Find job

Vi søger en talentfuld It-koordinator med teknisk flair og erfaring med projekt- og leverandørstyring

Kan du holde styr på mange opgaver og agere som en proaktiv koordinator og sparringspartner? Er du en person med sans for detaljerne, der nyder at strømline processerne i dine ansvarsområder? Så er det netop dig, vi søger til at hjælpe med at sætte struktur på afdelingens opgaver.

Vi tilbyder:

Vejdirektoratets It-område tilbyder en spændende og udfordrende stilling som It-koordinator i It-udvikling.

Afdelingens primære opgave er udvikling og vedligehold af en række af Vejdirektoratets it-systemer herunder Vejman.dk, SAP, ESDH, intranet (Sharepoint) og diverse websites. Udover disse er afdelingen involveret i udviklingen af en række andre systemer og services.

Du bliver ansvarlig for at løse en række koordinerende opgaver i forhold til et passende udsnit af de systemer, som afdelingen udvikler og vedligeholder.

Som It-koordinator er det essentielt, at du besidder en høj grad af selvstændighed i din opgaveløsning. Du agerer proaktivt i forhold til dine samarbejdsrelationer og optræder som en sparringspartner, der understøtter og udfordrer dine kolleger med hjælp, rådgivning og krav.

Dine primære arbejdsopgaver vil være at:  

  • Sikre fremdrift i afdelingens leverancer.  
  • Vedligeholde release- og udviklingsplaner.  
  • Styre mindre udviklingsopgaver.  
  • Afholde statusmøder med leverandører, projektledere og samarbejdspartnere i og uden for Vejdirektoratet.
  • Sikre overholdelse af kontrakter og persondataforordningen.  
  • Levere input til SLA’er, driftshåndbøger m.v.  
  • Videreudvikle afdelingens ”værktøjskasse” ift. leverancemodel og metoder.  
     

I samarbejde med afdelingslederen vil du endvidere skulle tilse, at budgettet overholdes på de systemer, som du er ansvarlig for.  

I dit arbejde kommer du til at indgå i en afdeling, hvor vi i tæt samarbejde med vores brugere arbejder målrettet med at tilbyde innovative og funktionelle IT-løsninger.

Din profil:

Vi ser gerne, at du har en videregående uddannelse inden for it, men du kan også have baggrund i business administration, ingeniørstudie eller lignende. Er du nyuddannet med relevant erfaring fra et studiejob, er du også meget velkommen til at søge.

Det vil være en fordel, hvis du har praktisk erfaring med koordinering af it-leverancer herunder projekt- og leverandørstyring. Erfaring med agile metoder vil være et stort plus ligesom ITIL- og projektledelsescertificering er en fordel.

Du vil få et stort ansvarsområde, og det er derfor vigtigt, at du kan arbejde selvstændigt og proaktivt i forhold til dine opgaver, hvor du konstant har øje for at se forbedringer og udfordrer Vejdirektoratet på det eksisterende. Du har en analytisk tilgang til dine opgaver, og du arbejder struktureret og detaljeorienteret. Som person er du på hjemmebane i snitfladen mellem leverandører, kolleger og kunder og du trives i en udadvendt og koordinerende rolle.

Du vil referere til afdelingslederen, og da det er en nyoprettet stilling, vil du i høj grad have mulighed for at påvirke, hvordan du varetager opgaverne.

Som kollega er du fleksibel og rummelig i dine samarbejdsrelationer, og du formår at bevare hovedet koldt og humøret højt, selv når det spidser til.

Om os:

Vi tilbyder et fuldtidsjob i en afdeling med dedikerede kolleger, der samarbejder i et uformelt miljø. Der er en gennemsnitlig arbejdstid på 37 timer om ugen med muligheder for at videreudvikle dig, såvel fagligt som personligt. Din arbejdsplads vil være på vores kontor i Fløng, men der vil også være mødeaktivitet på vores øvrige tjenestesteder, så der kan forekomme rejseaktivitet typisk af en dags varighed.

It-udvikling er placeret i It-området, der også består af afdelingerne Strategi & forretnings IT samt Drift & support. I alt er vi ca. 55 medarbejdere i området.

Løn- og ansættelsesvilkår:

Du får løn efter overenskomst med mulighed for forhandling af tillæg afhængig af kvalifikationer.

Vejdirektoratet ønsker at afspejle det omgivende samfund i medarbejdersammensætningen og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Dit ansættelsesområde vil være Transport-, Bygnings- og Boligministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner. Tjenestested er Vejdirektoratet i afdelingen for It-udvikling, hvor du ansættes på adressen Guldalderen 12, 2640 Hedehusene (Fløng).

Læs mere:

Vil du vide mere om Vejdirektoratet, og hvad det vil sige at arbejde hos os kan du læse mere om vores opgaver og medarbejdere på www.vejdirektoratet.dk.

Få mere at vide om stillingen hos afdelingsleder Peter Holst Herzberg på tlf. 7244 7420 eller via e-mail phol@vd.dk.

Er du interesseret?

Send din ansøgning snarest muligt dog ikke senere end fredag den 2. marts 2018. Vi forventer at afholde samtaler i uge 10 fra vores kontor i Fløng.

Søg stillingen ved at trykke på linket ”Søg jobbet her” eller via vores hjemmeside www.vejdirektoratet.dk. Vedhæft ansøgning, cv, eksamenspapirer og andre relevante dokumenter.


I Vejdirektoratet er vi med til at skabe fremtidens infrastruktur i Danmark. Vi er et stort hold af fagligt engagerede medarbejdere, der arbejder innovativt sammen med hele vejsektoren for at skabe de bedste løsninger, der kan få mennesker og varer nemt og sikkert frem.

Vi tager hånd om dagligdagens trafikale udfordringer, planlægger og styrer nogle af landets største og mest komplekse anlægsprojekter, mens vi har et vågent blik på morgendagens udvikling med fx selvkørende biler.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location Fløng

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.