senest d. 19. november. Vi glæder os til at høre fra dig.

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder for 'Servicedesk og End User Services' Thomas Juhl på 2468 6200.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location Høje Taastrup

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.