Find job

Informationsarkitekter til store vigtige velfærds it-systemer i Danmark til den kommende Udviklings- og Forenklingsstyrelse

Er du mester i at forbinde komponenter og vil du arbejde sammen med dedikerede kolleger om at få præcis og brugervenlig it-understøttelse, og går du samtidigt analytisk til arbejdsopgaver, så mangler vi lige dig i Skatteforvaltningen. 

Udadvendt rolle i spændingsfeltet mellem forretning og it      

Som informationsarkitekt bliver dit ansvarsområde at analysere Skatteforvaltningens behov, dokumentere forretningsprocesser og -krav samt definere servicesnitflader og bidrage til vedligeholdelse af en tværorganisatorisk begrebsmodel. Din fornemmeste opgave bliver at fungere som brobygger på tværs af Skatteforvaltningen. Med din analytiske sans og din evne til at se hver opgave som del af en større helhed bidrager du til, at store og kritiske it-projekter lykkes.   

Løsningsarkitektur og Test   

Du bliver ansat i kontoret Løsningsarkitektur og Test, hvor du indgår i et fagligt stærkt fællesskab med andre informationsarkitekter, løsningsarkitekter og testmanagere.  

Kontorets opgave er at støtte udviklingsprojekter i at specificere innovative løsninger til understøttelse og effektivisering af Skatteforvaltningen. 

Vi tilbyder  

Vi har en uformel omgangstone, og der er fokus på høj trivsel.Vi har også stort fokus på en høj grad af fleksibilitet, hvor der er mulighed for både at tilgodese arbejds- og familieliv. Derudover tilbyder vi:  

  • Attraktive arbejdsforhold – 37 timers arbejdsuge 
  • Gode muligheder for efteruddannelse   
  • Rammer for at opnå høj faglighed.    
  • Rig mulighed for at sparre og udfordre kolleger fagligt   
  • En højt specialiseret it-organisation med ca. 1.000 kolleger. 
     

Dine arbejdsopgaver   

Du vil få ansvaret for at udarbejde begrebs-, informations- og servicemodellering, rådgive og være udførende i følgende teknikker: proces- og use case modellering, samt at analysere forretningens behov. Desuden vil du arbejde med at:   

  • Udføre governancearbejde, herunder bl.a. at bidrage til videreudvikling og vedligehold af vores omfattende metadata repository   
  • Samarbejde med it-arkitekter i forhold til at specificere konkrete forretningsløsninger 
  • Undervise og rådgive i modelleringsmetode og modelleringsværktøjer. 
     

Dine vigtigste faglige kompetencer 

Du har en stærk forretningsforståelse kombineret med it-metodiske kompetencer. Du kan lide at analysere komplekse problemstillinger. Du har gode kommunikationsevner og er absolut en teamplayer. Du er initiativrig og kreativ, og du trives sammen med kolleger med forskellige kompetencer og baggrunde. Du er struktureret og metodestærk. Yderligere har du:    

  • Stor hands-on erfaring med modelleringsmetoder, herunder især begrebs-, informations- og datamodellering    
  • Arbejdet med use-case modellering   
  • Godt kendskab til procesmodellering, fx i BPMN     
  • Relevant videregående it-uddannelse, fx cand.it, cand.scient.bibl.     
     

Dine personlige kompetencer  

Du har en planlæggende og systematisk tilgang til dine arbejdsopgaver. Du er i stand til at holde mange bolde i luften og overskue høj kompleksitet. Desuden vil det være en fordel, at   

  • Du er proaktiv, koordinerende, kommunikerende og professionel  
  • Du har en positiv og konstruktiv tilgang til at samarbejde med andre 
  • Du har sans for dansk kombineret med teknisk interesse 
  • Du har øje for detaljen men kan også overskue kompleksitet. 
     

Ansøgning og kontakt      

Ansøgning med CV og relevante dokumenter bedes sendt via linket ”Søg jobbet” senest den 14. januar 2018. Spørgsmål besvares gerne af specialkonsulent Barbara Hammer-Aebi på 72374844 eller kontorchef Mette Kurland på 72388462.   

Du ansættes på løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Inden din ansættelse vil du blive bedt om at indsende en straffeattest. Der kan også indgå person- og logiktest i rekrutteringsprocessen  

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.     

Arbejdsstedet er indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt vil arbejdsstedet skifte til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens adresse på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.  

Udviklings- og forenklingsstyrelsen  

Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.   

Udviklings- og Forenklingsstyrelsens kerneopgave bliver at sikre, at skatteforvaltningen understøttes af driftssikker og fremtidsparat it. Styrelsen forventes bemandet med ca. 900-1.100 medarbejdere og får kontorer i København, Middelfart og Aalborg. Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.fra1til7.dk.  

Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.      

Stillings-ID

109571. 

Ansøgningsfrist

14-01-2018. 

Arbejdssted

Østbanegade 123, 2100 København Ø. 

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location København Ø

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.