Find job

Specialist i kvalitets- eller risikoledelse

DSB Sikkerhed søger en sikkerhedsspecialist.

DSB har et meget højt jernbanesikkerhedsmæssigt niveau, som vi gerne vil løfte endnu højere.

I DSB Sikkerhed, Styring og Kvalitet søger vi en medarbejder til arbejdet med sikkerhedsledelse, med særligt fokus på system- og procesledelse og de understøttende it-systemer.

Dine opgaver knytter sig særligt til vedligehold og udvikling af DSB's sikkerhedsledelsessystem (SLS), herunder udarbejdelse af analyser og rapporter. Du arbejder ud fra en LEAN-tankegang og arbejder både selvstændigt og sammen med andre.

Styring og Kvalitet

I Styring og Kvalitet har vi systemansvaret for DSB's sikkerhedsledelsessystem, herunder audit og DSB's risikoprofil, der er en væsentlig del af fundamentet for SLS. Gennem tæt samarbejde med organisationen skal vi med udgangspunkt i LEAN drive en løbende udvikling og optimering af SLS. Vi samler og analyserer sikkerhedsmæssige data samt står for ledelsesrapporteringen.

En hverdag med bred kontaktflade, fokus på løbende forbedringer og rapportering

Det er afgørende for DSB, at sikkerhedsledelsessystemet er forankret i og skaber værdi for organisationen.

Sammen med dine kollegaer i afdelingen og i DSB i øvrigt, medvirker du til den fortsatte udvikling og optimering af systemet. Du indgår i arbejdet med udarbejdelse af trendanalyser af sikkerhedsmæssige hændelser. Arbejdet forudsætter, at du lærer at beherske de virksomhedsspecifikke it-platforme, sikkerhedsledelsessystemet hviler på.

Du bliver en del af et stærkt team med mange forskellige kompetencer og et højt fagligt niveau. Vi deler viden, sparrer med hinanden og arbejder målrettet på at finde de bedste løsninger. Vi bistår organisationen hvor det er muligt, deler gerne vores viden og formår at have det sjovt, også i en hektisk hverdag.

Engageret medarbejder med interesse og flair for risikohåndtering og samarbejde

Du har formentlig en baggrund minimum som bachelor inden for risiko- eller systemledelse eller tilsvarende og har nogen erfaring med lignende opgaver fra tidligere job. Du er analytisk, arbejder systematisk og har erfaring med LEAN samt system- og procesledelse.

Du formulerer dig godt på dansk, både skriftligt og mundtligt og har interesse og flair for at tillære dig nye it-platforme, herunder på administratorniveau. Du har en god indsigt i de standarder, der ligger til grund for kvalitetsledelse og er måske uddannet auditor.

Du er en god formidler og indgår problemfrit i samarbejde på alle niveauer i organisationen.

Løn- og ansættelsesvilkår

Vi tilbyder ansættelse i henhold til gældende overenskomst.

Dit arbejdssted er Telegade i Tåstrup, men du skal påregne enkelte rejsedage i forbindelse med arbejdet.

Kontakt

Ønsker du at vide mere, er du velkommen til at kontakte afdelingschef for DSB Sikkerhed, Styring og Kvalitet, Nils la Cour på tlf. 24 68 67 44.

Interesseret?

Send os din ansøgning og dit CV vedlagt dine eksamenspapirer snarest og senest den 10. december 2017.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location Høje Taastrup

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.