Find job

Senior BI Business Specialist

Brænder du for Business Intelligence? Har du indsigt i administrativ styring og nærmere bestemt Løn/HR? Kunne du tænke dig at være med til at udvikle og implementere innovative og værdiskabende BI og Analytics løsninger til vores kunder? Så er du måske vores nye kollega!

Som vores nye medarbejder vil du indgå i et dynamisk område med en resultatorienteret ledelsesstil, hvor der er højt til loftet og mulighed for både faglig og personlig udvikling. Du bliver en del af KMDs samlede enhed for Data, IM & Analytics (DIMA) på ca. 100 personer, og nærmere bestemt en del af en erfaren og kompetent afdeling på 19 personer, der arbejder med Business Intelligence løsninger målrettet specifikke domæner og segmenter. Vi er organiseret i domæneområder, og du bliver en del af det administrative domæne, der arbejder med BI & Analytics indenfor Løn/HR, Betaling og Økonomi.

Du vil som Senior BI Business Specialist få et spændende og udfordrende ansvarsområde (Product Ownership) for vores BI & Analytics løsninger indenfor Løn/HR på det administrative domæneområde.

Løn/HR er et kerneområde for os, hvor vi blandt andet udvikler og leverer BI-løsninger, der sætter organisationer i stand til at få indsigt i nøgleaktiviteter forbundet med brugen af medarbejderressourcer herunder løn, fravær, nærvær, refusion, timeforbrug, etc. Vi udvikler BI-løsninger, der skaber indsigt og overblik for vores kunder på Løn- og HR-området og kan agere som beslutningsstøtte, når der skal træffes beslutninger på området.

Om jobbet

I jobbet som Senior BI Business Specialist agerer du både i en markedsvendt konsulentrolle ud til kunderne og i en Product Owner rolle internt i vores værdikæde. Du får ansvaret for indholdet i vores BI-løsninger på Løn/HR området, og er derfor ansvarlig for hele produktets livscyklus fra den indledende scoping, design- og kravsafklaring til leverance og implementering af løsninger i fuld skala. Du vil dermed både være med til at sætte den strategiske retning, kortlægge faglige behov, kravsspecificere løsningsdesign og dernæst sætte dem ind i en styringsmæssig BI-kontekst. Dine opgaver bliver dermed at lede hele ”produkt- og løsningsværdikæden”. Derudover kommer du til at indgå i opgaver omkring markedsrelevant udvikling og vedligeholdelse i samarbejde med Business Line, projektledere, DW udviklere og BI-konsulenter.

Du skal kunne samarbejde på tværs og være en af de styrende kræfter i spændende og komplekse BI-projekter. Du skal kunne sætte dig i kundens sted med henblik på at afdække behov, analysere muligheder og sikre innovative, værdiskabende og stabile BI-løsninger. Du skal være i stand til at sætte retning for det administrative domæneområde samt være i stand til at drive dine ideer over målstregen.

Dine ansvarsområder vil være:

  • Det faglige og koordinerende ansvar for Løn/HR-løsningerne under administrative domæneområde i hele livscyklussen fra indledende scoping, design- og kravsafklaring til udvikling, leverance og implementering
  • Gennemførsel af udviklings-, vedligeholds- og konsulentprojekter inden for Løn/HR på det administrative domæneområde
  • Bidrage til salgsunderstøttende aktiviteter – fx udbud og salgspræsentationer
  • Sætte dig i kundens sted med henblik på at afdække behov, analysere muligheder og sikre innovative og værdiskabende BI-løsninger
     

Om dig

Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse samt en solid forståelse for Løn/HR- styrringsdagsordener kombineret med en flair for IT og stor forretningsforståelse.

Vi ønsker en profil, der er arbejder bedst i komplekse projekter, befinder sig godt med direkte kundekontakt, brænder for Business Intelligence og det at omsætte data til konkret beslutningsstøtte, og som trives med at arbejde i et dynamisk miljø.

Den rigtige kandidat har sandsynligvis stor erfaring med kommunal styring inden for det administrative område, og har du samtidig kendskab til Business Intelligence metoder og værktøjer i SAP’s Business Objects suite vil det være en stor fordel.

Som person er du:

  • Ansvarlig, videbegærlig og god til at sætte dig ind i kundernes behov
  • Selvstændig og opsøger proaktivt sparring og viden hos kollegaer
  • Handlekraftig og kan tage beslutninger og sætte retning
  • Den der går forrest for at sikre resultater i samarbejde med dit team
  • Udadvendt og opsøgende i forhold til andre mennesker og trives med en bred kontaktflade
  • Struktureret og analytisk i din opgaveløsning
     

Love it – Live it

At vi er danske betyder, at du er tæt på ledelsen, beslutningerne og at du kan sidde i storrumskontor med vores adm. direktør. Vil du bruge din viden for alvor i en dansk virksomhed i vækst med stærke internationale relationer? Så vil vi gerne have dig med på holdet.

Vil du vide mere, så er du velkommen til at kontakte Head of Business & Product Management, Anders Dalsgaard Bonnerup på telefon 41 74 36 79.

Ansøgningsfristen er den 8. januar 2018, men vi afholder samtaler løbende og ansætter, når vi har fundet den rette kandidat så send din ansøgning allerede i dag.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location Ballerup, Aalborg og Aarhus

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.