Find job

Er du ambitiøs, og vil du gerne kickstarte din it-karriere som robotics-udvikler i den kommende Udviklings- og Forenklingsstyrelse?

Kan du li’ procesautomatisering, robotics, AI samt BPM, og vil du være med til at bygge fremtidens data- og analysebaserede skatteforvaltning?

Som robotics-udvikler i kontoret Procesautomatisering bliver du en del af et team med passionerede udviklere, som har stor erfaring på området, og som gerne vil lære fra sig. 

Kontoret Procesautomatisering i afdelingen Data udgør Center of Excellence for Procesautomatisering i Skatteforvaltningen. Vi lægger stor vægt på, at løsningerne udvikles ud fra en objektorienteret tilgang så de er stabile, pålidelige og skalerbare. 

Avancerede procesautomatiserings-løsninger i en datadrevet organisation

Afdelingen Data spiller en central rolle i den strategiske udvikling af vores nye Skatteforvaltning. Data leverer løsninger til forretningsenhederne i SKAT herunder fx. Kundeservice, Indsats, Inddrivelse og Told og er samtidig i gang med at opbygge Skatteforvaltnings nye Databank. I SKAT arbejder vi allerede med fremtiden indenfor procesautomatisering, robotics, BPM, Big Data og avanceret dataanalyse. Du kommer til at spille en aktiv rolle i at fremtidssikre skattevæsenet med udviklingen af intelligent procesautomatisering.  

Som robotics udvikler vil du blive trænet i/få ansvar for at:   

  • udvikle SKATs procesautomatiseringsløsninger og generelle proces ”byggeklodser som kan anvendes på tværs af automatiseringsløsninger". Vi anvender Blue Prism RPA-værktøj og IBM BPM til at udvikle smart work-flows. 
  • udvikle intelligente automatiseringsløsninger ved at anvende in-house machine learning-modeller udviklet af vores søsterkontor, Data Analyse, el. ved at anvende 3. parts kognitive services (AI) fra Microsoft el. andetsteds fra. 
  • bidrage til at vi hele tiden bliver bedre til at udvikle og produktionssætte robotics-løsninger.  
  • sikre dokumentation, metode og redskaber til standardisering på området i samarbejde med andre relevante kontorer. 
  • indgå i egenudviklingen af vores Azure-integrationsplatform. 
     

Nyuddannet med drive 

Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund hvor du eks. har læst Cand.it, Cand.merc.it, Cand.scient, Cand.scient.it el. Cand.polyt. Du har måske endda stiftet bekendtskab med RPA-automatisering el. andre former for procesautomatiseringer under din uddannelse. Du trives med at arbejde med komplekse emner, du har en struktureret tilgang til tingene, og du har en stor lyst til at lære en masse nyt. 

Det vil være en fordel, hvis dine faglige kvalifikationer omfatter:

  • programmeringserfaring i et el. flere sprog (vi arbejder med .NET og C#). 
  • en indsigt i hvad RPA er og måske lidt praktisk erfaring med nogle af værktøjerne på markedet. 
  • en teoretisk el. praktisk forståelse for udvikling af proces-/dataløsninger i større skala hvor genanvendelighed og stabil drift er i fokus. 
  • konkret projekterfaring med procesautomatisering fra studietiden. 
     

Vi er et kontor, som er nysgerrige på nye ting, og vi afprøver løbende nye metoder og teknologier samtidig med, at vi leverer værdi til de forskellige forretningsområder. Vi bruger hinanden til at sparre om idéer og løsningsforslag, fordi der kommer bedre løsninger ud i sidste ende på den måde. I pressede situationer hjælper vi hinanden. 

Om Data – din nye afdeling     

Kontoret for Procesautomatisering er placeret i afdelingen Data under den kommende Udviklings- og Forenklingsstyrelse. Det er den samme afdeling, som også i dag fungerer som skatteforvaltningens kompetencecenter for løsninger indenfor business intelligence, avanceret analyse, machine learning, data-management, datahjemtagelse og dataudveksling. Vi er i alt ca. 120 medarbejdere i Data i dag, heraf 8 i Proces-automatisering.  

Ansøgning og kontakt  

Send din ansøgning sammen med CV og eventuelt yderligere materiale senest 17. Januar 2018. Har du spørgsmål inden da, så ring eller skriv til kontorchef Simon Wang Thellesen på 72 37 82 84 / simon.thellesen@skat.dk.   

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.  

Ansættelsesområdet er skatteministeriet med tilhørende institutioner. 

Dit arbejdssted vil indtil videre være Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt vil arbejdsstedet skifte til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. 

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen 

Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.  

Udviklings- og Forenklingsstyrelsens kerneopgave bliver at sikre, at skatteforvaltningen understøttes af driftssikker og fremtidsparat it. Styrelsen forventes bemandet med ca. 900-1.100 medarbejdere og får kontorer i København, Middelfart og Aalborg. Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.fra1til7.dk

Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge. 

Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund 

I SKAT er vi ca. 6.200 kolleger på kontorer i hele Danmark. Lige nu er vi alle samlet i SKAT – men i fremtiden bliver vi opdelt i flere styrelser. En plan for organisering og geografisk placering forventes klar i sommeren 2017. 

Vores kerneopgave som myndighed er hvert år at opkræve de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på, at driften af skattevæsenet er sikker og effektiv, og alle betaler det, de skal, hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med skattevæsenet. 

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. Vi har brug for medarbejdere med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. Er du vores næste kollega?

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location København Ø

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.