Find job

Er du Forsvarets Efterretningstjenestes nye it-license manager?

Vi søger en kollega til en nyoprettet stilling, hvor missionen er at optimere vores it-licensområde. Du bliver den centrale drivkraft i at etablere it-licensområdet, mens du samtidig bidrager til at løse et teams opgaver primært i forhold til indkøb, økonomi og ledelsesstøtte.

Om os

Som led i en ambitiøs udviklingsdagsorden har FE en målsætning om at blive en af de mest dynamiske og operativt fokuserede vestlige efterretningstjenester.

FE har tre hovedopgaver:

  • Vi er Danmarks udenrigs- og militære efterretningstjeneste.
  • Vi leder og kontrollerer den militære sikkerhedstjeneste og er national sikkerhedsmyndighed inden for Forsvarsministeriets område.
  • Vi varetager funktionen som national it-sikkerhedsmyndighed, netsikkerhedstjeneste og myndighed for informationssikkerhed og beredskab i telesektoren.
     

Vores opgave er at indsamle, bearbejde og formidle informationer om forhold i udlandet af betydning for Danmarks sikkerhed herunder for danske militære enheder og andre, som er udsendt til løsning af internationale opgaver.

Om stillingen

Vi er et mindre team inden for it-området, som arbejder med den tværgående koordinering af it-området. Vi arbejder med en kombination af selvstændige ansvarsområder, hvor din vil være it-licenser samtidig med, at vi løser fælles opgaver, hvor it-indkøb, serviceaftaler og håndtering af kontrakter bliver centralt for dig. I teamet er vi drevet af at blive bedre, at vi samskaber løsninger med vores kollegaer på tværs af fagligheder og at det sker i en åben og ærlig tone.

På it-licensområdet har FE forpligtet sig til resultatmål for effektiviseringer, som skal indfries. Det er derfor helt centralt at du indgår i teamet, som specialisten i forhold til it-licenser. Jobbet vil passe til dig, som er både udviklings- og resultatorienteret og som naturligt tager teten på opgaver. Du foretrækker at løse opgaver i dialog med samarbejdspartnere og opbygger naturligt et godt netværk i organisationen især indenfor økonomi- og indkøbsområdet.

Vi forestiller os, at halvdelen af din arbejdstid vil du bruge i forhold til licenser, mens du i den øvrige tid bidrager til at løse teamets fælles opgaver primært it-indkøb, diverse udviklingsopgaver og hvad dagen kan bringe.

Du kommunikerer og rådgiver om licensforhold og udfordrer anvendelsen af nuværende licensaftaler og afrapporterer på den løbende licensanvendelse til relevante interessenter.

Du arbejder med at indsamle og analysere data samt til at optimere processen for licensstyring. Du har en opsøgende rolle over for leverandørerne og for at opbygge viden på området. Har du erfaring med et softwareværktøj som License Watch til understøttelse af styringen, så vil det være en fordel.  

Om dig

Vi vil lykkes i teamet med at etablere it-license management, hvis du har følgende kompetencer:

  • Du har mindst 3-5 års dokumenteret erfaring med it-licensstyring inden for det offentlige eller det private.
  • Du har solid erfaring med it-indkøb.
  • Erfaringer fra arbejde indenfor it-området.
     

Som person forestiller vi os, at du er struktureret og sætter pris på godt købmandskab. Det er naturligt for dig at sparre og løse opgaver i samarbejde med dine kollegaer, og at du er en fængende formidler, der kan omsætte din specialviden i både skift og tale. Du evner disciplinen at skifte mellem forskellige opgaver og finder det naturligt at udfordre din egen faglighed og lære nyt.

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke så vigtig. Vi lægger primært vægt på din erfaring samt din it-faglige baggrund. Det er ikke et krav, men det vil klart være et plus, hvis du er SAM-certificeret.

Løn- og ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning vil ske i henhold til gældende overenskomst. Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes. Stillingen rummer pligt til kortvarige udsendelser til udlandet. Som en del af ansættelsesprocessen, skal du være indstillet på at gennemføre en faglig test.

FE opfordrer alle kvalificerede uanset baggrund til at søge stillingen.

Arbejdssted

Forsvarets Efterretningstjeneste, Dragør.

Ansøgning

Ansøgning vedhæftet CV og dokumentation for uddannelse skal sendes via ansøgningsknappen nedenfor.

Vi skal have dine ansøgning senest den 1 marts 2018, men vi forventer at holde løbende samtaler.

Yderligere oplysninger

Forventet ansættelsestidspunkt 1 juni 2018

Du kan få nærmere oplysning om stillingen ved at kontakte den lokale HR-partner på 33 32 55 66, lokal 2212.

Vi opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.


På www.fe-ddis.dk finder du FE´s beretning, som er det sted, hvor du får det mest detaljerede indblik i FE´s opgaver, metoder, medarbejdere og FE som arbejdsplads. Her kan du også finde andre produkter, bl.a. FE´s årlige risikovurderinger, situations- og trusselsvurderinger samt yderligere information om ansættelsesmæssige spørgsmål.

Søg jobbet her Gem job

Arbejdssted

Location Dragør

Cookies på it-jobbank

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra it-jobbank og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.