Find job

Service Request Manager til Danmarks Domstole

Domstolsstyrelsen er i gang med at digitalisere sagsbehandlingen ved domstolene. Vi er ambitiøse og går målrettet efter it-professionalisering og fuld digital understøttelse af vores sagsbehandling.

Vi søger nu en dygtig Service Request Manager til vores it-drift og supportenhed. Sammen med et team på 20 engagerede og dedikerede kollegaer er du med til at sikre høj driftssikkerhed og gode brugeroplevelser på Danmarks Domstoles systemer. Du hjælper domstolene med at få mest muligt ud af vores digitale værktøjer.

Du sikrer service og forbedringer for brugerne  

Som Service Request Manager får du et tæt samarbejde med dine kollegaer i Servicedesken og retternes SPOC. Gennem dette samarbejde kategoriserer du serviceanmodninger og spotter løbende tendenser og udarbejder analyser, der kan optimere arbejdsgange og forbedre håndteringen af serviceanmodningerne.  

Du sikrer, at serviceanmodninger med en god volumen enten automatiseres, eller at der etableres løsninger, der gør det nemt og hurtigt for retterne at betjene sig selv. Du formår i tæt dialog med vores leverandører at etablere de rigtige løsninger til at understøtte domstolenes it-opgaver. Når løsningerne er etableret, sikrer du sammen med vores brugere og leverandører, at de løbende forbedres.

Der kan eksempelvis være tale om selvbetjeningsløsninger til bestilling af hardware og software samt etablering af processer og workflows til automatisering af brugeradministration.  

Der er tale om en ny stilling. Der er derfor god mulighed for at præge opgaverne.  

Er vi kompatible?  

Det er helt afgørende, at du brænder for at yde en god service over for vores brugere, og at du kan spotte både brugernes og organisationens behov. Du ved, at brugere har forskellige servicepræferencer, og du har et stort ønske om at give brugerne en god oplevelse.  

Vi forestiller os, at du har en it-teknisk baggrund og en ITIL Foundation-certificering. Du har erfaring fra en stilling i et it-miljø, hvor du med din tekniske erfaring har arbejdet med optimering og forbedring af processer inden for it-service, f.eks. ved brug af LEAN og ITIL-rammeværket.  

Du har en analytisk tilgang og evner at identificere flaskehalse. Du er ansvarlig og sikrer en løbende opfølgning hos brugerne om tilfredsheden med de løsninger, du bidrager til at etablere.  

Du er venlig og imødekommende og er i stand til at etablere og vedligeholde relationer i samarbejdet med kollegaerne i huset og ude i retterne.  

Endelig formulerer du dig professionelt, sikkert og korrekt på dansk, både i skrift og tale.  

Vi tilbyder en uformel og udviklingsorienteret arbejdsplads, der kendetegnes ved arbejdsglæde, engagement og samarbejde.

Mere om os  

Du bliver en del af vores Center for It, der består af to enheder, it-udvikling og it-drift og support. It-driftsenhedens opgave er overordnet at servicere retterne, som omfatter ca. 2.500 brugere fordelt på ca. 50 lokationer. Vores systemlandskab består i grove træk af ca. 3.000 Microsoft baserede standardarbejdspladser samt ca. 30 større og mindre egenudviklede sagsbehandlingssystemer. Vi arbejder efter ITIL-principper og gennem vores ITSM-system håndterer vi dagligt hændelser, serviceanmodninger og ændringsønsker fra vores brugere.  

Løn og ansættelsesvilkår  

Du bliver ansat efter relevant statslig overenskomst afhængig af din uddannelsesmæssige baggrund.  

Der er mulighed for at aftale et pensionsgivende kvalifikationstillæg afhængig af dine erfaringer og kvalifikationer.  

Yderligere oplysninger  

Oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til it-driftschef Michael Kalmberg på tlf. 22 60 73 76 eller teamleder for Supporten Marianne Sørensen på tlf. 22 87 82 13.  

Du kan læse mere om Domstolsstyrelsen, Danmarks Domstole og vores vision, værdier og mål på www.domstol.dk.  

Vi ønsker stillingen besat hurtigst muligt.  

Vi forventer at holde indledende samtaler den 6. og 7. marts (formiddage). 2. samtaler forventes afholdt den 15. marts 2018 (formiddag).  

Ansøgningen  

Vi skal have modtaget din ansøgning senest tirsdag, den 27. februar 2018, kl. 12.  

Du sender din ansøgning online via vores rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem processen, når du trykker på knappen 'Søg jobbet her' nederst på siden. Ud over din ansøgning bedes du vedhæfte cv, udtalelser og relevante eksamenspapirer m.v.  

Vi opfordrer enhver, der er interesseret og kvalificeret, til at søge stillingen uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold.  

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location København

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.