Find job

Socialstyrelsen søger en stærk Data Protection Officer (DPO)

Vil du være med til at sikre borgereres data? Som DPO hos Socialstyrelsen skal du være med til at understøtte og sikre, at data om borgere bliver indsamlet og behandlet i tråd med databeskyttelsesforordningen.  

Vi tilbyder…  

En spændende stilling, hvor du får en central rolle i at sikre, at borgere kan være helt trygge ved den måde, vi i Socialstyrelsen behandler deres data. Du vil få mange samarbejdsflader såvel internt og eksternt og bl.a. indsigt i den sammenhængskraft, som Socialstyrelsens sagsbehandlings- og registreringssystemer har. Som Data Protection Officer (DPO) i Socialstyrelsen vil ét af nøgleordene for succes i dit daglige virke være ordentlighed og respekt for forskellige fagligheder. 

Stillingsbeskrivelse  

Som DPO skal du kunne navigere i krydsfeltet mellem traditionelt I-sikkerhedsarbejde og EU-databeskyttelsesforordningen.  

Vi forventer, at du konstruktivt evner at rådgive og sikre fremdrift i arbejdet med databeskyttelsesforordningen under hensyntagen til styrelsens daglige arbejdsopgaver. 

Du skal være en primær aktør i implementeringen af databeskyttelsesforordningen, som bl.a. indebærer, at du sammen med I-sikkerhedsorganisationen:

  • beskriver og opstiller krav til håndtering af persondata.
  • vedligeholder overblik.
  • regelmæssigt og systematisk kontrollerer samt sikrer korrekt og opdateret dokumentation af al persondatabehandling.
  • rådgiver, informerer og udarbejder retningslinjer vedr. rettigheder og forpligtelser ift. persondatabehandling.
  • sikrer at medarbejdere og ledelse er uddannede i persondataregler, gennem bl.a. opdaterede vejledninger og uddannelse. 
  • overvåger datalæk og give besked til relevante myndigheder.
  • fungerer som primær kontakt for Datatilsynet.
     

Du skal derudover sammen med Socialstyrelsens Jura-enhed sikre, at der er taget de nødvendige hensyn til databeskyttelsesforordningen i forbindelse med Socialstyrelsens mange udbud. 

Din profil 

Vi forventer, at du har relevant uddannelsesbaggrund, f.eks. som jurist eller tilsvarende. Du skal have kendskab til offentlig forvaltning. Du skal have god organisationsforståelse og kunne navigere i en kompleks faglig præget organisation. Det er en fordel, hvis du har forståelse for it-systemers rolle i forretningen. 

Som person er du samarbejdsorienteret og viljestærk, når det kræves. Du er af natur opsøgende og har fokus på, at dine løsninger er anvendelige i forhold til de faglige miljøer.  

Desuden lægger vi vægt på, at du:

  • kan arbejde selvstændigt, effektivt og målrettet.
  • kan identificere behov og bidrage til udviklingen af nye og effektive løsninger.
  • kan udvikle og optimere effektive arbejdsgange.
  • kan vidensdele samt samarbejde godt internt og eksternt. 
  • udviser engagement og motivation både fagligt og socialt. 
  • er omstillingsparat, ambitiøs og fleksibel. 
  • bidrager til egen læring og udvikling.
  • formidler mundtligt og skriftligt klart og præcist med overbevisning og troværdighed.
  • kan agere inden for rammerne af god embedsmandsskik. 
     

Fagligt vil du referere til vicedirektøren for staben. I det daglige arbejde vil du sidde sammen med medarbejderne i IT- drift og -udvikling. Den daglige personaleledelse varetages af IT-chefen.  

Løn og ansættelsesvilkår 

Stillingen er en fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. april 2018.  

Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante organisation.  

Såfremt du tilbydes stillingen, vil du blive bedt om at fremsende en straffeattest til brug for vurdering af, om du kan ansættes i stillingen.  

Stillingens ansættelsesområde er Børne- og Socialministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdssted er Socialstyrelsen i Odense, Edisonsvej 1., 5000 Odense C. 

Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler 

Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via stillingsopslaget på vores hjemmeside www.socialstyrelsen.dk.

Der er ansøgningsfrist den 28. januar 2018. 

Vi afholder første runde samtaler den 1. og 2. februar 2018. Evt. anden runde samtaler afholdes 8. februar 2018.  

Vil du vide mere? 

Du kan få flere oplysninger om stillingen og Socialstyrelsen ved at kontakte IT-chef Jacob-Steen Madsen på jasm@socialstyrelsen.dk eller på telefon 41 74 00 35 eller vicedirektør Rikke Thoning på rtho@socialstyrelsen.dk eller på telefon 50 87 48 96.

Læs mere om Socialstyrelsen på www.socialstyrelsen.dk


Socialstyrelsen bidrager aktivt til en vidensbaseret socialpolitik, der medvirker til effektive sociale indsatser til gavn for borgerne. Vi har over 350 ansatte, som løser forskellige opgaver i forbindelse med udvikling og implementering af nye socialpolitiske initiativer. Vi arbejder tæt sammen med kommuner, ministerier, civilsamfundsaktører, uddannelsesinstitutioner, forskere og private leverandører. Vi er en del af Børne- og Socialministeriets koncern, og vores hovedsæde ligger i Odense.

Socialstyrelsen ser en styrke i mangfoldighed og arbejder for at fremme ligestillingen. Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingerne.

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location Odense

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.