Find job

Infrastrukturspecialister med interesse i it- udvikling, devops og robotics til den kommende Udviklings- og Forenklingsstyrelse

Er du vild med infrastruktur? Har du mod på understøtte agile udviklingsteams med moderne infrastruktur og teknologi? Vil du sætte dit præg på infrastrukturen i den nye skatteforvaltning? Så er det dig, vi leder efter!  

Vi står over for en spændende og ambitiøs opgave, hvor vi nytænker den måde, vi udvikler offentlig IT på. Med vores nye DevOps-kontor skal vi skabe en fleksibel og effektiv intern leveranceorganisation, der får løsninger i produktion så hyppigt og hurtigt, som vores kunder har behov for og i ønsket kvalitet.  

Vi tager de nyeste teknologier i brug, arbejder agilt og udvikler løsninger, som afspejler borgernes og virksomhedernes reelle behov og dagligdag, i overensstemmelse med gældende lovkrav. Kontoret består af: Sikkerheds-, infrastruktur-, og tool-specialister, test managers, proceskonsulenter, QA og dokumentationsfolk, udviklere og Scrum Masters. Alle rollerne er endnu ikke besat.   

Dit ansvar og dine arbejdsopgaver 

Som infrastrukturspecialist i DevOps er du med til at sikre, at vores applikationsteams og andre agile projekter bygger succesfulde løsninger. Vi søger en infrastrukturspecialist, der kan være med til at implementere og vedligeholde både infrastruktur og middleware.  

Du arbejder med opgaver som automatisering af provisionering af miljøer, continuous integration, test og deployment – både on-premise og med cloud-infrastruktur. Du kan også byde ind med netværksændringer, databaseservere, databaser, containers, backup, overvågning og sikkerhedsopdatering i forhold til de systemer, det tværfunktionelle team har ansvar for. Som infrastrukturspecialist i DevOps vil du også få opgaver og ansvar for etablering af en central skalerbar robotics platform.  

Dine opgaver bliver primært: 

  • Deploy af servere, databaser, netværk og containere 
  • Installation, drift og vedligehold af tools som: 
    - GitHub Enterprise, Jenkins, Travis-CI Enterprise, Artifactory, Jira, Confluence, AppDynamics 
    - Windows, Redhat Linux, OpenShift, Docker, VMware, Microsoft Azure 
    - Middleware, DB og Teknologier såsom Apache, Tomcat, PostgreSQL, MS SQL Server, Ansible, Oauth, og Blue Prism 
  • Rådgive om infrastruktur, overvågning og automatisering til projekter og udviklere 
  • Samarbejde med applikationsteams om infrastrukturløsninger til IT-systemer 
     

Dine kompetencer og erfaringer 

Det forventes, at du besidder en relevant it-faglig uddannelse. Du har kompetencer svarende til mindst fem års arbejde inden for it-infrastrukturområdet. Du er engageret, løsningsorienteret og opsøgende, når det gælder ny teknologi. Du er teknisk velfunderet og har interesse for udvikling og scripting. Du er teamorienteret med evne og lyst til at arbejde i selvstyrende teams. Du har evnen til at bevare helikopterperspektivet med en arkitekturbaseret tilgang til dit arbejde, men mestrer samtidig også detaljer. Du er visionær, når du tænker løsninger og ambitiøs på egen og teamets faglighed. 

Du har relevant teknisk kendskab inden for et eller flere af emnerne:    

  • Serverteknologier - Microsoft og/eller LINUX    
  • Databaser – Oracle, MySQL, MariaDB, PostGreSQL, MicrosoftSQL,  
  • Vitualiseret infrastruktur - VMware    
  • Middelware – Red Hat middelware komponenter, Oracle Middelware og Oracle ServiceBus    
  • FTP, Secure FTP, FTPS og produktet ProFTPD    
  • Cloud-teknologi - SaaS (Software as a Service), PaaS (Platform as a Service) og IaaS (Infrastructure as a Service).   
  • Containerteknologi  
  • Scripting og automatisering  
     

Herudover har du fokus på sikkerhed og har en struktureret tilgang med fokus på at levere resultater i forhold til aftalte planer. Vi lægger vægt på, at du er udadvendt, arbejder selvstændigt og har stor ansvarsfølelse. Du er serviceminded, hjælpsom og er god til at kommunikere og samarbejde professionelt med alle på alle niveauer. Hertil er det vigtigt, at du formidler budskaber klart og præcist. Du trives i et komplekst miljø og har et godt overblik.    

Ansøgning og kontakt 

Send ansøgning, cv og relevante dokumenter via linket ”Søg jobbet her” senest den 18. februar 2018. Spørgsmål besvares gerne af Aske Jørgensen på 72375528 eller Jan Kjærby Vinding på 72385810.    

Der vil løbende blive afholdt samtaler. 

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.  

Ansættelsesområdet er skatteministeriet med tilhørende institutioner. 

Dit arbejdssted vil indtil videre være Kalvebod Brygge 35, 1560 København V (alternativt ØBG). På sigt vil arbejdsstedet skifte til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. 

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen 

Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.  

Udviklings- og Forenklingsstyrelsens kerneopgave bliver at sikre, at skatteforvaltningen understøttes af driftssikker og fremtidsparat it. Styrelsen forventes bemandet med ca. 900-1.100 medarbejdere og får kontorer i København, Middelfart og Aalborg. Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.fra1til7.dk

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.  

Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund 

I SKAT er vi ca. 6.200 kolleger på kontorer i hele Danmark. Lige nu er vi alle samlet i SKAT – men i fremtiden bliver vi opdelt i flere styrelser. En plan for organisering og geografisk placering forventes klar i sommeren 2017. 

Vores kerneopgave som myndighed er hvert år at opkræve de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på, at driften af skattevæsenet er sikker og effektiv, og alle betaler det, de skal, hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med skattevæsenet. 

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. Vi har brug for medarbejdere med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. Er du vores næste kollega?

Lukket for ansøgninger Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.