Find job

Erfaren Ressource Manager til afdelingen Data i den kommende Udviklings- og Forenklingsstyrelse

Vil du være del af en dynamisk afdeling i stor udvikling i en central funktion tæt forankret mod ledelsen?  

Har du erfaring med at skabe rammerne for effektiv ressourcestyring i en kompleks organisation? Så har vi et job til dig. 

Vi har i afdelingen Data brug for en ny kollega, der skal indgå i et team på fire medarbejdere med ansvar for portefølje- og ressourcestyringen i vores afdeling. Afdelingen har været i kraftig vækst og består i dag af ca. 150 mand og forventes at vækste yderligere. Afdelingen har undergået en større transformation over de senere år, og vores opgaver er blevet mere komplekse og trækker på mange forskellige kompetencer og det stiller skærpede krav til vores governance - ikke mindst ift. ressourcestyringen. 

Stillingen er placeret i kontoret Porteføljestyring i afdelingen Data. Afdelingen skaber fundamentet for et data- og analysedrevet skattevæsen ved at behandle, analysere og stille data til rådighed for de forskellige styrelser inden for Skatteministeriet ressortområde og for organisationer uden for Skatteministeriet. Det sker via Databanken, der på sigt skal samle alle de data, der flyder igennem organisationen. 

Dine opgaver 

Som ressource manager skal du drive afdelingens interne ressourceallokering, så vi kan løse vores opgaver så effektivt som muligt. Du får ansvaret for at udarbejde og vedligeholde overblikket over afdelingens 150 mand store ressourcepulje som et centralt led i vores planlægning af opgaverne. 

Du skal skabe rammerne for dialog og samarbejde med alle interessenter i ressourceallokerings-processen. Det gælder ikke mindst afdelingens ledere, som du skal være i tæt dialog med omkring ressourceallokeringen set i forhold til de forskellige kompetenceprofilers bidrag til løsningerne. Du vil også være i tæt dialog med bl.a. afdelingens projektledere og udviklere og interessenter uden for vores egen afdeling.  

Dine primære arbejdsopgaver bliver at:  

  • udarbejde ressourceoverblik  
  • sikre at opgaver og projekter bemandes korrekt og til rette tid  
  • understøtte projekter med at identificere de rette ressourcer til bemanding 
  • understøtte afdelingens ledere med ressourceoverblik 
  • rorecaste fremtidige bemandingsbehov 
  • videreudvikle proces- og metodebeskrivelse for effektiv ressourcestyring 
     

Dine kompetencer  

Det er vigtigt, at du er udadvendt og serviceminded og finder det naturligt at samarbejde på alle niveauer. 

Du er struktureret og analytisk anlagt og evner at omsætte komplekse sammenhænge til noget konkret. 

Du motiveres af et ønske om at understøtte organisationens ledere, medarbejdere og kunder i at løse deres opgaver via effektiv og gennemsigtig ressourcestyring. Du har gennemslagskraft, får tingene til at ske og formår at holde øjet på bolden, selv om omgivelserne skifter position. 

Vi forventer af dig, at: 

  • du har en relevant videregående uddannelse. 
  • du har erfaring med ressourcestyring, gerne fra en større organisation med tværgående opgaver.  
  • du kan dokumentere, at du er stærk på metoder og processer.  
  • du kan analysere kompetenceprofiler og forstå deres bidrag til opgaveløsninger. 
     

Det er en fordel, hvis, du har erfaring fra en organisation, der leverer BI-løsninger og erfaring med CA PPM eller tilsvarende løsninger til ressourceallokering. 

Ansøgning og kontakt 

Send din ansøgning sammen med CV og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg jobbet her” senest 17. januar 2018. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Kontorchef Jørgen Pedersen på tlf. 7237 3745. 

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.  

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende styrelser. Dit arbejdssted vil indtil videre være Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt vil arbejdsstedet skifte til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. 

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen  

Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.  

Udviklings- og Forenklingsstyrelsens kerneopgave bliver at sikre, at skatteforvaltningen understøttes af driftssikker og fremtidsparat it. Styrelsen forventes bemandet med ca. 900-1.100 medarbejdere og får kontorer i København, Middelfart og Aalborg. Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.fra1til7.dk

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.       

Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund 

I SKAT er vi ca. 6.200 kolleger på kontorer i hele Danmark. Lige nu er vi alle samlet i SKAT – men i fremtiden bliver vi opdelt i flere styrelser. En plan for organisering og geografisk placering forventes klar i sommeren 2017. 

Vores kerneopgave som myndighed er hvert år at opkræve de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på, at driften af skattevæsenet er sikker og effektiv, og alle betaler det, de skal, hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med skattevæsenet. 

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. Vi har brug for medarbejdere med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. Er du vores næste kollega?

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location København Ø

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.