Find job

Service Delivery Manager til den kommende Udviklings- og Forenklingsstyrelse

Vi udvider vores Service Delivery-team og har brug for endnu en dygtigt Service Delivery Manager til at varetage leveranceansvaret i vores driftscenter. Hvis du kan lede og styre Service Delivery-aktiviteter, så er du den vi søger. 

I vores kontor fokuserer vi på at skabe de bedst mulige styringsrammer for IT-leveranceorganisationen. Vi supporterer hele paletten fra traditionelle driftsrutiner til komprimerede agile innovationsforløb. Vores spændende udfordring er at sikre leverancesikkerhed og målbarhed inden for denne brede ramme. Vi er et dynamisk kontor, hvor du har mulighed for, at præge dine opgaver og medvirke til at skabe et internt IT-driftscenter i verdensklasse.  

Drivkraft i den fortsatte udvikling af vores interne driftscenter 

Du bliver en del af et team, hvor du har en vigtig rolle som drivkraft i den fortsatte udvikling af vores interne driftscenter. Du vil blive omdrejningspunktet for alle driftsleverancer på en specifik løsning eller kunde. Som Service Delivery Manager vil du bl.a. få ansvaret for at sikre overholdelse af serviceaftaler og levering af leverancer til aftalt tid og kvalitet.  

Dine opgaver i teamet vil hovedsageligt ligge inden for følgende områder:   

  • styre serviceleverance aftaler, herunder SLA-opfølgning, rapportering, statusmøder, og håndtering af eskaleringer 
  • planlægge og koordinere af driftsopgaver og leverancer i samarbejde med infrastrukturkontoret for en specifik løsning eller projekt (netværk, server, systemdokumentation). 
  • deltage i it-projekter om hjemtagelse/intern transition. 
  • drive samarbejdet og være ansvarlig for dialog mellem driftscenteret og øvrige IT-afdelinger. 
     

Teknisk indsigt og gode kommunikationsevner 

For at lykkes i jobbet skal du være god til at kommunikere og have teknisk indsigt. Du kan navigere i et omskifteligt miljø og du kan være både diplomatisk, lyttende og igangsættende. Du skal også kunne samarbejde med it-specialister, leverandører og kunder. Du nyder at drive forandringer, er kvalitetsbevidst og du har gennemslagskraft.  

Du kan arbejde:   

  • tværgående og projektorienteret. 
  • selvstændigt – være opsøgende og løsningsorienteret. 
  • procesorienteret og struktureret. 
     

Det er en fordel, hvis du har erfaring med teknisk support eller Service Management i større organisationer – gerne som Service Delivery Manager, er ITIL-certificeret og har en kort/mellemlang videregående uddannelse inden for IT. 

Nyuddannede datamatikere er meget velkomne til at søge og starte en karriere inden for Service Management i en IT-organisation med fuld fart på. 

Drifts- og Udviklingscentret – din afdeling    

Kontorerne i DUC understøtter og leverer drift og support af it-løsninger på tværs af skatteforvaltningen. Derudover løser afdelingen mange forskellige opgaver for at understøtte skatteforvaltningens strategiske fokus om sammenhængende og omkostningseffektive it-løsninger af høj kvalitet. Afdelingen skaber rammerne for, at vi kan foretage intern udvikling og vedligehold, og understøtter projekter på en effektiv og leverancefokuseret måde. DUC har en central rolle i hjemtagningsstrategien i den kommende Udviklings- og Forenklingsstyrelse og i arbejdet med at vedligeholde og overvåge driften af hjemtagne forretningsapplikationer.      

Ansøgning og kontakt   

Ansøgning med CV og relevante dokumenter bedes sendt via linket ”Søg jobbet her” senest 29. januar 2018. Spørgsmål besvares gerne af teamkoordinator Jacob Brok på 72370613 eller fungerende kontorchef Jasper Uldal på 72379552.   

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.  

Ansættelsesområdet er skatteministeriet med tilhørende institutioner. 

Dit arbejdssted vil indtil videre være Kalvebod Brygge 35, 1560 København V. På sigt vil arbejdsstedet skifte til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. 

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen 

Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.  

Udviklings- og Forenklingsstyrelsens kerneopgave bliver at sikre, at skatteforvaltningen understøttes af driftssikker og fremtidsparat it. Styrelsen forventes bemandet med ca. 900-1.100 medarbejdere og får kontorer i København, Middelfart og Aalborg. Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.fra1til7.dk

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.  

Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund 

I SKAT er vi ca. 6.200 kolleger på kontorer i hele Danmark. Lige nu er vi alle samlet i SKAT – men i fremtiden bliver vi opdelt i flere styrelser. En plan for organisering og geografisk placering forventes klar i sommeren 2017. 

Vores kerneopgave som myndighed er hvert år at opkræve de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på, at driften af skattevæsenet er sikker og effektiv, og alle betaler det, de skal, hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med skattevæsenet. 

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. Vi har brug for medarbejdere med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. Er du vores næste kollega?

Søg jobbet her Gem job
Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til trafikmåling og til optimering af hjemmesidens indhold. Der gemmes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Ved at klikke videre på hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om vores cookies.