Find job

IT-Konsulent med fokus på gode kundevendte GIS-baserede IT-løsninger

Brænder du for at levere gode geospatiale IT-løsninger og vil du være med til at sikre en større automatisering af sagsgange, og samtidig sikre udbetaling af støtte til et af Danmarks største eksporterhverv? Vi søger lige nu en ny kollega til konfigurering af kortlag og korttemaer i vores rammesystem.  

Hos Landbrugsstyrelsen er vi netop i gang med at starte implementeringen af vores nye meget omfattende digitaliseringsplan. Planen bygger oven på solide resultater i de tidligere strategier især vedrørende driftsstabilitet, effektiv systemforvaltning og omfattende digitalisering og automatisering af sagsgange. Planen er meget ambitiøs og vil frem mod 2022 understøtte, at vi kan levere løsninger hurtigere og i en endnu bedre kvalitet til vores kunder og brugere, samtidig med at automatiseringsgraden øges yderligere.

Du mestrer balancen mellem EU-krav og kundefokus i konfigurering af nye geospatiale IT-løsninger  

Som intern IT-Konsulent med kompetencer inden for GIS og geodata får du ansvaret for design og konfiguration af geospatiale IT-løsninger, så landmændene får udbetalt deres støtte nemt, enkelt og til tiden. Du samarbejder og videndeler med politikudviklere og sagsbehandlere for at finde de bedste løsninger. I bund og grund handler det om, at tage eksisterende og kommende regler fra EU og omsætte dem til automatiserede systemer, som vores kunder og kollegaer kan anvende, uden der opstår problemer. Dine arbejdsopgaver bliver derfor:  

  • Konfigurering af korttemaer og kortlag i vores specialudviklede rammesystem IMK ved hjælp af ArcGIS, Q-GIS, GINT, Beyond compare og Notepad++  
  • Være med til at sikre 1:1 sammenhæng mellem IMK rammesystem og ansøgningsskema i vores specialudviklede rammesystem CAP-TAS 
  • Fremsøgning og udtræk af data ved brug af Oracle SQL Developer og Microsoft SQL Server  
  • Kommunikation og samarbejde med fagenhederne om kravspecifikationer og design af løsninger. Opsætning og test af geospatiale løsninger baseret på kravspecifikationen  
  • Analyse og afklaring af forretningsregler og koordinering af geospecifikke konfigureringsopgaver  
  • Unitest og dokumentation af egen konfigurering  
     

Vi sørger for en grundig oplæring, hvis der er systemer eller værktøjer, som du ikke er fortrolig med.

IT-enheden – vi er de drivende kræfter i organisationen  

Stillingen er i IT-enheden for Opsætning med 48 fastansatte og næsten lige så mange eksterne konsulenter. Vi arbejder projektorienteret og med så komplekse opgaver, at vi godt tør love dig de udfordringer og det ansvar, du ønsker. Vi tænder på faglige problemstillinger og på at finde løsninger sammen, fx ved at bøje, vride og strække de GIS-baserede produkter. Teamet har ansvaret for opsætning og implementering af elektroniske ansøgningsskemaer og kortlag, IT-understøttelse af sagsbehandlingen og kontrol.  

Landbrugsstyrelsens IT er organiseret med en underdirektør, 3 enhedschefer og 7 teamledere. Hvert team har entydigt ansvar indenfor opgaveporteføljen. Vi arbejder i et tæt ledelsesfællesskab på tværs af enheder og teams i IT, hvor hjælpsomhed, samarbejde, ansvarlighed og vidensdeling er i højsædet. Vi er ca. 125 medarbejdere. Der er en forventning om, at IT-området vil vokse over de kommende år, da digitalisering og automatisering skal bidrage væsentligt til, at styrelsen kommer i mål med en ny forretningsstrategi 'Nemt enkelt og til tiden'.  

Vi prioriterer at have et spændende fagligt miljø med god ledelse, godt kollegaskab og gode udviklingsmuligheder - både personlig og faglig efteruddannelse og nyder godt af motionsrum, sund kantine, fleksible arbejdstider m.v.  

IT-uddannet med en løsningsorienteret tilgang til IT  

Du har en teknisk uddannelse, fx ingeniør eller noget tilsvarende. Det er en fordel, at du arbejder struktureret og er vant til at dokumentere dine arbejdsprocesser. Ligeledes har du en forretningsmæssig og løsningsorienteret tilgang til IT og en god erfaring med at løse større opgaver selvstændigt. Du kan skabe resultater, og du trives i et til tider hektisk miljø, hvor opgaverne kan skifte i løbet af dagen. Du ser fordelen i at samarbejde og kan kommunikere med kolleger – også fra andre faggrupper. Vi hilser også ansøgninger fra nyuddannede velkommen.  

Lyder det spændende og vil du vide mere?  

Hvis du har spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte konstitueret enhedschef Marie-Louise Otte på tlf. 41 89 25 36 eller konstitueret teamleder Ib Spanggaard på tlf. 25 13 85 91.  

Ansættelsesvilkår  

Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation. Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner, og tjenestestedet er Landbrugsstyrelsen, Nyropsgade 30, 1780 København V.  

Stillingen ønskes besat snarest muligt.  

Ansøgning  

Vi glæder os til at modtage din ansøgning vedlagt CV, eksamensbevis og eventuelle referencer, senest fredag d. 1/12 kl. 23:59. Du søger stillingen via "Søg jobbet her".

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan fremvise en privat straffeattest, der er uden strafbare forhold af betydning for stillingen.  

Miljø- og Fødevareministeriet betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.

Landbrugs- og Fiskeristyrelsen er en styrelse under Miljø- og Fødevareministeriet med 1.200 medarbejdere og næsten lige så mange spidskompetencer. Du bliver en del af et miljø, hvor vi mestrer balancen mellem mange modsætninger – og det er vi stolte af. Hos os taler vi om alt fra landbrugsstøtte til fredningsbælter, EU-kvoter, Karnov plantesundhed, digitalisering og torskens fremtid. Hvis du tør smide snøren ud, så lover vi, at du får en spændende karriere i garnet.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location København V

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.